AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #41 Skrevet 18. april 2022 Kaneel skrev (4 minutter siden): Hvor gamle er disse bleie barna da? Under 2 år? Eller snakker vi næremere 4? Da dette startet var de vel under 2, nå er de vel rundt 2-3 år begge to. TS Anonymkode: fec97...17b 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 18. april 2022 #42 Skrevet 18. april 2022 Hadde sagt at neste gang ringer dere barnevernet.
BobbySocks Skrevet 18. april 2022 #43 Skrevet 18. april 2022 «Enten passer dere på deres egne unger eller så må vi faktisk ringe en bekymringsmelding til barnevernet om at de går rundt uten at noen passer på de.» 18
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #44 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skjønner forslaget, og jeg skulle gjerne gjort det. Men jeg er ikke en fan av å bruke offentlige etater som trussel… Selv om det er nok slik at disse kunne trenge noe veiledning til hvordan ta vare på egne barn, så blir de nok ikke tatt fra dem. Det vil jo også da bli sånn at vi er foreldrene i nabolaget som ringte til barnevernet. Disse foreldrene er godt likt blant de andre naboene, så om vi gjør noe sånt så tror jeg faktisk at vi hadde blitt tvunget til å flytte. Ting er jo lett og svart/hvitt på et forum på nett, men vi skal jo faktisk bo her også. Greit nok at vi er langt ifra favoritten til naboene (men likevel skal de ha barna her…??), men hvor klokt det er å aktivt havne utpå med dem er vel ikke så lurt. Noen av naboene er eldre slektninger av disse foreldrene…. ts Anonymkode: fec97...17b Det er jo ikke snakk om å bruke barnevernet som en tom trussel, men faktisk noe du kommer til å gjennomføre! Anonymkode: 45690...26d 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #45 Skrevet 18. april 2022 Jeg ville gjerdet inn eiendommen. Iallefall mot naboene. Da setter du opp et tydelig signal om at ingen skal passere. Anonymkode: d75db...9d2 10
Lorieen Skrevet 18. april 2022 #46 Skrevet 18. april 2022 Om du ikke melder til bv, TS, så er det faktisk å ikke ivareta meldeplikten. Alle har plikt til å melde fra dersom de er vitne til omsorgssvikt. 19 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #47 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville gjerdet inn eiendommen. Iallefall mot naboene. Da setter du opp et tydelig signal om at ingen skal passere. Anonymkode: d75db...9d2 Ja dette faktisk! Skjønner godt at ts vegrer seg for å dra inn offentlige etater når man bor på et sted hvor alle kjenner alle og slektninger av disse er naboer osv. Da er det vanskelig. Hadde satt opp gjerdet! Synea forresten det er sykt at folk bare lar barna ferdes alene på denne måten og føler seg fri, det er små barn, ting KAN skje.. Anonymkode: 0afcf...5ee 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #48 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja dette faktisk! Skjønner godt at ts vegrer seg for å dra inn offentlige etater når man bor på et sted hvor alle kjenner alle og slektninger av disse er naboer osv. Da er det vanskelig. Hadde satt opp gjerdet! Synea forresten det er sykt at folk bare lar barna ferdes alene på denne måten og føler seg fri, det er små barn, ting KAN skje.. Anonymkode: 0afcf...5ee Ja, og du kan sette opp et ganske høyt gjerde også. Opptil 1,5m så fremt det ikke hindrer utsikt fra naboen av betydelig grad. Jeg ville makset høyden på gjerdet mot naboene, og kanskje bare brukt 1m resten av eiendommen rundt. Litt av et signal det er. Ring kommunen for å høre hvor høyt du har lov til å sette opp gjerdet mot naboen uten å søke om det. Og sett i gang med snekringen. Det er fort gjort. Du kan se på det som et midlertidig tiltak. Barna vokser, og du kan sikkert ta ned gjerdet igjen om 4-6 år med tanke på at barna er blitt eldre. Anonymkode: d75db...9d2 9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #49 Skrevet 18. april 2022 Jeg ville tatt en rolig prat med foreldrene, ikke bare sagt det når dere «leverer» barna, men tatt en lengre prat når barna ikke er tilstede. Jeg hadde syntes en slik samtale var veldig ubehahagelig, men her nå det til. Hadde dette ikke hjulpet hadde jeg kontaktet barnevernet. Det er klart en sak for barnevernet dette. Anonymkode: ec98f...9ee 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #50 Skrevet 18. april 2022 Eventuelt så kan du søke kommunen om å sette opp levegg mot naboene. Da snakker vi en tett VEGG Anonymkode: d75db...9d2 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #51 Skrevet 18. april 2022 Og så har du det berømte vannspredertrikset. Hvis ikke et gjerde og kontinuerlig bruk av vannspreder, særlig når du ser antydning til barn på området, hjelper, da er det dags for å tilkalle offentlige myndigheter Anonymkode: d75db...9d2 2
Gjest Albbas Skrevet 18. april 2022 #52 Skrevet 18. april 2022 Det er jo utrolig trist at bekymring for barn ikke blir meldt fra om på grunn av frykt for hva naboene vil si. Hva veier egentlig tyngst?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #53 Skrevet 18. april 2022 Albbas skrev (1 minutt siden): Det er jo utrolig trist at bekymring for barn ikke blir meldt fra om på grunn av frykt for hva naboene vil si. Hva veier egentlig tyngst? Jeg kan love deg at dette skjer over alt, hele tiden, dessverre. Anonymkode: 0afcf...5ee
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #54 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg ville gjerdet inn eiendommen. Iallefall mot naboene. Da setter du opp et tydelig signal om at ingen skal passere. Anonymkode: d75db...9d2 Vi startet med å sette opp hekk så fort dette ble et problem. Gjerde er neste. Vi har også hatt på vannspreder og vanning, robotklipper osv. Ser ikke ut til å stoppe noen. At ungene er våte hele dagen ser ikke ut til å være et problem… Fikk til og med klager et år på at vi hadde gjødslet og vannet hekken fordi ettåringen hadde visstnok spist gjødsel! Fikk ikke høre om det før til høsten da… ts Anonymkode: fec97...17b 4 1
Kaneel Skrevet 18. april 2022 #55 Skrevet 18. april 2022 Lorieen skrev (3 timer siden): Om du ikke melder til bv, TS, så er det faktisk å ikke ivareta meldeplikten. Alle har plikt til å melde fra dersom de er vitne til omsorgssvikt. Privat personer har ingen meldeplikt! 1
Gjest Ghostface Skrevet 18. april 2022 #56 Skrevet 18. april 2022 Det er vel mennesker som tar alt som et selvfølge.
Ananas. Skrevet 18. april 2022 #57 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi startet med å sette opp hekk så fort dette ble et problem. Gjerde er neste. Vi har også hatt på vannspreder og vanning, robotklipper osv. Ser ikke ut til å stoppe noen. At ungene er våte hele dagen ser ikke ut til å være et problem… Fikk til og med klager et år på at vi hadde gjødslet og vannet hekken fordi ettåringen hadde visstnok spist gjødsel! Fikk ikke høre om det før til høsten da… ts Anonymkode: fec97...17b Men hvis det er så ille som du beskriver det her, i tillegg til at de stadig vekk «dumpes» hos dere, så er det jo uten tvil barnevernsmat. Å la små barn gå uten tilsyn, søkkvåte og sultne, med viten og vilje, er omsorgssvikt. Det burde du meldt inn om det så foregikk et helt annet sted enn i din egen hage. Ring barnevernet og be om råd. Da kan du drøfte problemstillingen og høre hva de sier før du eventuelt sender en bekymringsmelding. 12 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #58 Skrevet 18. april 2022 Jeg hadde spurt om hvilken del av setningen: «vi vil ikke ha barna deres i vår hage» de ikke forstår. Anonymkode: 6c37e...b0f 5 1
Lorieen Skrevet 18. april 2022 #59 Skrevet 18. april 2022 Kaneel skrev (25 minutter siden): Privat personer har ingen meldeplikt! https://plikt.no/#avvergingsplikt Her vet riktignok ikke TS om barna er utsatt for noe annet enn generell omsorgssvikt, men å overlate bleiebarn uten tilsyn er såpass grovt at jeg tenker at dette går innunder paraplyen. 2
Hill83 Skrevet 18. april 2022 #60 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sett på Vannsprederen Anonymkode: 2699b...244 Barn leker aldri i vannsprederen om sommeren … eller ? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå