Gå til innhold

Listhaug blir presset om Putin-støtte fra Frp-kollegaer: - Bør han kastes ut?


Gereon Rath

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gereon Rath skrev (2 timer siden):

Russland-utsagn fra sentrale Frp-politikere ble et hett tema i fredagens episode av Politisk Kvarter.

https://www.nettavisen.no/video/listhaug-blir-presset-om-putin-stotte-fra-frp-kollegaer-bor-han-kastes-ut/s/5-95-467449

 

 

Det handler om Carl Ivar og Tybring Gjedde. Uttalelsene må ses i forhold til tidspunkt (før eller etter 24.februar2022), og veies opp mot hva de sier i dag. Før 24. Februar var storinvasjon av Ukraina bare en konspirasjonsteori. Den 24 februar var det mer enn teori, da ble det full krig.
Jeg husker ikke uttalelsene eller når de kom. Har noen link?

Jeg minner også om at pressedekningen av situasjonen i Donbass og Ukraina før invasjonen  var ganske fraværende her hjemme. Informasjon måtte søkes andre steder, og da var det fort gjort å google seg til Southfront eller RT.

Jeg er absolutt ingen Listhaugfan, men respekterer henne for å stå imot denne journalistens masing og være lojal mot partifeller.

Jeg har en vag erindring av at Tybring Gjedde for noen år siden har kritisert negativiteten mot Russland, og at jeg var enig. Negativitetsspiralen som har vokst på begge sider av grensen er etter min mening blant årsakene til krigen, og at dersom man fjerner negativiteten så blir det vanskelig å opprettholde krigen.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen beskriver FrP"sentrale politikere de siste årene har støttet Putin-utsagn eller vært villige til å akseptere resultatet av Russlands aggresjon"

Kommer litt an på hva utsagnene er, men jeg synes det er mye mer alvorlig at de vil skrote basepolitikken og tillate (mer) fremmede makters militærbaser på norsk jord, hvor de styrer etter sitt eget lands lover, samt øker spenningen og dermed reduserer sikkerheten.

På spørsmålet om det kan bedrives tortur på disse basene svarer hun "Vi har ingen grunn til å tro at de allierte vi har vil drive med tortur på norsk jord".

Hun bekrefter altså at hvis de vil drive med tortur vil ikke Norge kunne stoppe det, og virker fullstendig å ha glemt det omfattende kidnapping- og torturprogrammet USA drev i baser i flere europeiske land for ikke særlig mange år siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...