Gå til innhold

Blir det ny nedstenging/koronatiltak?


Rododendron

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (16 minutter siden):

mye smitte er en ting. Det som er interessant nå er ikke antall smittede men antall sykehusinnleggelser og dødsfall

Men et stort antall smittede vil øke risikoen for ny variant. Derfor må man belage seg på nye nedstengninger. Fordelen nå er i det minste at man kan planlegge nedstengninger i forkant, for å gjøre det så strengt og tett som mulig. Til høsten må man regne med at alle skoler lukkes, det samme med kulturtilbud og butikker. Vi vil være heldige dersom man unngår portforbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capt. Obvious skrev (8 timer siden):

Men et stort antall smittede vil øke risikoen for ny variant. Derfor må man belage seg på nye nedstengninger. Fordelen nå er i det minste at man kan planlegge nedstengninger i forkant, for å gjøre det så strengt og tett som mulig. Til høsten må man regne med at alle skoler lukkes, det samme med kulturtilbud og butikker. Vi vil være heldige dersom man unngår portforbud. 

likevel de følger stadig med på antall innleggelser. Med mindre det øker på vil de ikke starte tiltak før tallene på innleggelser begynner å stige igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (11 timer siden):

likevel de følger stadig med på antall innleggelser. Med mindre det øker på vil de ikke starte tiltak før tallene på innleggelser begynner å stige igjen.

Og det vil nok skje til høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avslappet, men forberedt hvis det skulle skje. Mange av butikkene har stativet stående fremme ved inn eller utgang, men det er tomt for innhold. Jeg ser heller ingen med munnbind lengre, men de som velger å bruke det har antagelig underliggende tilstander hvor de velger å kjøre trygt så mye de kan. Det er helt greit for meg det også. Jeg har ikke håndhilst på folk på flere år nå og det går helt greit å nikke/bukke skikkelig, si hei og god dag uten å gå helt tett. Syns faktisk det er helt ok med den nye varianten. Når sant skal sies; den eneste som legger armer og hender rundt meg i nyere tid...er tannlegen. :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer nok ikke noe mer av det. Skjer det vil jeg nok overse det og holde på som vanlig. De kan ikke stenge ned som i 2020 nå allikevel. Det gidder ingen lenger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...