Gå til innhold

Naboen eier ikke grenser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si fra at dere gjødsler, og at de må holde ungene unna hvis de ikke vil ha det inn. Spre så stinkende gjødsel. 

Anonymkode: c18ff...985

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be egne barn om å ta turen til dem, før deres barn rekker å komme til dere.

Anonymkode: 383b0...176

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke telefonnummeret til foreldrene? Ring dem, og be dem hente småungene som har forvillet seg inn i deres hage.

Slutt å hinte og sende meldinger. Snakk med dem. Si fra hver eneste gang, aldri vik en tomme. Gjør det mer slitsomt for dem å sende ungene, enn å ikke gjøre det.

Anonymkode: 9174d...28a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har lest den historien her før. Men da var det en alenefar som dumpa ungene sine hos naboen. Ellers nokså likt.

Anonymkode: 46e49...ee2

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be egne barn om å ta turen til dem, før deres barn rekker å komme til dere.

Anonymkode: 383b0...176

Prøvd. Da sendes de tilbake til oss. Helt ærlig tør jeg ikke heller pga ting som har skjedd.

Noen ganger tar de inn sine barn, så går våre hjem så kommer de igjen etter en halvtimes tid.

En gang dro de dit, og når jeg gikk opp for å hente min til middag satt de ute alle sammen. Gikk for å si ifra at jeg henter min så de fikk det led seg og foreldrene var ikke hjemme. Lette etter dem og de hadde dratt på besøk til en av sine andre naboer uten at barna var klar over det!

De har vært der en og annen gang elles også, og det var andre ting som skjedde fordi ingen voksne fulgte med som gjør at jeg tør ikke sende mine barn dit.

TS

Anonymkode: fec97...17b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du ikke telefonnummeret til foreldrene? Ring dem, og be dem hente småungene som har forvillet seg inn i deres hage.

Slutt å hinte og sende meldinger. Snakk med dem. Si fra hver eneste gang, aldri vik en tomme. Gjør det mer slitsomt for dem å sende ungene, enn å ikke gjøre det.

Anonymkode: 9174d...28a

Er ikke mye hinting… har vært fly forbanna og tydelig. 

Å sende melding hver gang? Kanskje det er noe å prøve. Slipper jeg å stå å snakke med mumle i skjegget opplegget, om de kommer da… 

TS

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har lest den historien her før. Men da var det en alenefar som dumpa ungene sine hos naboen. Ellers nokså likt.

Anonymkode: 46e49...ee2

Her er de to om jobben…!

Er vel flere av samme avstøpning der ute. Som helst vil at noen andre tar seg av dette passet når de ikke er på skole, barnehage eller SFO…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

https://e24.no/privatoekonomi/i/zG9eB1/du-har-ansvar-for-naboens-barn-hoeysesong-for-trampolineskader

Hopper de på trampoline? Bare si at dette ansvaret kan du ikke ha. Hagen deres er ikke en offentlig lekeplass. Ingen barn i hagen uten at de er invitert av dere.

Alt for stort ansvar, de må ha veldig sløve foreldre.

i en periode kan du ha lås på trampolinen og fjerne andre interessante ting om de ikke gir seg.

Hadde lignende problem her, låste yrampolinen og sendte ingene hjem hver gang de kom. Måtte av og til bli sint. Men de sluttet å komme, sikkert redd meg😅

Anonymkode: fed02...615

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi startet med å sette opp hekk så fort dette ble et problem. Gjerde er neste.

Vi har også hatt på vannspreder og vanning, robotklipper osv.  Ser ikke ut til å stoppe noen. At ungene er våte hele dagen ser ikke ut til å være et problem…

Fikk til og med klager et år på at vi hadde gjødslet og vannet hekken fordi ettåringen hadde visstnok spist gjødsel! Fikk ikke høre om det før til høsten da…

ts

Eeeeeh... skitne våte og gjødselspisende ettåringer hører til under barnvernet! Da er det jo bare et under at ingen har blitt skadet eller syke til nå! 

Anonymkode: 0afcf...5ee

• Liker 7
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Følte jeg hadde lest en lignende tråd om dette emnet for en stund siden. Fant den igjen

Anonymkode: 8c4d8...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare lagt ut planker, hammer og utstyr i Hagen og på terrassen. 

Så tar du med barna til foreldrene neste gang, og sier at dere holder på med diverse i Hagen nå, og at det er spiker og annet farlig utstyr der, som absolutt ikke er barnevennlig. Si at barna derfor ikke må gå inn i hagen, og at foreldrene må passe på. Si " De kan jo skade seg, og det må ikke skje"! Da må jo foreldrene passe på! 

Anonymkode: 5eb23...7a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvd. Da sendes de tilbake til oss. Helt ærlig tør jeg ikke heller pga ting som har skjedd.

Noen ganger tar de inn sine barn, så går våre hjem så kommer de igjen etter en halvtimes tid.

En gang dro de dit, og når jeg gikk opp for å hente min til middag satt de ute alle sammen. Gikk for å si ifra at jeg henter min så de fikk det led seg og foreldrene var ikke hjemme. Lette etter dem og de hadde dratt på besøk til en av sine andre naboer uten at barna var klar over det!

De har vært der en og annen gang elles også, og det var andre ting som skjedde fordi ingen voksne fulgte med som gjør at jeg tør ikke sende mine barn dit.

TS

Bare dette er verdt en telefon til barnevernet 😳

• Liker 7
Skrevet

Barnevernet, nå

• Liker 1
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Jeg forstår ikke at dette skal være så vanskelig for deg ts, dette er så tydelig noe du må diskutere med barnevernet! Hva så om "familie omsorgssvikt" ikke liker deg etterpå? Stå opp for deg selv og de stakkars ungene.. jeg håper du gjør dette, for det er ikke greit det her virker det som. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser rådene om å gå til barnevernet. Er det noen som har erfaring med å melde naboen eller noen i nabolaget til barnevernet her som kan fortelle hvordan det gikk? 

Hva skjedde i etterkant? Ble det bedring? Ble det tydelig at dere meldte?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, det sier seg vel selv at disse ungene ikke har det greit. Mye dumt som går rundt.

Anonymkode: f3a42...5e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan melde anonymt. 

Anonymkode: d6ed3...48f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du kan melde anonymt. 

Anonymkode: d6ed3...48f

Har du erfaring med det? 

Hvordan merket du at det ble tatt på alvor? Ble det likevel merket av de som meldte at det kunne ha kommet fra deg?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du erfaring med det? 

Hvordan merket du at det ble tatt på alvor? Ble det likevel merket av de som meldte at det kunne ha kommet fra deg?

ts

Ikke meldt anonymt. De skjønner uansett utifra meldingen "barna går mye alene utendørs" at den kommer fra deg. 

Anonymkode: 373d2...428

• Liker 4
Skrevet

Kjøp dere en stor hund. Ovcharka'er er veldig fine vakthunder.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...