Gå til innhold

Blir det ny nedstenging/koronatiltak?


Rododendron

Anbefalte innlegg

Tror dere det blir ny(e?) runder med nedstenging eller koronatiltak fremover? 

Endret av Rododendron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, med tanke på at alt er åpent nå og de fleste har tatt vaksiner + hatt korona tenker jeg at vi skal gå videre med korona som en av de nye forkjølelse sykdommene. Som influensa liksom.. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Innerst inne håper jeg litt på det til høsten eller når det begynner å øke og blir mye smitte igjen. Så jeg får slappe litt mer av igjen.
Men så håper jeg ikke det blir også på grunn av alle som ble rammet av tiltakene. Folk fortjener ikke det. 

Eneste det tiltaket at folk måtte holde seg hjemme når de var syk kunne godt kommet for å bli. 

Sånn det er nå så blir det i alle fall ikke nye tiltak og nedstengninger.

Det hadde nok kommet hvis det ble en kraftig økning med mange innlagte på sykehus samtidig eller en ny farligere variant. Noe jeg håper aldri skjer. Får være nok med de variantene vi har/ har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rododendron skrev (3 timer siden):

Tror dere det blir ny(e?) runder med nedstenging eller koronatiltak fremover? 

De sa vel at det kom til å bli tatt vurderinger på det om det kom en ny smittsom og eventuelt farligere variant. Det har jo herjet i Tyskland,Frankrike, Italia, Østerrike, Hellas, Sveits etc etc med flere titalls og hundretusen av smittede siste ukene så det kan plutselig komme til Norge. Folk lever som vi er i 2019 igjen. Helt latterlig patetisk. Og at folk som er syke gir faen og går ut og smitter andre. Idioti. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper da virkelig ikke det. Alle bør holde seg hjemme ved symptomer om de er syke, dette gjelder alle smittsomme sykdommer. Aldri skjønt det med at enkelte går på jobb med feber og dårlig allmenntilstand, uka etter blir jo fler borte. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Mariposa__ said:

Har ikke vært overdrevet i det hele tatt! Var veldig nødvendig. I USA og Spania må ALLE gå med munnbind på alle OFFENTLIGE steder. Norge burde virkelig ta etter, men for en pinglete ny regjering. Fins ikke makan. Få tilbake Bent Høye!!
 

Hvor døde det flest i forhold tilbefolkningstall? Norge eller Spania og USA?

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

matsats skrev (5 timer siden):

Hvor døde det flest i forhold tilbefolkningstall? Norge eller Spania og USA?

Det er masse smitte sør i Europa, Australia og i Kina. Det er ikke over. Folk er jævlig naive!! Dette var tilpass åt alle og at livet måtte stoppe opp. Det var også planlagt på et møte i New York i oktober 2018. 
Elsker at alt stoppet opp! og det er ikke over enda som mange tror men to each their own. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariposa__ skrev (På 18.4.2022 den 22.00):

 

Munnbind ble enkelte steder helt håpløst politisk. Å gå med munnbind utendørs når man er alene er jo fullstendig unødvendig. 

Vaksinene virker bra. Derfor har det gått greit å la sykdommen brenne gjennom befolkningen nå.

Nei, jeg tror ikke det blir nye runder med tiltak. Det ville vært helt formålsløst og unødvendig, og med det ulovlig. 

Endret av Matas
Ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariposa__ skrev (3 timer siden):

Det er masse smitte sør i Europa, Australia og i Kina. Det er ikke over. Folk er jævlig naive!! Dette var tilpass åt alle og at livet måtte stoppe opp. Det var også planlagt på et møte i New York i oktober 2018. 
Elsker at alt stoppet opp! og det er ikke over enda som mange tror men to each their own. 

Hvorfor lærer vi aldri av tiltakene som er funnet nødvendige i Kina, til tross for ai de har mye mindre smitte enn vi har her? Politikerne og de smittevernansvarlige styrer Norge som et hasardspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 minutt siden):

Munnbind ble enkelte steder helt håpløst politisk. Å gå med munnbind utendørs når man er alene er jo fullstendig unødvendig. 

Opphold utendørs og utenfor hjemmet bør forbys enten man bruker munnbind eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (1 time siden):

Opphold utendørs og utenfor hjemmet bør forbys enten man bruker munnbind eller ei. 

For noen måneder siden ville innlegg som dette blitt møtt med stormende bifall og jubel.

Er nok mange mennesker som er rimelig flaue over seg selv og den hysteriske tilstanden de var inne i. Det var spesielt å bevitne for oss som holdt hodet kaldt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet i henhold til retningslinjene for koronarommet. 

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (11 timer siden):

Bare hvis folk er dumme nok til å gå med på det.

Og det har vi dessverre sett at folk er. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lucius skrev (3 timer siden):

Jeg skal til utlandet om noen måneder. Full pakke igjen med munnbind. 

Det fjernes jo nå overalt heldigvis. 

Galskapen er i ferd med å blåse over, selv om enkelte steder holder ut. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke det blir noe av. Med mindre det plutselig muterer frem en ny og mye dødeligere variant, da. Det vet man jo aldri med virus.

Men sånn som det ser ut nå, så tror jeg vi bare har lært oss å leve med det. Jeg tok t-banen tre ganger i går, og det var kanskje en enkelt person eller maks to på hele t-bane vognen som hadde munnbind på. Nesten alle går uten nå. 

Det står fremdeles håndspritdispensere ved inngangen til butikker, vinmonopol osv, men jeg ser ikke lenger at ALLE stopper og bruker dem. Folk har rett og slett lært seg å leve med viruset etter to-tre vaksiner og mulig gjennomgått infeksjon - kanskje både en og to ganger.

Selv er jeg vaksinert tre ganger, reagerte veldig på vaksinen i ett døgn etterpå med høy feber, og har også hatt korona-infeksjon (i februar). 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (42 minutter siden):

Det fjernes jo nå overalt heldigvis. 

Galskapen er i ferd med å blåse over, selv om enkelte steder holder ut. 

Er det mulig å være mer naiv? Søk opp Tyskland,Italia og Frankrike. Det er over 100 000 smittet PR DAG. Dette er langt fra over.  Og media sier ikke et ord om koronasmitten i Frankrike nå når det er valg der osv. Helt latterlig. 
Folk lever som det aldri har vært pandemi. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariposa__ skrev (4 minutter siden):

Er det mulig å være mer naiv? Søk opp Tyskland,Italia og Frankrike. Det er over 100 000 smittet PR DAG. Dette er langt fra over.  Og media sier ikke et ord om koronasmitten i Frankrike nå når det er valg der osv. Helt latterlig. 
Folk lever som det aldri har vært pandemi. 

Men spiller det egentlig så stor rolle om det er mange smittede når få blir veldig syke? Det er jo det samme med andre virus også som mange får.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...