Gå til innhold

Pirker du det av?


Gjest Glasset

Anbefalte innlegg

Gjest Glasset

Pirker du av sånne små klistermerker på glass/fat, hvor det står feks Kosta Boda, Rosendahl etc?

Hvorfor?

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke... fordi det ofte blir stygge merker som ikke går bort med det første. Blir de derimot stygge kan det hende jeg gjør det likvel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg pirker det av, fordi jeg synes det ser stygt ut og merkene blir ofte slitte etter vask og ser da enda styggere ut. Har aldri opplevd å få flekker eller andre merker etter å ha pillet dem av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid! Syns det ser så fælt ut når man har brukt det en stund, og så henger det sånne ¨halvdøde¨ lapper og slenger... Pirker av lappen, det som blir igjen, skrubber jeg forsiktig av med jordanstålskrubben, så blir det ikke riper heller :) Ikke engang i plasten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Vimselims (igjen)...men vil tillegge at limet også kan fjernes ved hjelp av neglelakkfjerner. :)

Lurt! Det har jeg ikke tenkt på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid! Syns det ser så fælt ut når man har brukt det en stund, og så henger det sånne ¨halvdøde¨ lapper og slenger...

:Nikke: Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid! Syns det ser så fælt ut når man har brukt det en stund, og så henger det sånne ¨halvdøde¨ lapper og slenger...

Enig jeg og :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner lappene, og hvis det er rester igjen på glasset fjerner jeg de med plasterfjerner.

"Usynlige" lapper som forteller at fat/skåler (i glass) er håndmalt og skal ikke vaskes i oppvaskmaskin lar jeg stå på for å minne meg selv om det, og i ren optimisme om at husbonden/andre som rydder etter selskap skal se det og styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...hos meg sitter lappene som støpt, selv etter omgang etter omgang i oppvaskmaskin. Dette gjelder spesielt glass fra Kosta Boda. Der er det små gjennomsiktige klistermerker, og de sitter som støpt.

Men begynner de å se slitt ut , ja, da fjerner jeg dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fjerner alltid lappene!

Å la dem sitte er litt som å ikke fjerne lappen med merket på ermet på dressjakken (om dere skjønner hva jeg mener?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...hos meg sitter lappene som støpt, selv etter omgang etter omgang i oppvaskmaskin. Dette gjelder spesielt glass fra Kosta Boda. Der er det små gjennomsiktige klistermerker, og de sitter som støpt.

Men begynner de å se slitt ut , ja, da fjerner jeg dem.

Ja, enkelte lapper sitter bedre etter at glasset er vaska, så om man vil ta dem bort er det lurt å gjøre det før man tar glasset i bruk.

Jeg pleier å legge glass eller kopper i kaldt vann over natta dersom lappen sitter godt, da løsner de av seg selv. Andre lapper er jo bare å pirke av, og noen ganger er det negelakkfjerner som er trikset. Jeg eier ikke en eneste ting der lappen fortsatt står på tror jeg ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner alltid lappene!

Å la dem sitte er litt som å ikke fjerne lappen med merket på ermet på dressjakken (om dere skjønner hva jeg mener?).

Jeg hadde tenkt til å si det samme! Jeg fjerner alle lapper, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke det er det samme som å ha lappene hengende på klær. Men jeg skjønner poenget.

Jeg synes feks disse lappene diskret plassert på Kosta Boda glassene mine igrunnen er litt fine. Andre lapper, feks ppå andre glass jeg har har jeg plukket av. Enten fordi de ikke er pene/diskret eller at de ikke er plassert pent på tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Nei, det gjør jeg ikke.

Fordi; Skulle hjelpe mamma med å dekke på selskapsbord for noen år siden. Hun har noen "finere" glass til det, som klistremerkene har vært på i årevis. Jeg tenkte at nå skal jeg jammen pille de av, og begynte på jobben. Da mamma så det, slapp hun det hun hadde i hendene og ropte "hva er det du gjør!?" Hun ville ha lappene på, fordi det visstnok skal være "fint". Av samme grunn har jeg nå lappene på mine glass, selv om jeg ærlig talt ikke synes det er så "fint". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Jeg gjør det, fordi jeg har ett nevrotisk forhold til alle klistremerker, prislapper osv. Det er stygt, og de skal bort med en gang, jeg klipper til og med vaskeanvisningslappen ut av undertøyet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...