Daisy-love Skrevet 30. april 2022 #1 Skrevet 30. april 2022 Kun fordi jeg synes det er interessant og er nysgjerrig: dere som går litt på festligheter, hvilke kaker går igjen nå? Det var jo en periode hvor gulrotkake var en stor greie, samme med oreokake, og ostekake. Bløtkake i en eller annen form er jo en klassiker, og vil nesten si at både gulrotkake og ostekake også er det. Et hvert kakebord må også ha en sjokoladekake, og jeg føler Cafe sting kake går mye igjen nå, men ser også Annas sjokoladekake går igjen, og at Tropisk Aroma har fått sin renessanse. Pavlova har også gått igjen, og Prinsessekake var en stor hit for noen år siden, og har blitt værende. Krydderkake føler jeg har falt litt ut. Hvilke kaker ser dere mindre av, og hvilke er nå standard, og ikke minst hvilke er mer nye? Vet mange lager Islandskake nå. Takk for innsikt fra en nysgjerrig kakemoms. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #2 Skrevet 30. april 2022 At Pavlova fortsatt er like populær etter et tiår på topp er langt utenfor min fatteevne. Makan til kvalmende skvip! Gi meg krydderkake any day 😋 Anonymkode: e0be2...1ca 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2022 #3 Skrevet 30. april 2022 Daisy-love skrev (46 minutter siden): Kun fordi jeg synes det er interessant og er nysgjerrig: dere som går litt på festligheter, hvilke kaker går igjen nå? Det var jo en periode hvor gulrotkake var en stor greie, samme med oreokake, og ostekake. Bløtkake i en eller annen form er jo en klassiker, og vil nesten si at både gulrotkake og ostekake også er det. Et hvert kakebord må også ha en sjokoladekake, og jeg føler Cafe sting kake går mye igjen nå, men ser også Annas sjokoladekake går igjen, og at Tropisk Aroma har fått sin renessanse. Pavlova har også gått igjen, og Prinsessekake var en stor hit for noen år siden, og har blitt værende. Krydderkake føler jeg har falt litt ut. Hvilke kaker ser dere mindre av, og hvilke er nå standard, og ikke minst hvilke er mer nye? Vet mange lager Islandskake nå. Takk for innsikt fra en nysgjerrig kakemoms. Annas sjokoladekake? Anonymkode: edd38...48c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #4 Skrevet 1. mai 2022 Masse ulike eplekaker, med is til. Smuldrepai med krem eller is. Verdens Beste går vel aldri av moten, og de forskjellige sjokoladekakene. Muffins med ulik topping er enkelt og greit. Anonymkode: 5c6cd...c58 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #5 Skrevet 1. mai 2022 Folk blir flinkere og flinkere til å bruke frukt/bær i sesong, syns jeg. Jeg har laget mye desserter i vinter/vår med amalfisitroner og blodappelsin, terter, sorbeter og ostekaker med curd. Gleder meg til jordbær- og bringebærsesong! Anonymkode: 98bdd...a61 5
Daisy-love Skrevet 1. mai 2022 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Annas sjokoladekake? Anonymkode: edd38...48c Enkelt googlesøk med vilkårlig oppskrift http://bakeprosjektet.no/annas-sjokoladekake/ er en kake jeg stadig ser nevnt i ulike kakegrupper på face, men ikke bakt selv så kan ikke si om den er god, men påstås å være det 😊
Daisy-love Skrevet 1. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): At Pavlova fortsatt er like populær etter et tiår på topp er langt utenfor min fatteevne. Makan til kvalmende skvip! Gi meg krydderkake any day 😋 Anonymkode: e0be2...1ca Jeg elsker en saftig krydderkake med sjokoladeglasur, sååå digg 😋 Så veldig enig, ikke noe glad i pavlova selv, men den ser veldig fin ut på kakebordet da 😊 1
Daisy-love Skrevet 1. mai 2022 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Masse ulike eplekaker, med is til. Smuldrepai med krem eller is. Verdens Beste går vel aldri av moten, og de forskjellige sjokoladekakene. Muffins med ulik topping er enkelt og greit. Anonymkode: 5c6cd...c58 Ja Verdens beste/Kvæfjordkake tror jeg blir værende, ser det spises mye av dem også når den er på et kakebord. Ser mest eplekaker på høsten, men det er også digg. 1
Entern Skrevet 1. mai 2022 #9 Skrevet 1. mai 2022 Daisy-love skrev (7 timer siden): Kun fordi jeg synes det er interessant og er nysgjerrig: dere som går litt på festligheter, hvilke kaker går igjen nå? Det var jo en periode hvor gulrotkake var en stor greie, samme med oreokake, og ostekake. Bløtkake i en eller annen form er jo en klassiker, og vil nesten si at både gulrotkake og ostekake også er det. Et hvert kakebord må også ha en sjokoladekake, og jeg føler Cafe sting kake går mye igjen nå, men ser også Annas sjokoladekake går igjen, og at Tropisk Aroma har fått sin renessanse. Pavlova har også gått igjen, og Prinsessekake var en stor hit for noen år siden, og har blitt værende. Krydderkake føler jeg har falt litt ut. Hvilke kaker ser dere mindre av, og hvilke er nå standard, og ikke minst hvilke er mer nye? Vet mange lager Islandskake nå. Takk for innsikt fra en nysgjerrig kakemoms. Oi du har masse peiling jo 😊 Dette tror jeg blir en interessant tråd😀 Spørsmål: er cupcakes litt ut? Var veldig mye prat om det for noen år siden, nå ser jeg mindre av der selv om Baker Hansen fortsatt lager Halloween cupcakes 🎃 4
Entern Skrevet 1. mai 2022 #10 Skrevet 1. mai 2022 Daisy-love skrev (8 minutter siden): Jeg elsker en saftig krydderkake med sjokoladeglasur, sååå digg 😋 Så veldig enig, ikke noe glad i pavlova selv, men den ser veldig fin ut på kakebordet da 😊 Jeg er også veldig glad i krydderkake, kjempegodt 🤤 Men favoritten min er banankake 😊 2
Blålilla Skrevet 1. mai 2022 #11 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): At Pavlova fortsatt er like populær etter et tiår på topp er langt utenfor min fatteevne. Makan til kvalmende skvip! Gi meg krydderkake any day 😋 Anonymkode: e0be2...1ca Enig i det. 1
Daisy-love Skrevet 1. mai 2022 Forfatter #12 Skrevet 1. mai 2022 Entern skrev (52 minutter siden): Oi du har masse peiling jo 😊 Dette tror jeg blir en interessant tråd😀 Spørsmål: er cupcakes litt ut? Var veldig mye prat om det for noen år siden, nå ser jeg mindre av der selv om Baker Hansen fortsatt lager Halloween cupcakes 🎃 Hett tips om en vil ha gladsaker i feeden sin på Facebook: meld deg inn i ørten kake og bakegrupper 😆 Det har reddet meg så det synger igjennom korona og annet 😆 Friluftslivgrupper er også fine 🥰 Jeg orker ikke å bake så mye selv nå, og er bare meg, men jeg tilhører egentlig en større menighet, hvor jeg ikke er aktiv, men se for deg kakebordet når vi lett er 80+ hvor folk er glad i kake 😆🥰 Da ser en litt trender, men ikke vært aktiv siden 2019 pga sykdom, så får ikke med meg så mye der, men på face er det mye. Bonus er at jeg er allergiker, så jeg kan se på alle kakene, og kun spise den jeg har laget selv 😆 Ja jeg synes dette her kunne være en interessant tråd, og nå er vi jo i mai, hvor det ofte er litt kaker, så da har gjerne folk litt inside informasjon å dele 😁 Litt usikker på cupcakes, ser ikke det så mye nå nei. Det er dog praktisk, men tror ikke det er så populært som det var. Vet en del laget mye porsjonskaker, inkludert små Pavlova, terter, disse små dessertene som står helt stille hva heter, samt cupcakes under korona, så folk kunne få egen porsjon. Noen laget også fruktsalat i porsjonsbeger, samt gele. 2 1
Pølsevann Skrevet 1. mai 2022 #13 Skrevet 1. mai 2022 Jeg føler ostekake er litt på vei ned nå. Det var ALLTID på kakebordet før. cupcakes har også hatt sin storhetstid. Det varierer kanskje litt hvilken landsdel man er i og, for jeg har aldri sett napoleonskake på kakebord etter 90 tallet. Gelekake var stort på 80-90 tallet, det ser jeg ikke lenger. Mamma lagde der for et års tid siden lg det var sååå godt! sjokoladekake i ymse varianter er jo alltid med. ig makroner føler jeg ofte er med. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #14 Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): At Pavlova fortsatt er like populær etter et tiår på topp er langt utenfor min fatteevne. Makan til kvalmende skvip! Gi meg krydderkake any day 😋 Anonymkode: e0be2...1ca Jeg elsker pavlova (med masse bær selvfølgelig), men krydderkake er også godt Anonymkode: 811ad...31d 3
Embla Othea Skrevet 1. mai 2022 #15 Skrevet 1. mai 2022 Jeg baker ofte etter sesong. Til påsken blir det de typiske påskekakene med appelsin, vaniljekrem, firkløver-sjokolade osv. På høsten blir det eplekake, smuldrepai med bær og krem osv. 1
Gjest O.G. Skrevet 1. mai 2022 #16 Skrevet 1. mai 2022 (endret) Var jo ei vending her alle skulle bake Cafe Sting sjokoladekake og man fikk aldri servert noe annet noe steds hen. Jeg var plutselig supertakknemlig for å få enkel formkake med sitronsmak under fasen der. Endret 1. mai 2022 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #17 Skrevet 1. mai 2022 Tja... Det har jo vært lite festligheter med kake annet enn familie-samlinger de siste to årene. Og familien min er ikke veldig kake-interesserte, så de lager de samme kakene nesten hver gang egentlig. Aldri noe "spennende" der. Det går i de vanlige. En som er vanlig for oss, men kanskje ikke så vanlig for andre er søsterkake. Anonymkode: 2914e...2df
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #18 Skrevet 1. mai 2022 Suksessterte er ikke nevnt enda! Det er favoritten til broren min, så den ønsker han seg alltid og får som regel også fordi flere andre liker også den godt. Anonymkode: 2914e...2df 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #19 Skrevet 1. mai 2022 Har inntrykk av at i tillegg til de som allerede er nevnt er Donuts populært her. Anonymkode: d673b...e23 1
Daisy-love Skrevet 1. mai 2022 Forfatter #20 Skrevet 1. mai 2022 O.G. skrev (5 timer siden): Var jo ei vending her alle skulle bake Cafe Sting sjokoladekake og man fikk aldri servert noe annet noe steds hen. Jeg var plutselig supertakknemlig for å få enkel formkake med sitronsmak under fasen der. Cafe sting kake tok virkelig av en stund, og ser den går igjen på kakegrupper på face nå også. Ikke prøvd den selv da, men hørt den er mektig, men god.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå