Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvor en mann får pengene sine fra eller hvor mye penger han har, så lenge han er:

a) Snill

b) Stabil psykisk

c) Har orden i økonomien

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer jeg også på. Virker som man blir sett på som mindreverdig når man er ufør..

Anonymkode: c5bfa...67f

Man er jo ikke mindre verdt. Men det må jo være et sterkt begrenset liv når man har 0 % arbeidskapasitet (altså 100 % ufør). Jeg hadde ikke orket å inngi meg i et kjærlighetsforhold med en som var så syk. 

Anonymkode: 8d54c...a09

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer jeg også på. Virker som man blir sett på som mindreverdig når man er ufør..

Vi lever i et ekstremt kravstort samfunn. Er du ufør, er det no go. Er du i et lavtlønns/lavstatusyrke, er det no go. Har du "bare" fagbrev, er det no go. Bachelor kan til nød gå an, men noe særlig mindre enn master er nok til at åndssnobber vurderer veldig om det er bra nok. Glem personlige egenskaper, holdninger og verdier, er ikke fasaden god nok, er det et stort problem.

• Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skulle man egentlig ikke velge en som er sikret fast inntekt for resten av livet, slipper å flytte på grunn av jobb, slipper å reise grunnet jobb, og slipper å bekymre seg for å miste jobben og følgelig inntekten sin?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har erfaring med en, patologisk narsissist. Hvis årsaken til uførhet er fysisk så er saken annerledes, psykisk hadde jeg aldri turt. Han skyldte på angst, men sannheten var jo en ganske annen. 

Anonymkode: d32eb...907

Dessverre ja.

Er det rundt 10% av Norges befolkning som er ufør og lever på oss andre som de geistlige og adelen i middelaldren?

De fleste som påstår de har angst for å jobbe har egentlig patologisk narssisisme og føler at de ikke burde trenge å jobbe

Det er under dem. 

En sammenligning med angstlidelser i samfunn som ikke premierer dette med arbeidsfritak og livstidsapanasje vil jo vise at man ikke finner samme hyppighet der.

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke bare tenke på pengene. Det er ille nok at han tjener lite, men det er jo også en grunn til at han er trygda! Kan han bidra ovenfor evt barn dere skulle få? Har han helseplager som går utover samlivet? Osv. Jeg hadde selvsagt vært med mannen min om han ble ufør, men ville ALDRI gått inn i det fra starten av. Vil ha en mann med god helse som kan "trekke pulken". Det er svært usexy med dårlig helse og dårlig økonomi kombinert. 
Tenk når dere skal kjøpe leilighet f.eks. Hvor mye dårligere dere må bo. 
NEi, finn deg noe bedre. 

Anonymkode: 0df24...dcc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skulle man egentlig ikke velge en som er sikret fast inntekt for resten av livet, slipper å flytte på grunn av jobb, slipper å reise grunnet jobb, og slipper å bekymre seg for å miste jobben og følgelig inntekten sin?

Fordi en som er 100 % ufør enten er alvorlig syk eller en svindler.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bullshit

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, man trenger slett ikke være alvorlig syk for å være rettmessig uføretrygdet, det holder å ha skade eller lyte som fører til  manglende inntektsevne.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Nei, man trenger slett ikke være alvorlig syk for å være rettmessig uføretrygdet, det holder å ha skade eller lyte som fører til  manglende inntektsevne.

Hvis man ikke engang har helse til å jobbe i en skolekantine eller til å sitte i en bomstasjon så ja, da regner jeg med at man er alvorlig syk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man ikke engang har helse til å jobbe i en skolekantine eller til å sitte i en bomstasjon så ja, da regner jeg med at man er alvorlig syk. 

Men det kreves altså ikke at man må være alvorlig syk for å gå uføretrygd i Norge, uansett hvor mye du måtte regne med det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange er trygda pga muskelsmerter, og da kan det å sitte stille eller gjøre repeterende bevegelser forverre problemet. Det er ofte lettere om en har høyere utdanning og mulighet til å variere jobbhverdagen. 

Anonymkode: bc8f0...a81

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan forstå at folk velger å ikke gå inn i et forhold med en som er alvorlig syk, men jeg synes det er trist å se at folk har negative holdninger til uføre og backer unna bare av fordommer. Mange uføre er flotte mennesker. At du ikke vil date en alvorlig syk er forståelig, men den uføre fortjener likevel å bli behandlet med verdighet og ikke fordømmelse.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvfølgelig kan man det. Hvorfor tror du de på vernet bedrifter som ikke har downs, men er tilbakestående, har ufør? Jo nettopp pga lav iq.

Jizzes, er det mulig?? Du skjønte sikkert hva jeg mente, eller følte du deg truffet? Det er jammen meg mye rart her på forumet.

Anonymkode: f6ffb...c23

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 20.21):

Normalt lønnet dame, midt i 30 årene,med to barn. Truffet et mann, som er uføretrygdet. Har fallt fullstendig, men tilbakemeldingene fra venner osv. Er at jeg jo må finne en mann med penger.... Må man finne en med samme økononiske og sosiale rang for at damfunnet skal være happy? 

Anonymkode: 3adcf...721

Jeg har ikke lest alle fire sidene, men enkelt og greit: er dette noen du har falt for er det jævlig smålig å ikke gå videre pga at han ikke har den sosiale statusen dine venner hadde ønska seg! Ærlig talt så er det så jævlig smålig at du knapt fortjener den lykken du besitter nå, om dette er noe du mener skulle stå i vegen for at du følger kjærligheten ! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Uføretrygda folk styrer jeg LANGT unna av utrolig mange grunner. 

Anonymkode: 41314...622

…og godt er det. 

Anonymkode: dc7a4...770

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en som var ufør. Det ble masse bråk og sure miner. Han gikk hjemme hele dagen. Jeg jobber 100% i helsevesenet, tung jobb. Han ble sur fordi jeg var sliten etter jobb. Hadde null forståelse for at jeg måtte planlegge ting i forhold til når jeg jobbet. Samme opplevde noen av mine venninner som prøvde å være i forhold med noen som var ufør. Så aldri mer. I tillegg liker jeg å vandre i fjellet. Det hadde ikke han helse til

Anonymkode: f38da...4e1

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I tillegg liker jeg å vandre i fjellet. Det hadde ikke han helse til

Anonymkode: f38da...4e1

Hindret han deg i å dra på fjelltur? 

Anonymkode: bc8f0...a81

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Man bli ikke ufør pga lav iq, dessuten blir mange ufør etter en yrkesskade/ulykke. I så fall tjener han omtrent som før. Så lenge han har vært yrkesaktiv mottar han uansett ikke minstepensjon. 

Jeg tror tvert i mot han kan ha overskudd til forholdet som en som jobber fulltid, overtid og reising ikke har, så kjør på ta.

Anonymkode: f6ffb...c23

kusina til mannen er ufør pga lav iq. 

de kaller det vel svak psykisk utviklingshemming

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...