Gå til innhold

Gir klær deg selvtillit?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg merker at om jeg har en dårlig dag, skal i et viktig møte, trenger litt guts ellers, er det slik at enkelte plagg og sko gir meg selvtillit.

Klærne må selvsagt sitte bra og være velholdt osv, men uansett gir f. eks. høye hæler meg guts. Det samme med en kul business bluse, undertøy i sett og spesielt om jeg har hofteholder.

Noen som har det på samme måte? Hvilke klær hever dere i hverdagen?

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Helt enig med Coco her, føler jeg meg stygg i noe/at noe sitter ukomfortabelt klarer jeg ikke å konsentrere meg skikkelig og irriterer meg grusomt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte nettopp dette i min dagbok. Jeg behøver min ekspansive hvite kortermede gjennomsiktige skjorte åpen (kombinert med et sort skaut knytet rundt halsen) for å føle meg vel. Nå som vinteren er kommet, er jeg deprimert da jeg ikke får gå med det. Damene elsker den kombinasjonen, jo. :cry:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler meg jo finere og bedre hvis jeg har på noe bra.

Men det kan variere også, det har hendt at jeg er en killer i joggebukse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kleda har mykje å sei for korleis eg føler meg. Likar best å ha litt ettersittande klede, dersom dei blir for store syns eg det berre er superplagsomt! Brukar laaaang tid om morgonen for å finna eit antrekk som passar med humøret :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Doe
Helt enig med Coco her, føler jeg meg stygg i noe/at noe sitter ukomfortabelt klarer jeg ikke å konsentrere meg skikkelig og irriterer meg grusomt over det.

Høres akkurat ut som meg.. Jeg har en veldig liten garderobe akkurat nå og liker egentlig bare halvparten av klærne mine.. men noen ganger må jeg jo gå med de andre klærne også (pga. klesvask..) og da har jeg mest lyst å bli hjemme og ikkje vise meg blant folk, for da er selvtilliten på bunn.. Men når jeg går med favorittplaggene mine er den på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går jo ikke med klær jeg føler meg stygg i eller som sitter ukomfortabelt (men det virker jo som om flere her gjør det :klø:), jeg bruker bare klær jeg liker og føler meg vel i. Så jeg merker ikke noen forskjell i selvtillitt sånn til daglig, men de gangene jeg har pyntet meg litt ekstra kan jeg godt føle meg litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo gjerne sånn at når man har MASSE klær-....så har man gjerne mange favoritter...og da blir alt det andre plutsellig "mindre fint"; selvom det kanskje også var fint en gang...man vokser jo fra klær..og ikke alle er like flinke til å bytte ut/kaste.

Personlig er det slik med meg også..tror dette gjelder ALLE!.

Føler meg ekstra fin når jeg er litt pyntet feks..høye hæler, dressjakke, fin topp...enn en slapp genser, jeans,...eller når man har på noe nytt ja..eller rett og slett bare stått opp tidlig..hatt ltitt mer tid enn vanlig på badet..da blir dagen bedre! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Bare fordi jeg føler meg ukomfortabel i stygge klær, betyr ikke at jeg går med stygge klær til vanlig, Arkana!

Men har ikke allverdens stor garderobe, og da går det ofte i de samme favorittene, og noen plagg "funker" ikke så godt som andre, selv om det ikke nødvendigvis synes for andre. Hehe, føler meg litt sær nå, men enkelte plagg liker jeg bedre enn andre, uten at det nødvendigvis er noe galt med de andre klærne mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær gir meg definitift selvtillit ja. Er favorittene mine til vask, føler jeg meg ikke tipp topp den dagen. Kanskje jeg skulle hatt flere klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klær gir meg definitift selvtillit ja. Er favorittene mine til vask, føler jeg meg ikke tipp topp den dagen. Kanskje jeg skulle hatt flere klær?

:enig_anim: Sånn føler jeg det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittklærne gjør absolutt at jeg føler meg bedre og da blir jeg samtidig i bedre humør.

Jeg går jo ikke i klær jeg ikke liker, men heller ikke kun i favorittene. Når jeg shoppe så vet jeg som oftest ikke om klær blir favoritter eller ikke før jeg får brukt dem litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går jo ikke med klær jeg føler meg stygg i eller som sitter ukomfortabelt

Ikke jeg heller, men det er likevel ting jeg føler meg finere i enn andre ting. -Og du kan garantere at dersom jeg bare skal i butikken og har hevet på meg ett eller annet, treffer jeg alle dem jeg ikke har møtt på 100 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og du kan garantere at dersom jeg bare skal i butikken og har hevet på meg ett eller annet, treffer jeg alle dem jeg ikke har møtt på 100 år.

:ler: Det der tror jeg er en sånn universell lov, faktisk. Skjedde meg også tidligere, etter et par sånne episoder sluttet jeg å gå ut av døra uten litt sminke (mascara) og ok klær (jeans + belte og tynn, litt ettersittende bomullsgenser er topp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre-j

Klær betyr en del for meg. Jeg går i klær som passer til forskjellige anledninger og hvordan jeg føler meg. Så det er vel kanskje med å styrke selvtilitten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...