Gå til innhold

Blir så lei av nabodama, hun blander seg i alt og tåler ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag vasket jeg klær som var ferdig i god tid får kl 15 , begynte ca 1130, da kom hun og sa at jeg ikke skulle vaske på en hellig dag, som jeg sa det er ikke hellig dag før etter 15, da ble hun sur og bare gikk.

Barnet spiller og blir ivrig og blir litt høylytt da kommer hun flyende med engang, dette er på dagen sånn mellom 14-17, så da kom hun og sa at barnet skulle være stille.

En annen gang vaske jeg leiligheten kl 21 og støvsuget ca 21 45, her skal det være stille mellom 23-06 på hverdagen og 00-08 på helger, men allikevel kom hun flyende.

Føler at vi må være helt stille uten og få besøk av henne. Hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: 3140c...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du følger husordensreglene er det jo ikke noe å bry seg om. Vis til husordensreglene neste gang hun kommer. 

Anonymkode: 78ad0...202

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du følger husordensreglene er det jo ikke noe å bry seg om. Vis til husordensreglene neste gang hun kommer. 

Anonymkode: 78ad0...202

Ja lager ingen lyder før de tidene, så de følges

Anonymkode: 3140c...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått inn for å plage henne med vilje

Anonymkode: 9bf4f...945

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne bare komme? Hadde bare slengt døra i ansiktet hennes hver gang hun ringte på bare for å klage

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke kunne vaske klær på en helligdag?? 

Anonymkode: 62444...41b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal man ikke kunne vaske klær på en helligdag?? 

Anonymkode: 62444...41b

det vet jeg ikke,men så lenge jeg bor i rekkehus tar jeg hensyn til naboene

Anonymkode: 3140c...3b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne folk forstår bare EN ting .... Klar beskjed !   Ellers kommer hun til å klage og "herse" med deg aldri så lenge.  Sure gamle damer som ikke har fått pikk på lenge(og neppe får)  elsker hakkekyllinger, og da helst damer som er yngre.

Endret av bullehurk
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send klage til styret om at naboen plager deg. Naboen har ingen rett til å sette regler i huset utover det som ordensregler eller vedtekter bestemmer og det er kun "utilbørlig larm" som ikke tillates på helligdager og påskeaften er IKKE en helligdag uansett. Støvsuging, vaskemaskin og andre daglige gjøremål er heller ikke aktivitet som går under "utilbørlig larm". 

Anonymkode: 0c844...f23

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

det vet jeg ikke,men så lenge jeg bor i rekkehus tar jeg hensyn til naboene

Anonymkode: 3140c...3b2

Fant en ny lenke her
https://www.nrk.no/trondelag/dette-har-du-ikke-lov-til-a-gjore-pa-de-rode-dagene-1.15932817

 

Dette sier loven om helligdagsfreden

  • På helligdag fra kl 00 til kl 24 samt påske-, pinse- og julaften etter kl 16 skal det være helligdagsfred som ingen noe sted må forstyrre med utilbørlig larm.
  • Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet.

 

Anonymkode: 62444...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdriv noe voldsomt en gang så hun ikke reagerer på småting lenger. Syng Like a Virgin på karaoke med mikrofon på fullt volum en dag det er lov, så blir alt annet småting i forhold. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skal man ikke kunne vaske klær på en helligdag?? 

Anonymkode: 62444...41b

Det kommer an på hvor du bor. Bor du i hus kan du det. Bor du i blokk eller rekkehus kan det føre til utilbørlig larm for naboene. Der står vel i ordensreglene evt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for alle svar

 Ja tror jeg sender klage til styre snart, hun kjeftet også på barnet en gang og sa at hn måtte være stille og ikk bråke sånn midt på dagen, barnet legger seg 20

Anonymkode: 3140c...3b2

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

tusen takk for alle svar

 Ja tror jeg sender klage til styre snart, hun kjeftet også på barnet en gang og sa at hn måtte være stille og ikk bråke sånn midt på dagen, barnet legger seg 20

Anonymkode: 3140c...3b2

Ditt barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde printet ut reglene for borettslaget og streket under at det f eks skal være stille mellom 23-6. Og puttet det i postkassen hennes 

Hadde en sånn nabo i blokka her også. Da var gutten min 11-12. Kompisene fikk kjeft når de satt fra seg syklene foran inngangen. Ikke foran føra, men på siden. En dag gikk han ned å flyttet syklene. La de på ei plen foran blokka. Da sa jeg i fra. Du må tåle at det bor andre folk her sa jeg. Han stod i vinduet hele tiden og stirret stygt på de som gjorde noe han ikke likte. Han ble syk og døde. Er en helt annen stemning her nå. Ungene leker og koster seg foran blokken 

Anonymkode: becca...8b9

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da an å roe seg flere hakk ned. Hadde noen klaget slik på barna mine hadde det totalt klikket i vinkel for meg. 

Ta kontakt med styret - vis henne reglene - og gi henne et ultimatum med streng og klar beskjed. Du må sette ned foten, hun fortsetter da du tar klagene hennes på en "snill" måte. Hadde du gått imot og kjeftet tilbake, hadde hun ikke kommet like hyppig neste gang. 

Jeg og min familie hadde selv en slik nabo før. Vi har bodd her vi bor i 10 år og har aldri fått slike klager før, før han her brått flyttet inn. Han klaget virkelig på alt sammen. Hadde vi sykler i gangen, helt inntil veggen, hengte han opp en lapp og skrev med store bokstaver "DISSE SKAL I BODEN!!!!!". Disse syklene var aldri i gangen i mer enn noen timer. Jeg og venninner hadde besøk en kveld, helt rolig jentekveld hvor vi pratet og lo. Klokken var 10 på kvelden. Han ringte på og jeg åpnet døren. Da klikket han og ba oss holde kjeft, og mens jeg svarte han så presterte han med å tråkke inn i hjemmet vårt, gå kjapt forbi meg og inn i stuen vår og ropte til alle venninnene mine. Han så tydelig og klart at alle bare satt på sofaen med chilleklær og film på TVen. Vi var 3 stykker totalt:) 

Da faren min fikk vite om dette, klikket det fullstendig for han (han var ikke hjemme på det tidspunktet dette skjedde). Han tok kontakt med vaktmesteren. Deretter gikk faren min å ringte på til han og var nærmest truendes mot han. Ikke at det selvfølgelig er riktig måte, men han var virkelig sur og ba naboen aldri mer i sitt liv komme å ringe på igjen, uansett hva. Faren min nevnte oss at han bare kan prøve seg på noe som helst måte igjen å tråkke inn i vårt hjem uten samtykke, da slike ting kan bli anmeldt på sekundet. Endte opp med at naboen beklaget seg veldig og han har aldri mer plaget oss igjen:) 

Anonymkode: 856fc...06b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/16/2022 at 5:02 PM, AnonymBruker said:

Idag vasket jeg klær som var ferdig i god tid får kl 15 , begynte ca 1130, da kom hun og sa at jeg ikke skulle vaske på en hellig dag, som jeg sa det er ikke hellig dag før etter 15, da ble hun sur og bare gikk.

Barnet spiller og blir ivrig og blir litt høylytt da kommer hun flyende med engang, dette er på dagen sånn mellom 14-17, så da kom hun og sa at barnet skulle være stille.

En annen gang vaske jeg leiligheten kl 21 og støvsuget ca 21 45, her skal det være stille mellom 23-06 på hverdagen og 00-08 på helger, men allikevel kom hun flyende.

Føler at vi må være helt stille uten og få besøk av henne. Hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: 3140c...3b2

Spør om hun vil ha en kopp kaffe. Hun er sikkert bare ensom 

Anonymkode: 130f0...0dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Spør om hun vil ha en kopp kaffe. Hun er sikkert bare ensom 

Anonymkode: 130f0...0dd

Jeg er også ensom uten å være et hespetre mot naboene.

Anonymkode: 873ae...18d

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

har sendt mail til styre

Anonymkode: 3140c...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ett hespetre, men mellom 23 og 07 hvor husreglene sier at det skal være stille.  Jeg jobber og har desverre ikke anledning til å nyte technomusikk eller visjon-norge på høyt volum innenfor de tidspunktene. MEN man må tåle at folk lever rundt deg om man bor i ett leilighetskompleks av noe slag. Du har gjort rett ved å kontakte styret, og hvis hun flyr på flere ganger kan du jo anbefale henne å flytte ut på landet eller investere i ett par lyddempende øreklokker.

Anonymkode: 84be7...6d3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...