Gå til innhold

Velge en uføretrygdet mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4/23/2022 den 5.23):

Hindret han deg i å dra på fjelltur? 

Anonymkode: bc8f0...a81

Ja, det ble sure miner. Fordi han ville bare at jeg skulle gjøre ting sammen med han. 

Anonymkode: f38da...4e1

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DU har god økonomi, så drit i hans økonomi. Du skal ikke forsørge han likevel.

Anonymkode: 509c8...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ikke rette til å svare deg - min har ikke engang opphold eller stønad 😂 Viktigste at han er kjekk!! Du trenger ikke hans penger så det er jo hans eget problem.

Anonymkode: 509c8...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 13.44):

Uføretrygda folk styrer jeg LANGT unna av utrolig mange grunner. 

Anonymkode: 41314...622

Å de grunnene er? Hilsen uføretrygdet dame på 39... 

 

"Kan ikke jeg være den som vasker ditt/våres hjem når du er på jobb, jeg handler inn mat og lager middag til du kommer hjem... Jeg masserer deg hver kveld om jeg er i form til det... Ikke er jeg utro og ikke juger jeg... Jeg har plager jeg må leve med og jeg har mindre råd enn dems  som jobber ja... Men jeg forventer heller ikke at du skal bruke opp dine penger på meg annet enn og dele felles utgiftene vi da hadde hatt sammen.

Men kjærlighet er kjærlighet 🤷🏽‍♀️

Du kan møte drømme kjæresten selvom personen er ufør.... Just saying 😜

Om du har hvert sammen men noen som har hvert ufør så må du også tenke det at vi er ikke et typisk menneske, vi er forskjellige individer alle sammen... 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare du kan definere hva som gjør deg "happy" :) Men hvis du ser vekk fra maset om sosial-økonomisk status, så blir det jo fort til at du må dra det økonomiske lasset alene, og han er vel syk på en eller annen måte også.. så det er jo ikke akuratt positivt i tilfelle du skulle komme til å slite også, da kan du ikke lene deg på han en periode for å sikre økonomien. Men man velger ikke hvem man blir forelsket i, så er jo bare å forsøke : ) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager å si det- og ønsker ikke å lage krig her; men man kan bli uføre i dag selvom man kanskje egentlig kan jobbe. 
Har jobbet flere år i nav mm og vet dette med sikkerhet. 

Anonymkode: 37b4c...8dd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg beklager å si det- og ønsker ikke å lage krig her; men man kan bli uføre i dag selvom man kanskje egentlig kan jobbe. 
Har jobbet flere år i nav mm og vet dette med sikkerhet. 

Anonymkode: 37b4c...8dd

Dette er jo noe mange vet, at dessverre er det slik …

Anonymkode: df7ce...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange svar som vitner om kunnskapsløshet og merkelige verdier. 
TS: Jeg er godt voksen, har hele livet jobba i helsevesenet, til slutt i lederstilling med relativt god lønn i tillegg til flere lønnede jobber  

Jeg oppfatter meg selv som et normalt og oppegående menneske, på tross av at jeg for noen år siden ble alvorlig syk. Jeg har kjempa meg gjennom et system, som alvorlig syk, som er kronglete og vanskelig, noen ganger også for de som forvalter systemet. Jeg har gode egenskaper, er omsorgsfull og støttende. Men jeg er i dag ufør. Pga tidligere utdannelse og jobb så har jeg en trygd jeg kan leve av og har også forsørget både barn og samboer over tid - fordi livet skjer. Mitt mål er at kroppen min på et tidspunkt skal være klar for å jobbe igjen. Men jeg vet ikke når og om det skjer. Det betyr derimot ikke at jeg ikke er et godt menneske for et annet menneske. 
Til syvende og sist tenker jeg at du har venner som ikke forstår. Og jeg kan til dels forstå at du tviler. Men det viktigste må da være å forstå at vi er så mange ulike mennesker med ulike situasjoner, ulik økonomi, noen mer ressurs- og viljesterk enn andre. Uføretrygdede er ikke de samme menneskene, slik som heller ikke kreftsyke er det, gamle mennesker er det eller uansett hva livet har gitt en av sykdom og lidelse. Dårlige mennesker med negative egenskaper finnes selv blant «de friske» som er i full jobb. 
Lykke til. 

Anonymkode: 95796...5b6

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 5.23):

Hindret han deg i å dra på fjelltur? 

Anonymkode: bc8f0...a81

Han ble sur når hun var sliten etter jobb- hva tror du selv....? At han var kjempeglad når hun skule på fjelltur? 

Anonymkode: 37b4c...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 16.46):

Dette er jo noe mange vet, at dessverre er det slik …

Anonymkode: df7ce...6f7

Alle vet det, men ikke alle vil innrømme det.

Anonymkode: 1fac5...b4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du vite at dersom det er en fyr som snart blir 40 i Osloområdet så har denne fyren jaktet rundt og "played the ground" i Oslo og omegn og i utlandet også, tror jeg, i årevis. Han prøvde seg på meg blandt annet.

Anonymkode: 439c2...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 21.21):

Normalt lønnet dame, midt i 30 årene,med to barn. Truffet et mann, som er uføretrygdet. Har fallt fullstendig, men tilbakemeldingene fra venner osv. Er at jeg jo må finne en mann med penger.... Må man finne en med samme økononiske og sosiale rang for at damfunnet skal være happy? 

Anonymkode: 3adcf...721

Først av alt. Ikke alle uføretrygdede er fattige. Kjenner selv en mann som hadde en godt betalt jobb, uføreforsikring mm og når han ble ufør så fikk han maksimalt utbetalt. Husker ikke hvor mye han sa summen or mnd var, men det lå ikke langt fra 30k pr mnd

For det andre, har han mer «normal» uføretrygd, ergo ikke veldig god utbetaling, så er ikke det verdens undergang heller så lenge han har orden på økonomien

Det jeg hadde fokusert på er mer hvorfor han er uføretrygdet og om han klarer å ha et tilnærmet normalt liv. Dvs jeg hadde blitt skeptisk om han sleit mentalt på en måte som går utover samlivet, bare satt inne, ikke orker å bli med på noe som helst osv - ja du skjønner tegningen

Om dere matcher godt, har falt skikkelig for hverandre, kjemien er sterk OG du føler at dere kan leve et godt liv sammen så tenker jeg GO FOR IT! 😃

Anonymkode: 98e6a...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle snakker om økonomien her og at den kan bli dårligere med ufør. 
ingen snakker om hva han eller hun mister av sosiale relasjoner og input ved å ikke være i jobb. 
Å ha en mann/kone som ikke er på jobb, men suller hjemme- det er ikke spesielt attraktivt for meg som setter jobb høyt i livet. Det er sikkert forskjell på oss og for andre er det ikke så viktig kanskje. Men det å ha noe å snakke om, som man har opplevd gjennom dagen, det er viktig. 
Det blir fort dørgende kjedelig og deprimerende å komme hjem og så ligger gubben på sofaen og ser serie.... 

Anonymkode: 37b4c...8dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville jeg ikke ha tenkt på i det hele tatt. Det er ikke kontoen til folk jeg faller for, men hvem de selv er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ufør enn arbeidsledig, som er mye større risiko for alle som dømmer!.

Det handler om trygghet. 

Anonymkode: db3bb...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en bauta jeg kan se opp til, og ett forbilde til våre barn. En ufør er alt annet enn dette. Hadde så styrt unna.

Anonymkode: f73bc...b3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik situasjonen i Norge er nå så er de uføre de som har den inntekten med størst sikkerhet sett bort fra de som er steinrike da, men de ville nok uansett ikke hatt en partner som ikke kan skrive så se bort i fra det. Uføres inntekt vil fortsette å komme uansett. 
Det er uro i arbeidslivet, bedrifter går konkurs pga høyt utgifter og folk klarer ikke betjene lånet sitt pga økt rente. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 16.44):

Jeg beklager å si det- og ønsker ikke å lage krig her; men man kan bli uføre i dag selvom man kanskje egentlig kan jobbe. 
Har jobbet flere år i nav mm og vet dette med sikkerhet. 

Anonymkode: 37b4c...8dd

Nei, man kan ikke bli uføre, men man kan bli ufør. Det betyr syk/skadet.  En person er ufør, flere personer er uføre. Det er grammatikk.

Når man er ufør så kan man søke om uføretrygd.

Det virker lite troverdig at noen skal ha jobbet flere år i NAV uten å forstå såpass.  Troll.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du må opprette en tråd for og spørre og er usikker på om uføre er liv laga, så har du ikke møtt kjærligheten

Anonymkode: 95fd7...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Alle snakker om økonomien her og at den kan bli dårligere med ufør. 
ingen snakker om hva han eller hun mister av sosiale relasjoner og input ved å ikke være i jobb. 
Å ha en mann/kone som ikke er på jobb, men suller hjemme- det er ikke spesielt attraktivt for meg som setter jobb høyt i livet. Det er sikkert forskjell på oss og for andre er det ikke så viktig kanskje. Men det å ha noe å snakke om, som man har opplevd gjennom dagen, det er viktig. 
Det blir fort dørgende kjedelig og deprimerende å komme hjem og så ligger gubben på sofaen og ser serie.... 

Anonymkode: 37b4c...8dd

Jeg har vært sammen med mann som er ufør i 15 år. Han leser mye politikk, historie, vitenskap osv. Han har utrolig mye kunnskaper og innsikt i ting. En av de smarteste mennene jeg har møtt. Men han trakk et dårlig lodd og ble syk tidlig i livet.

Du antar jo her at alle syke blir rammet likt og har samme interesser og evner til å gjøre på fritiden. Det er feil.

Jeg anser min mann som et av de beste mannfolka som finnes på tross av sykdommen. Han gir så mye i kunnskap, innsikt, omsorgsfullhet, humor og varme. Han er også god på å gi gaver og bryr seg om andre mennesker. Han har også alltid vært god med penger, han har alltid hatt fond og den slags. Idag har han har bedre råd enn meg som jobber

Anonymkode: df135...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...