Gå til innhold

Velge en uføretrygdet mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Normalt lønnet dame, midt i 30 årene,med to barn. Truffet et mann, som er uføretrygdet. Har fallt fullstendig, men tilbakemeldingene fra venner osv. Er at jeg jo må finne en mann med penger.... Må man finne en med samme økononiske og sosiale rang for at damfunnet skal være happy? 

Anonymkode: 3adcf...721

Såfremt følelsene er der og sykdommen hans ikke er til hinder for deg, så gå for han! 

Ikke hør på materalistiske og overfladiske venner. 

Anonymkode: a0e65...311

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg nok ikke gått for av veldig mange grunner og hvor økonomi kun er en del av det.

Anonymkode: df7ce...6f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er han uføretrygdet?

Er det noe psykisk, ville jeg tenkt nøye over i hvor stor grad det kan tenkes å gå utover barna mine, når han har en dårlig dag.

Tenk også over det at han (antagelig) tilbringer hele eller så godt som hele dagen hjemme, så når dere eventuelt blir samboere så er han _alltid_ der, det kan bli tungt for ham og barna dine å gå oppå hverandre hele tiden. Det er også et potensielt stort irritasjonspunkt å bo sammen med noen som "ikke har noe bedre å gjøre" men som allikevel ikke tar alt husarbeidet når han allikevel er hjemme - som kanskje også prøver å kreve at barna skal hjelpe til mer med husarbeid enn de vil/enn du synes er rettferdig?

Sikkert flere fallgruver også, men det er iallefall de første jeg kom på. 

Anonymkode: 890b3...7b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uføretrygda folk styrer jeg LANGT unna av utrolig mange grunner. 

Anonymkode: 41314...622

Hvilke grunner?

Anonymkode: 53ebf...1df

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Uføretrygdet mann, og avklarer først og fremst den andre partens holdninger, så slikt utsetter jeg meg ikke for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo viktig å vite om har er typen som tar ansvar for seg selv. Det gjør jo de fleste, mener jeg. Du har jo deg selv og to barn så forsikre deg om at dette er en person som er bra for deg. Pass på lovebombing, jeg opplever det fra noen som har dårlige intensjoner i dating." Du er perfekt, jeg vil vite alt om deg" ( og så ikke mer) eller om han ikke deler om seg selv.

Det blir kansje ikke flotte ferier, reising og masse shopping men det er ikke oppskrift på lykke akkurat?

Men kjærlighet omsorg og godhet er det, og det koster ikke penger.

Endret av lillevill
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er han uføretrygdet?

Er det noe psykisk, ville jeg tenkt nøye over i hvor stor grad det kan tenkes å gå utover barna mine, når han har en dårlig dag.

Tenk også over det at han (antagelig) tilbringer hele eller så godt som hele dagen hjemme, så når dere eventuelt blir samboere så er han _alltid_ der, det kan bli tungt for ham og barna dine å gå oppå hverandre hele tiden. Det er også et potensielt stort irritasjonspunkt å bo sammen med noen som "ikke har noe bedre å gjøre" men som allikevel ikke tar alt husarbeidet når han allikevel er hjemme - som kanskje også prøver å kreve at barna skal hjelpe til mer med husarbeid enn de vil/enn du synes er rettferdig?

Sikkert flere fallgruver også, men det er iallefall de første jeg kom på. 

Anonymkode: 890b3...7b9

Så om en mann er uføretrygdet så blir han automatisk hushjelp om han finner seg en dame? Du er klar over at uføre er hjemme fordi de IKKE KAN JOBBE, eller? Dessuten SKAL barn hjelpe til med husarbeid...eller skal de lære seg at alt rydder og vasker seg selv når de flytter hjemmefra? For noen holdninger......

Anonymkode: ef7d3...79e

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke grunner?

Anonymkode: 53ebf...1df

Lurer jeg også på. Virker som man blir sett på som mindreverdig når man er ufør..

Anonymkode: c5bfa...67f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo stor forskjell på hvorfor folk blir uføre. Mange havner jo i jobb igjen etterhvert.

Jeg valgte også en ufør mann. Det funka helt fint! Man må ikke ha masse penger for å være lykkelig. En fantastisk mann. Nå har han begynt å jobbe så smått igjen. :)

Anonymkode: fe734...341

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at livet må jo bli nokså begrenset når man har 0 % arbeidsevne. Det må jo være mye sykdom som preger dagene. Jeg hadde ikke orket et så begrenset fysisk liv. 

Anonymkode: 8d54c...a09

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vennene dine, styr unne! Ufør mann hadde jeg aldri klart, spesielt om han var så syk at han ble uføretrygdet og ikke kunne bidra med noe i hjemmet. I tillegg har jeg veldig høy lønn så det hadde blitt en stor skjevfordeling på inntekten og det hadde fungert dårlig for min del.

Anonymkode: 9641d...fae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at livet må jo bli nokså begrenset når man har 0 % arbeidsevne. Det må jo være mye sykdom som preger dagene. Jeg hadde ikke orket et så begrenset fysisk liv. 

Anonymkode: 8d54c...a09

Det finnes jo enormt mabge uføre i Norge med høy arbeidsevne da.. 

De har bare meget vondt i vilja

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har erfaring med en, patologisk narsissist. Hvis årsaken til uførhet er fysisk så er saken annerledes, psykisk hadde jeg aldri turt. Han skyldte på angst, men sannheten var jo en ganske annen. 

Anonymkode: d32eb...907

Dette er det sikkert sannhet i, men syntes likevel dette var direkte vondt å lese. Jeg er ufør pga psykisk sykdom (ptsd, depresjoner og adhd). Jeg har heldigvis en samboer som ikke har gått fra meg pga dette

tilTs: vi har et godt forhold, ikke på tross av, men pga at jeg er ufør. Da her jeg faktisk litt energi til å bruke mestringsstrategiene jeg har lært gjennom behandling, og er en langt bedre kjæreste enn det jeg var da jeg jobbet (uten egentlig å ha kapasitet til det)

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (40 minutter siden):

Dette er det sikkert sannhet i, men syntes likevel dette var direkte vondt å lese. Jeg er ufør pga psykisk sykdom (ptsd, depresjoner og adhd). Jeg har heldigvis en samboer som ikke har gått fra meg pga dette

tilTs: vi har et godt forhold, ikke på tross av, men pga at jeg er ufør. Da her jeg faktisk litt energi til å bruke mestringsstrategiene jeg har lært gjennom behandling, og er en langt bedre kjæreste enn det jeg var da jeg jobbet (uten egentlig å ha kapasitet til det)

Hø.. jeg har angst,traumer og adhd. Men jobber jeg. 😳

Anonymkode: cbd73...8a4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hø.. jeg har angst,traumer og adhd. Men jobber jeg. 😳

Anonymkode: cbd73...8a4

Og det finnes GRADER innen psykiske sykdommer. 

Anonymkode: ef7d3...79e

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man bli ikke ufør pga lav iq, dessuten blir mange ufør etter en yrkesskade/ulykke. I så fall tjener han omtrent som før. Så lenge han har vært yrkesaktiv mottar han uansett ikke minstepensjon. 

Jeg tror tvert i mot han kan ha overskudd til forholdet som en som jobber fulltid, overtid og reising ikke har, så kjør på ta.

Anonymkode: f6ffb...c23

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man bli ikke ufør pga lav iq, dessuten blir mange ufør etter en yrkesskade/ulykke. I så fall tjener han omtrent som før. Så lenge han har vært yrkesaktiv mottar han uansett ikke minstepensjon. 

Jeg tror tvert i mot han kan ha overskudd til forholdet som en som jobber fulltid, overtid og reising ikke har, så kjør på ta.

Anonymkode: f6ffb...c23

Selvfølgelig kan man det. Hvorfor tror du de på vernet bedrifter som ikke har downs, men er tilbakestående, har ufør? Jo nettopp pga lav iq.

Anonymkode: c5bfa...67f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hø.. jeg har angst,traumer og adhd. Men jobber jeg. 😳

Anonymkode: cbd73...8a4

Og du tror alle har det på nøyaktig samme måte som deg?

Anonymkode: c5bfa...67f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Naturligvis ikke. Det finnes jo de som MÅÅ reise til Maldivene og Thailand hvert år, må ha to bilder av nyeste modell og som er totalt avhengig av to inntekter for å finansiere et høyt forbruk. Med mindre du er ute etter det, hvorfor ikke gi det en sjanse? Heia kjærligheten!

Anonymkode: 852cf...3b8

Go ærligheten!!!!! Helt RIKTIG skrevet!!!!! Penger er fader meg ikke alt i denne forskrudde verden her. Det er bevist gang på gsng på gang at rikdom ikke er alt. Folk tar livet av seg for det slev om de har alt. Heia kjærligheten og ærligheten sier jeg å!! 

Anonymkode: 23aa0...b5d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...