Gå til innhold

Velge en uføretrygdet mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Normalt lønnet dame, midt i 30 årene,med to barn. Truffet et mann, som er uføretrygdet. Har fallt fullstendig, men tilbakemeldingene fra venner osv. Er at jeg jo må finne en mann med penger.... Må man finne en med samme økononiske og sosiale rang for at damfunnet skal være happy? 

Anonymkode: 3adcf...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare drite i hva alle de andre sier, og heller gå for det du føler og tenker? Husk at om du følger alles råd så er det ikke de som sitter med en kanskje vond følelse etterpå og kjenner etter at det kanskje ikke var helt rett..

 

Anonymkode: 443f0...a6c

  • Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis ikke. Det finnes jo de som MÅÅ reise til Maldivene og Thailand hvert år, må ha to bilder av nyeste modell og som er totalt avhengig av to inntekter for å finansiere et høyt forbruk. Med mindre du er ute etter det, hvorfor ikke gi det en sjanse? Heia kjærligheten!

Anonymkode: 852cf...3b8

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at årsaken til uførestatusen, funksjonsnivå, og alt annet egentlig, er viktigere enn det faktum at han er uføretrygdet. Uføre er ikke en ensartet gruppe :)

Anonymkode: 83206...f24

  • Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Normalt lønnet dame, midt i 30 årene,med to barn. Truffet et mann, som er uføretrygdet. Har fallt fullstendig, men tilbakemeldingene fra venner osv. Er at jeg jo må finne en mann med penger.... Må man finne en med samme økononiske og sosiale rang for at damfunnet skal være happy? 

Anonymkode: 3adcf...721

Har erfaring med en, patologisk narsissist. Hvis årsaken til uførhet er fysisk så er saken annerledes, psykisk hadde jeg aldri turt. Han skyldte på angst, men sannheten var jo en ganske annen. 

Anonymkode: d32eb...907

  • Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er kommet til midten av 30-årene er du så voksen at du bestemmer selv.

Hvis dette er en fin person som du liker og kommer godt overens med, så prøv det ut og ta eget valg. At samfunnet skal være "happy" er ikke ditt ansvar, heller ikke at du har sneversynte venner.

 

Anonymkode: 66bca...e7b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså… hadde vennene mine kommentert slik når jeg ble sammen med min mann, som er minstesats ufør, så hadde jeg seriøst revurdert de vennskapene. Viser en holdning og personlighet som jeg mener er mer enn kvalm, og som jeg ikke vil ha i mitt liv. Når det er sagt, du er voksen, og forhåpentligvis istand til å ta valg på din egen vegne? Da spiller det vel fint liten rolle om hva venner eller «samfunnet» mener? Ditt valg, ditt liv. 

Anonymkode: e8457...610

  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ender opp trygda hele gjengen! Noen før enn andre! Go for IT! 

Anonymkode: 181a2...e70

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han er snill mot deg og barna så er vel alt bra. (Og hvis du er usikker på hva snill innebærer, så bruk vennene dine som et mål på hva det vil si å ikke være snill.)

Anonymkode: a0913...e75

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid blåst i hva en mann tjener. Det vesentlige er at han klarer å styre dem økonomi han har. Jeg hadde valgt en ufør mann med styring på økonomi langt over mann med millionlønn uten kontroll over økonomien. 

Anonymkode: 08ca9...961

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen venner.. Man er vell ikke sammen for pengene sin del.  Jeg er trygda, og min mann har fast jobb.  Dessuten er uføretrygd også penger,  bare ikke like mye som vennene dine hadde håpet på(virker det som her )

Anonymkode: 9b4d2...843

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenker at årsaken til uførestatusen, funksjonsnivå, og alt annet egentlig, er viktigere enn det faktum at han er uføretrygdet. Uføre er ikke en ensartet gruppe :)

Anonymkode: 83206...f24

Enig i dette. Man er jo veldig dårlig når man er så dårlig at man varig ikke kan jobbe. 

Jeg hadde nok i utgangspunktet vært mest skeptisk om det er knyttet til psykisk sykdom. 

Anonymkode: 62590...9a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Enig i dette. Man er jo veldig dårlig når man er så dårlig at man varig ikke kan jobbe. 

Jeg hadde nok i utgangspunktet vært mest skeptisk om det er knyttet til psykisk sykdom. 

Anonymkode: 62590...9a1

Ser flere skriver dette med psykisk sykdom…

Dere vet at det heller ikke nødvendigvis er kronisk!? Det kan være påvirket av situasjoner og forhold som kan endres. 
 

i tillegg er aldri en uføretrygd evig- dersom helsesituasjon bedrer seg kan man når som helst jobbe igjen. I den % man klarer. 
 

ts: nyt å ha møtt en fin mann, prøv å legg bort hva vennene dine mener og se hva han har av egenskaper som er bra for DEG! 

Anonymkode: 37b4c...8dd

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvorfor han er ufør, men i utgangspunktet hadde jeg aldri frivillig valgt en som ikke er funksjonsfrisk og ikke er i jobb

Anonymkode: a22f5...d56

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på grunnen til uførheten vil jeg si.

Har han jobbet i hele sitt liv og så fått en alvorlig  skade som hindrer han å jobbe  100% ville jeg ikke hatt betenkeligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forsøk på å

 

T R O L L E 

Anonymkode: 81193...882

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi ender opp trygda hele gjengen! Noen før enn andre! Go for IT! 

Anonymkode: 181a2...e70

😂😂😂

Vel, jeg tenker:

Det er en vesentlig grunn til at folk er uføre. 
 

Noen har vært det en stund og er mer stabile helsemessige og har «avklart» hvor funksjonsnivået ligger. Altså hva man klarer, og hva man kan delta med. Og hvordan hverdagen vil se ut.

Andre er ikke der. 

Jeg hadde tenkt at det kom an på funksjonsnivået, hvordan man fungerer i ordinær hverdag og selvinnsikten på hva sykdommen fører til at begrensninger? 

Anonymkode: e8e28...391

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ser flere skriver dette med psykisk sykdom…

Dere vet at det heller ikke nødvendigvis er kronisk!? Det kan være påvirket av situasjoner og forhold som kan endres. 
 

i tillegg er aldri en uføretrygd evig- dersom helsesituasjon bedrer seg kan man når som helst jobbe igjen. I den % man klarer. 
 

ts: nyt å ha møtt en fin mann, prøv å legg bort hva vennene dine mener og se hva han har av egenskaper som er bra for DEG! 

Anonymkode: 37b4c...8dd

Ja, det trenger ikke vare evig og man kan jobbe alt man klarer, men det er jo tungtveiende grunner til at man får innvilget uføretrygd i utgangspunktet. 

Jeg er fullstendig enig i at TS skal se etter egenskaper som er bra for henne OG DE TO BARNA. Men man bør også se etter det som er mindre bra, f.eks. psykisk sykdom. 

Anonymkode: 62590...9a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det trenger ikke vare evig og man kan jobbe alt man klarer, men det er jo tungtveiende grunner til at man får innvilget uføretrygd i utgangspunktet. 

Jeg er fullstendig enig i at TS skal se etter egenskaper som er bra for henne OG DE TO BARNA. Men man bør også se etter det som er mindre bra, f.eks. psykisk sykdom. 

Anonymkode: 62590...9a1

Selvfølgelig! Og det er mange diagnoser man skal ta med i en betraktning. Og psykiske lidelser varierer jo, så om han er i en god periode nå så kan det snu og blir tyngre seinere. Men det kan livet jaggu bli for oss som er i jobb også :)

Anonymkode: 37b4c...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføretrygda folk styrer jeg LANGT unna av utrolig mange grunner. 

Anonymkode: 41314...622

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...