Gå til innhold

Utestengt/ utelukket i voksen alder


sucasamicasa

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (38 minutter siden):

men dette handler jo om folk ts abser som venner og som kommer når hun inviterer dem  

Da handler det kanskje mer om at TS anser dem som bedre venner enn de gjør med henne. Uten at jeg aner noe om bakgrunnen for det.

Anonymkode: 2302e...5f3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sucasamicasa skrev (41 minutter siden):

Jeg sendte de god tur med en ironi kommentar bak: god tur…. Hyggelig å bli spurt…. Eller dere gjorde visst ikke det.

...også synes du det er rart om du ikke blir invitert hver gang?
Passiv-aggressiv atferd er da ikke noe hyggelig å måtte forholde seg til, så hvis dette er måten du kommuniserer med dem på, forstår jeg at du ikke blir inkludert.

Anonymkode: 2302e...5f3

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor må du sitte hjemme? Du er et voksent menneske, du skal klare å aktivere deg selv.

Du kan bestemme selv hvordan du håndterer dine følelser.

Nok en gang drar du offerrollen.

Anonymkode: 49512...9cf

Hva fader maser du om den offerrollen for hele tida? Selvsagt synes man det er kjipt når man blir holdt utenfor, mennesker er flokkdyr. Skal man liksom ikke tillate seg å ha følelser overhodet? Å undertrykke og tvinge bort følelser er da ikke anbefalt av noen.

Og selvsagt klarer jeg å underholde meg selv. Det er fortsatt mer hyggelig å være sammen med andre når man er vant til det.

Anonymkode: 1e701...5b8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (1 time siden):

TS sin situasjon var ikke privat bekjentskapskrets :) 

Det er ikke det hun skriver i åpningsinnlegget (se under), der skriver hun "flere venner av meg". Man kan reise på kurs som ikke er i jobbregi, men f.eks innen matlaging, håndarbeid, eller trening. 

sucasamicasa skrev (4 timer siden):

Jeg ble mye utestengt/ utelukket som barn mye pga familien min. Jeg kunne som ungdom invitere venner og uken etter opplevde jeg at de takket for sist men da hadde de vært sammen den samme gjengen som var hos meg men jeg var ” glemt” 

så opplever jeg det samme. Var på kurs i begynnelsen av uka, flere venner av meg. Opplever nå at de har reist på fjelltur uten å engang spørre meg. Jeg sendte de en god tur melding når jeg ser at de legger ut. De svarer takk. 
jeg sitter her og kjenner på en følelse jeg ikke har kjent siden ungdommen. Noen andre og takler dere det annerledes enn da dere var yngre?

 

Anonymkode: da150...0d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Føler det som deg. I skoletiden fikk jeg vite flere dager etter at de fleste hadde fest, og i voksen alder opplevde jeg ofte at de fant på ting uten meg. Så nå er jeg vennløs, for gidder ikke å ha venner som bare later som at de er det.

Endret av Ghostface
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

...også synes du det er rart om du ikke blir invitert hver gang?
Passiv-aggressiv atferd er da ikke noe hyggelig å måtte forholde seg til, så hvis dette er måten du kommuniserer med dem på, forstår jeg at du ikke blir inkludert.

Anonymkode: 2302e...5f3

Jeg har aldri svart eller skrevet slike ting til de. Men når jeg stadig får mld og snap fra de om hvor fantastisk de har det så fikk jeg nok i kveld. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sucasamicasa skrev (22 minutter siden):

Jeg har aldri svart eller skrevet slike ting til de. Men når jeg stadig får mld og snap fra de om hvor fantastisk de har det så fikk jeg nok i kveld. 

Nå er jeg forvirret, du skrev nettopp at du sendte dem sms hvor du ønsket dem god tur, med påfølgende sarkastiske kommentar om at det var hyggelig å bli invitert - nei, jeg ble visst ikke det. Det var det jeg siterte deg på. 

Anonymkode: 2302e...5f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sucasamicasa skrev (3 timer siden):

Det er ikke kun denne gangen jeg har blitt utelukket. Det er stadig hvor de møtes ut for å spise, kino , hytteturer osv…. De kan godt takke ja til min invitasjon hvis jeg ber de hjem men uken etterpå er den samme gjengen samlet hos en av de andre og jeg er ikke invitert. Og jeg blir oftest sittende alene i lunsjen fordi de andre plutselig skal ut å spise uten å spørre meg. 

Er dette venner fra privat, kollegaer eller noen du har møtt på kurs? 

Anonymkode: 42e9b...76b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da handler det kanskje mer om at TS anser dem som bedre venner enn de gjør med henne. Uten at jeg aner noe om bakgrunnen for det.

Anonymkode: 2302e...5f3

uansett har hun lov til å bli lei seg for det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du så store problemer med deg selv at du må rakke ned på andre? Sett deg på skolebenken, du virker akkurat ikke som den sterkeste kniven i skuffen. 

Selvsagt er det utestenging det TS opplever. Og jeg kan tippe på at du er typen som utestenger andre, siden du forsvarer det TS opplever. 

Men jeg håper at du en dag får kjenne på den følelsen selv. At du ikke en gang klarer å sette deg inn i TS sin situasjon, viser at du er fullstendig blottet for empati. Hadde du hatt empati, ville du klart å sette deg inn i situasjonen til TS. For det er nettopp det empati begrepet betyr. 

Anonymkode: 2b52b...eed

tror dessverre det funs veldig mange slike folk. Er ikke uten grunn at det er mye ensomhet her i landet 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er jeg forvirret, du skrev nettopp at du sendte dem sms hvor du ønsket dem god tur, med påfølgende sarkastiske kommentar om at det var hyggelig å bli invitert - nei, jeg ble visst ikke det. Det var det jeg siterte deg på. 

Anonymkode: 2302e...5f3

det var gjerne en kommentar basert på siste dråpen som rant over .. Men hun burde kanskje unngått den kommentaren

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er jeg forvirret, du skrev nettopp at du sendte dem sms hvor du ønsket dem god tur, med påfølgende sarkastiske kommentar om at det var hyggelig å bli invitert - nei, jeg ble visst ikke det. Det var det jeg siterte deg på. 

Anonymkode: 2302e...5f3

Jeg skrev at jeg ønsket de god tur. Men da med den sarkastiske kommentaren i slutt. Vanligvis sender jeg ikke sånne kommentarer men ønsket om god tur- ironien etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er dette venner fra privat, kollegaer eller noen du har møtt på kurs? 

Anonymkode: 42e9b...76b

Det er kollegier og kurset var i jobb sammenheng 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (14 minutter siden):

det var gjerne en kommentar basert på siste dråpen som rant over .. Men hun burde kanskje unngått den kommentaren

Ja jeg burde nok det men jeg fikk nok etter at jeg da får ørten meldinger om hvor fantastisk tur de har

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folk bestemmer selv hvem de vil være med på fritiden rett og slett, de andre har ingen forpliktelse til å invitere deg med. I min litt større gjeng er det helt ærlig to stykker vi ikke inviterer så ofte, fordi de er fryktelig slitsomme å omgås, krever en del plass i forsamlingen (ikke på en god måte), og har en egen evne til å stjele energien fra folk. De er også de som maser mest om å møtes, finne på noe ect. Kanskje du er en sånn en uten å vite det selv? Jeg har ikke flust med fritid, og den fritiden jeg har ønsker jeg å tilbringe med mennesker jeg liker å være med, ikke de som trenger "støttekontakt" eller som vi må ta med fordi "de har ingen andre stakkars". Det høres utrolig kynisk ut, men fordelen med å ha blitt voksen er rett og slett at man kan velge vekk folk som ikke gi en noe. Det er ikke utestenging, det er å velge noe annet. 

Anonymkode: da150...0d9

Jeg ser i etterkant at jeg har vært en av disse slitsomme, uten at jeg innså det på tiden det foregikk. Når jeg ser tilbake på det så skjønner jeg godt at jeg var slitsom - jeg kom gjerne tomhendt (annet enn egen drikke) til fest, tok mye plass og bidro ikke på en positiv måte. Sier ikke at TS er slik, men jeg tok det som en selvfølge å bli invitert uten at jeg var et positivt innslag. 

Anonymkode: ae77c...929

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sucasamicasa skrev (Akkurat nå):

Ja jeg burde nok det men jeg fikk nok etter at jeg da får ørten meldinger om hvor fantastisk tur de har

forstår den. Dritt altså. De måtte gni det inn liksom

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

Alle svarene her er jo helt håpløse, bare offerolle og stakkars meg. Kvinner gjennomsnittlig er så dårlige til å ta ansvar for eget liv.

https://www.ark.no/boker/Ingvard-Wilhelmsen-Selvhjelpstrilogien-9788282161541

«Det er ikke mer synd på deg enn andre»

 

 

Anonymkode: 49512...9cf

Hadde du lest boken hadde visst at det TS nå opplever ikke er et tema i boken. Skjerpings!

Anonymkode: 9102a...f59

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sucasamicasa skrev (1 time siden):

Det er kollegier og kurset var i jobb sammenheng 

Men da er det nettopp det de er: kollegaer, som ikke er interessert i å være vennene dine, så slutt å forvent at de skal invitere deg på ting. 

Anonymkode: 42e9b...76b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man kan velge å invitere dem man vil, men man trenger jo ikke å gjøre det så forbanna tydelig da..!

Når sånn hele gjengen fra jobb utenom en person, drar ut og spiser f.eks, da legger man jo ikke ut bilde på Instagram liksom.. Altså, folk må jo tenke litt🤦‍♀️

Dette var jo en situasjon der det egentlig hadde vært naturlig at ts ble invitert. Da er det utrolig dårlig gjort at de skal gjøre det så tydelig for henne at hun ikke er invitert. 

Skjønner godt at ts synes at dette er vondt! ❤️❤️ 
 

Anonymkode: bd672...23a

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj her var det mange kyniske drittfolk. 

Anonymkode: 197f9...444

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...