Gå til innhold

Uren hud


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt noen spm rundt dette tidligere..

Jeg har alltid hatt ren hud og aldri hatt noen særlige problemer med kviser og hudormer.. det siste året har jeg begynt og få større porer og mer kviser på nesa og på haka.

Bruker dermalogica ultracalming cleanser, toneren samt intensive moisture balance.

Peeler huden en gang ukentlig med peelingen fra dermalogica uten korn.

Har nettopp vært hos hudpleieren og hun sa jeg hadde veldig tørr hud, men at intensive moisture balance var for fet for meg og anbefalte skin smoothing cream.. så jeg skal gå over til den.

Men jeg synes at jeg bare får mer og mer urenheter..

Er det noen som har noen andre tips.. evt tips til produkter for å skjule disse kvisene.. for min daglige concelaer tar ikke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du hormonell prevensjon/har skiftet merke i det siste? Slikt kan forårsake kviser.

Nei, jeg har ikke brukt p-piller på flere år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres i hvertfall ut som om huden din er mer fuktfattig enn tørr, og da kan det hende det vil hjelpe å bytte krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det.. :) tenkte også at jeg skulle gå over til essential cleansing solution.

Men jeg har begynt dra av toneren istedenfor å bare spraye den på .. synes det ble for klissete med og bare spraye,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forøvrig noe erfaring med acadamie oljen for tørr hud.. tenkte jeg skulle ha den som supplement under skin smoothing cream.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har supertørr hud med kvisetendenser i perioder. Bruker vanligvis Ultracalming Cleanser, men i urene perioder bruker jeg Special Cleansing gel på kvelden kombinert med Skin Smoothing Cream.

Vanligvis bruker jeg rikere og mere fettrike kremer, så det er nok lurt om Elphaba sier over om å velge et produkt som gir mye fukt (Skin Sm. Cream).

Jeg bruker også Skin Hydrating Booster på spesielt tørre partier, eller blander noen dråper i Skin Smoothing Cream.

Endret av Lilypie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke Essential Cleansing Solution er noe god; minner for mye om rensemelk fra Nivea og co, og legger igjen belegg på huden. Jeg har ikke prøvd Academie-oljen, men har en annen slik olje fra Danné. Men så lenge huden din ikke trenger mer fett, men heller fuktighet, ville jeg kanskje testet et fuktighetsserum under kremen? Hydramax fra Chanel er bra (og dyrt), og MD Formulations har også et knallbra serum (Antioxidant Hydrating Serum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

o.. ok.. kanskje jeg skal prøve cleansing gelen da.. :)

Høres ikke ut som essential cleansing solution er noe for meg da..

Ok. takk skal sjekke ut essential dayspa for md formulations.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aco base anti kvise dekkstift. Funker kjempebra!! Dekker og beskytter.

Det var Seba med og ikke Aco base.... Sorry. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...