Gå til innhold

Etter smaltalk, hva liker du å snakke om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, som overtesten sier. Så lurer jeg på hva du liker å snakke med andre om for å bli bedre kjent? 

Ser det er mange tråder om at folk ikke liker smaltalk eller snakke med folk du ikke kjenner. Men så blir man vanskelig kjent med andre om man ikke kan kommunisere med hverandre. 

Så jeg lurer på hvilke random ting man tenker er ok som samtale tema

Anonymkode: 0a4b4...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel helt an på hvem man prater med, men eksempler som skaper gode samtaler kan jo være om samfunnet vårt og sosiologiske temaer, mennesker, klima og verden, nyheter, TV og film osv.

Personlig elsker jeg samtaler hvor man blir helt oppslukt i et spennende tema hvor man kan dele tanker og kanskje diskutere litt. Plutselig har det gått to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har havnet i mange situasjoner med både smalltalk og helt oppriktige gode samtaler, og det jeg har funnet ut er at jeg virkelig elsker de samtalene som bare flyter av seg selv, hvor man ikke trenger å "tenke" seg frem til noen spørsmål. Man bare rett og slett prater om det man er interessert i. 

Det er en fordel hvis man møter på noen som har samme interesser som deg, som kanskje brenner for noe av det samme som deg. Da går som regel kommunikasjonen mye enklere. De samtalene hvor det ofte er stille og jeg må tvinge frem spørsmål, er som regel de menneskene jeg aldri møter igjen. 

Jeg liker vel å prate om alt egentlig, det er ikke noe spesielle preferanser jeg har i alle fall som man må prate om. For meg kan vi prate om alt, så lenge begge viser interesse. Det er ikke slik at jeg skal sitte der å prate om noe jeg er interessert i, mens vedkommende bare sitter der og ikke sier noe tilbake. Det handler om å finne noe begge to liker og er opptatt av. Men alt fra hobbyer, livet, psykologi, det som plager/irriterer oss, det som gir oss glede, jobb, trening o.l. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å snakke om tv-serier og filmer og sikkerhetspolitikk.

Anonymkode: 12747...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler egentlig at det varierer med hvem jeg snakker med, der det viktigste kanskje er om jeg liker den jeg snakker med på et mer ikke-definerbart nivå en hva vi snakker om samme om det dreier seg om samtaler med familie/venner eller romantiske relasjoner. Noen er fine å snakke om noe med, andre er fine til å snakke om andre ting med der man gjerne bare føler seg litt frem med å tilbringe tid med hverandre. Men det er alltid kjekt å høre om ting noen brenner for og lett å snakke om dagsaktuelle temaer, syns jeg.

Anonymkode: 0b117...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer med hvem jeg snakker med. Elsker de samtalene som bare flyter av seg selv, og der taushet ikke er kleint. 
Har en venn som jeg kan prate med om alt mulig og der samtalen strekker seg fra samfunnspolitikk til ville ideer og tanker som aldri vil la seg realisere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å spørre damer om de lakkerer tåneglene eller ikke 🤷‍♂️

Anonymkode: 65542...7e2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, som overtesten sier. Så lurer jeg på hva du liker å snakke med andre om for å bli bedre kjent? 

Ser det er mange tråder om at folk ikke liker smaltalk eller snakke med folk du ikke kjenner. Men så blir man vanskelig kjent med andre om man ikke kan kommunisere med hverandre. 

Så jeg lurer på hvilke random ting man tenker er ok som samtale tema

Anonymkode: 0a4b4...6f2

Jeg liker ikke smalltalk eller å bli kjent med fremmede, er introvert.

Men det betyr ikke at jeg er venneløs. Jeg har noen nære venner, fordi det er folk som har brukt tid på meg og tatt kontakt. 

Jeg tar aldri første initiativet på å bli kjent, men når jeg først blir kjent og komfortabel med personen så kan jeg åpne meg mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Liker å spørre damer om de lakkerer tåneglene eller ikke 🤷‍♂️

Anonymkode: 65542...7e2

😂 Høres ut som en litt creepy samtale som fader bort iht å snakke med nestemann for min del.... 

Anonymkode: 0a4b4...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂 Høres ut som en litt creepy samtale som fader bort iht å snakke med nestemann for min del.... 

Anonymkode: 0a4b4...6f2

Hva kan jeg si, jeg er elendig på smalltalk. 😂

Anonymkode: 65542...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige ismene, Antikken og de greske filosoferte og mytologien. 

Anonymkode: d05d0...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt hvem det er og hvilken sammenheng, men hvis det er eldre mennesker bruker jeg å få samtalen i gang med noe de husker om gamle dager. Da har de mye spennende å fortelle om.

Anonymkode: 8bc3b...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under small talk finner jeg fort ut om vi deler humor og derfra går egentlig alt av seg selv. Det har stort sett vært hovedgrunn til at jeg kommer dypere under huden på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke smalltalk - snakker hvis jeg har noe fornuftig å si\ har gode poeng.

Ingen vits i å snakke bare for å snakke\ være skravlesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser, ferie, barna, interesser, følelser, filosofi, 

Jeg er en som lytter og er åpen selv, og mange åpner seg for meg ganske fort. Har hatt dype samtaler med random folk på flyet. 

 

Anonymkode: 4b4b9...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...