Gå til innhold

Ta sol


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

jeg har solt meg en del i sommer, men tror ikke jeg tåler så mye. Er ganske bleik. Hvor lenge vil dere anbefale å sole, og hva tar man med seg i et solarium? *grønn* Det er min første gang :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke ta med deg noe spesielt.Øyebeskyttelse kan jo være grei ( men hånduken over anskiktet funker det å..) Inne i avlukket vil det ( mest vanlig...) en spruteflakse og papirhånklær.Vask av senga både før og etter bruk.

Hvis du har litt sart hud, kan det kanskje være nok med 5 min den første uken? Så øker du med ett par min i uka etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke å være blek, MEN:

Vær forsiktig med solarium! I kid you not ;)

Det er ikke uten grunn at det lukter stekt hud når man har solt seg i et kvarter, så gå i alle fall svært langsomt fram...

Hva med litt selvbrunings i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørene i solarium gir en helt annen strålesammensetning enn den ordentlige sola, og det er derfor vanskelig å forutsi hvor mye huden din vil takle. Jeg ville si maks. ti minutter, og la det gå et par dager mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde ikke tenkt mer enn 10 min, nei og ikke gjøre det til en vane heller! Selvbrunings gjør meg oransj, følte meg som paris hilton :(

Eneste jeg skal i dag er å trene, og ta sol etterpå også hjem og dusje, så er ikke så mange som får dufte svidd kylling av meg ;) Men ikke mer enn 10 min da?

Og er helt fjeset jeg vil ha brunt, jeg føler meg som en snømann for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Prøv med 10-12 min, og se hvordan det går. går det bra, kan du jo legge på mer neste gang :) bedre å ta det den veien enn å bli solbrent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

Jeg tar ikke sol ofte, får liksom aldri tid... Jeg har ikke tatt i det hele tatt i høst, men har tenkt til å ta litt nå før julebordsesongen. Tenker jeg begynner på 17-18 min, men pleier alltid å bruke solkrem på brystet da det er det eneste stedet jeg blir brent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert selvbruningskrem, da? Jeg er også veldig blek, og jeg blir rett og slett ikke brun i solarium heller, i hvert fall ikke når jeg soler meg "fornuftig". Tør ikke å overdrive for mye, så jeg har droppet hele greia og kjøpt krem i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solsenger kan godt komme i forskjellige styrker, da jeg brukte brun og blid hadde de tre forskjellige... Hadde ikke starte med no mer en 5 minutter jeg, og så hadde jeg kjøpt meg solariumsbriller, betalte vel 30 kr for mine. Mye greiere enn håndduk etc. over ansiktet, er jo gjerne der man vil bli litt brun og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 10 min i dag merka biiittelitt forskjell, men skal vel ikke se det så godt den første ganga heller? Hoppa ut 1 min tidligere pga klaustrofobi og at huden min så ut som et lik i det lyset. Så begynte hodet mitt å tenke "du ligger inni en kiste og du er død, også må du rekke bussen hjem"

tror jeg prøver igjen en dag jeg ikke er så stressa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner ut at du ikke vil ta sol, har Clarins en FANTASTISK selvbruner til ansiktet som du aldri, trust my word, får oransje ansikt av. Den heter Liquid Bronze, og koster 215 kroner for 125 ml. Den gir så diskret farge at selv likbleke mennesker kan bruke den uten at det ser fake ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du finner ut at du ikke vil ta sol, har Clarins en FANTASTISK selvbruner til ansiktet som du aldri, trust my word, får oransje ansikt av. Den heter Liquid Bronze, og koster 215 kroner for 125 ml. Den gir så diskret farge at selv likbleke mennesker kan bruke den uten at det ser fake ut. :)

Er det "ledefarge" på den? Jeg kjøpte nemlig en nylig fra Estee Lauder til ansiktet på tube, og er ikke noe fornøyd. Ser ut som Estee Lauder har endret på både flasken og kremen? den var i alle fall ikke som den jeg hadde sist. Vurderer å kaste og kjøpe Clarins sin i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du finner ut at du ikke vil ta sol, har Clarins en FANTASTISK selvbruner til ansiktet som du aldri, trust my word, får oransje ansikt av. Den heter Liquid Bronze, og koster 215 kroner for 125 ml. Den gir så diskret farge at selv likbleke mennesker kan bruke den uten at det ser fake ut. :)

hvor får man kjøpt den??? er d den som er som en sånn melk på et vis??? rennende?? ikke som en krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får den i vanlige parfymerier ala Esthetique og Parfymelle. Den er litt rennende i konsistensen, som en helt tynn bodylotion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki :)) tror jeg skal prøve ut den, er nødt å bruke litt selvbruning nå i vinter, men liker ikke noe man kan bli gul av og liker ikke å bruke gele o.l i fjeset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...