Gå til innhold

Populære/trendy kaker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pølsevann skrev (På 1.5.2022 den 8.57):

Jeg føler ostekake er litt på vei ned nå. Det var ALLTID på kakebordet før. 
cupcakes har også hatt sin storhetstid. 

Det varierer kanskje litt hvilken landsdel man er i og, for jeg har aldri sett napoleonskake på kakebord etter 90 tallet. 

Gelekake var stort på 80-90 tallet, det ser jeg ikke lenger. Mamma lagde der for et års tid siden lg det var sååå godt! 

sjokoladekake i ymse varianter er jo alltid med. 

ig makroner føler jeg ofte er med. 

Har du oppskrift på gelekaken? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pølsevann skrev (På 1.5.2022 den 22.43):

Aldri hørt om cafe sting kake jeg. Hva skiller den fra en vanlig sjokoladekake? 

Den er tam og smaksløs men veldig enkel og lage og kremen et fin å forme 

Skrevet
Kaneel skrev (2 timer siden):

Har du oppskrift på gelekaken? :) 

Nei, aldri laget selv. Men det er sukkerbunn med vaniljekrem og bær inni. Og på toppen har man div frukt og bær i et fint mønster, dekker det med gele og så pynter med krem på siden.

https://no.pinterest.com/pin/498914464949918390/

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (På 6.5.2022 den 18.47):

Kaken på bildet kommer fra boken Death by Chocolate Cakes av Marcel Desaulniers, jeg skal bake den for første gang i helgen nå, og er spent på hvordan det blir. 

image0.jpeg

Nå, hvordan ble den?

Anonymkode: 1c5d3...a38

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå, hvordan ble den?

Anonymkode: 1c5d3...a38

Fantastisk!

Skrevet

sjokoladekake, 

sitronkake eller terte, ELSKER sitron så det er et must

gulrot eller krydderkake

ostekake er ok

bløtkake

rullekake med bringebær

...mulig jeg er kjip eller kjedelig, men kan ikke fordra pavlova, oreokake eller redvelvet, syntes det blir altfor søtt

• Liker 1
Skrevet

Mine favoritter er alltid sjokoladekake eller brownie, gulrotkake, sitronkake eller - terte, og som jeg ser både elsket og hatet av andre her: pavlova med hjemmelaget eggekrem og masse friske bær. 

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Siden vi er inne på kaker om dagen så drar jeg opp denne her. Hvilke kaketrender ser dere nå om dagen? Er jo litt konfirmasjoner nå, er det noe nytt og spennende på gang? :strix:

Skrevet
Daisy-love skrev (På 1.9.2024 den 16.20):

Siden vi er inne på kaker om dagen så drar jeg opp denne her. Hvilke kaketrender ser dere nå om dagen? Er jo litt konfirmasjoner nå, er det noe nytt og spennende på gang? :strix:

Brookie - altså en blanding av brownie og cookie ser ut til å ha blitt veldig populært i det siste. Har sååå lyst til å smake 😍

• Hjerte 1
Skrevet
Paneera skrev (5 timer siden):

Brookie - altså en blanding av brownie og cookie ser ut til å ha blitt veldig populært i det siste. Har sååå lyst til å smake 😍

Det høres godt ut! 🥰 

Jeg så det var kommet denne her ferdig i butikken, men ikke prøvd selv siden jeg ikke tåler melk. Er jo ikke så vanskelig å lage selv heller da, men må bare gjøre det 🤪🤣🫣

Spent på om den trenden blir værende 🤔😊 Når både brownies og mer amerikanske cookies kom i Norge så fikk de jo innpass, og er blitt en naturlig del av kakene nå. Jeg føler gjerne det ikke er såå mye fokus på cookies nå som de var en periode, litt som med cupcakes som var over alt en periode, men nå er litt mer i bakgrunnen. Brownies derimot er jo gått inn i kokebøkene og kakebordet som en vanlig kake. En tenker ikke på brownies som noe unikt og spesielt lengre, bare «vanlig». Ikke noe galt med det altså 🤣🤪 Prøver bare å forklare her 🤪🤣

Gøy at du tok deg tid til å svare og brookie bør helt klart prøves, også er det spennende om den blir en hit som kommer inn som fast innslag på kakebordene rundt fordi 😊

IMG_4585.jpeg

Skrevet
Pølsevann skrev (På 1.5.2022 den 22.43):

Aldri hørt om cafe sting kake jeg. Hva skiller den fra en vanlig sjokoladekake? 

Tja. Kakebunnen er ganske ordinær og lys, men saftig. Kremen ligner litt på en suksessterte-krem, bare med sjokolade. Altså fløte og egg (tror det brukes hele, ikke bare plommene) som kokes opp til tykning, også røres det inn smør og kokesjokolade etter kjelen er tatt av platen. Kremen må avkjøles i kjøleskap i noen timer før den kan påsmøres kaken.

Anonymkode: 052b8...166

• Hjerte 1
Skrevet
Kaneel skrev (På 6.5.2022 den 21.07):

Den er tam og smaksløs men veldig enkel og lage og kremen et fin å forme 

Enig. Jeg har aldri forstått hva som er så spesielt med den kaken. 

Anonymkode: ad556...568

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig. Jeg har aldri forstått hva som er så spesielt med den kaken. 

Anonymkode: ad556...568

Jepp.. tidens mest skuffende og oppskrytte kake 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...