AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Del Skrevet 6. mai 2022 Når det står følgende i oppskriften: "* Fell 2 m, strikk glattstrikk ut p *" Så menes det bokstaveligt alt at man skal felle 2 masker, altså ikke strikkr 2 rett sammen - for det er jo bare 1 maske felt? Sant? Beklager idiot-spørsmål, hjernen min er ikke lagd for å lese oppskrifter 😅 Anonymkode: 756a5...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 6. mai 2022 #2 Del Skrevet 6. mai 2022 Jeg hadde tolket det sånn jeg også. Jeg har en oppskrift på en genser som sier at på bolen skal jeg felle tre masker ETTER merket og gjøre det samme på andre siden, for så å felle tre masker før merket. Da blir det jo en tråd eller to i veien når jeg skal sy på ermene. 😅 Blir så forvirra av oppskrifter på strikketøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Del Skrevet 6. mai 2022 Felle to masker ja, altså strikk 2, ta første masken du strikket over maske 2, strikk 1 maske til, ta maske 2 over den siste du strikket Da får du finere kant enn om du strikker to rett sammen to ganger. Anonymkode: 7cd98...cf3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Del Skrevet 6. mai 2022 Ja du skal felle, ikke strikke sammen Anonymkode: b201b...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå