Gå til innhold

Hjelp! Jeg har glemt hvordan man er sosial!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet er jeg sjenert og introvert. Men blir mindre sjenert jo elsdre jeg har blitt. Men så kom corona og jeg hsr bare snakka med samboern, foreldrene mine og de som jobber på Coop i 2 år. Nå har jeg begynt i ny jobb og har veldig mange nye kollegaer. Og jeg husker ikke hvordan man prater med folk! :haar: 

Kan dere gi meg deres beste Smalltalk og bli-kjent tips? Ikke bare jobbtemaer, men alle andre temaer og. Jeg er redd for å være den kjedelige stille som aldri kommer inn i gjengen. 
 

Det er omtrent 60 stk og de fleste er 25-35 år og ekstroverte. 

Anonymkode: ab1c1...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg orker ikke å si noe om jeg ikke har noe å si. Da får det heller være stille. Trenger jo ikke være så sosial utover å hjelpe kundene, du er der bare for å gjøre en jobb.

Anonymkode: 75156...844

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig innadvendt selv, men har med årene kommet frem til at det er bedre å bare si høyt alt man tenker og kanskje bli oppfattet som rar enn å ikke si noe og bli oppfattet som stille og sjenert. Er ikke flink på småprat, men de beste samtalene får man med å ikke være redd for å stille personlige (men ikke gravende) spørsmål, gi like mye av deg selv som du får av de du snakker med osv. Fortell en dårlig vits, så får du som regel i gang en samtale. Funker i hvertfall for meg.

Anonymkode: bc6da...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg orker ikke å si noe om jeg ikke har noe å si. Da får det heller være stille. Trenger jo ikke være så sosial utover å hjelpe kundene, du er der bare for å gjøre en jobb.

Anonymkode: 75156...844

Jeg trives ikke på jobb hvis jeg ikke har er godt arbeidsmiljø rundt meg. Kollegaene er de jeg ser mest i hverdagen, så jeg ønsker å bli kjent med de. 
 

Det er den bli-kjent greia jeg sliter med. Kommer ikke på noe å si til folk jeg ikke kjenner. De jeg kjenner kan jeg prate som en foss med. 

Anonymkode: ab1c1...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryt isen ved å si "herregud, sorry at jeg er så stille idag, men jeg har helt glemt hvordan man er sosial etter de to siste årene."

Anonymkode: 7e1d0...561

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bryt isen ved å si "herregud, sorry at jeg er så stille idag, men jeg har helt glemt hvordan man er sosial etter de to siste årene."

Anonymkode: 7e1d0...561

Smart! 

Anonymkode: ab1c1...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...