Jr.Garcon Skrevet 13. oktober 2018 #1121 Del Skrevet 13. oktober 2018 (endret) 9 timer siden, Gulleplutt skrev: Nå gjør du nøyakig det samme som du kritiserer henne for. Insinuerer at du ikke tviler på at hun kunne fått andre diagnoser. Snakk om å møte seg selv i døra. Nei. Det at offentlige personer ikke bør påberope seg tunge kliniske diagnoser etter eget forgodtbefinnende, har liten likhet med at jeg i diskusjon med en sitert bruker som var uenig med meg (hvor kontekst er den offentlige personen sin påberopelse av sterk sosial angst), sier at jeg dog ikke tviler på at hun kunne fått en eller annen diagnose- men den hadde ikke vært sterk sosial angst. Jeg satt heller ikke en diagnose på henne. At jeg kunne spart meg for den lille spydigheten er annen sak. 8 timer siden, Pod Carsten skrev: Nå vet vel ikke du akkurat hvordan disse tingene får henne til å føle seg da? Det er ofte problemet med angst, og andre psykiske utfordringer, forstyrrelser at man ser hvordan angsten, problemet, forstyrrelsen får vedkommende til å oppføre seg utad, men man vet lite, ofte ingenting, om hvordan vedkommende føler seg på innsiden. Hovedpoenget mitt - som jeg prøvde å eksemplifisere - er at hun har en konsekvent væremåte , f.eks. later som hun besvimer på skolen så hun blir center of attention osv. og andre handlinger som er totalt uforenlig med en person som har sterk sosial angst. Jeg har f.eks. vært med som "sikkerhetsnett" når en person med sterk sosial angst skulle øve seg på å gå inn på et kjøpesenter, stå i kø, snakke til betjeningen osv. Da slet jo h+n med puls i øret, svetteperler i panna og gjentagende tvangstanker på at h+n var redd for å få fokus på seg/følte alle tittet på h+n/redd for å tiltrekke seg oppmerksomhet osv. Helt klassisk sterk sosial angst. H+n hadde trolig heller hoppet i elva, enn å frivillig legge seg ned midt i et kjøpesenter og fake en besvimelse for så å bli fraktet ut på båre på et "alter" av center of attention. Den personen jeg var med kunne (dog neppe vanlig) hatt ønsker inni seg om blogg,kjendisstatus, lange flyturer og fotoshoots, forsiden på vg,dates og kjærlighetsdrama, men uuuuuuansett hvor mye h+n hadde ønsket dette så hadde det aldri gått å gjennomføre (måned etter måned, år etter år) før den sterke sosiale angsten var vekk. Det hadde ikke vært praktisk gjennomførbart da. Litt som at knekker du ryggen og begge bena, så må ting gro før har mulighet til å fyke gjennom Vasaloppet. Den type være og handlemåte hun utviser er etter min mening relativt konsekvent motsatsen av hva/hvordan en person med sterk sosial angst ville handlet. Å har man vært rundt folk som har sterk sosial angst - sett hvordan de sliter - så er det ufaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaattelig provoserende å høre de ordene komme ut av kjeften hennes når hun føler for å ta på seg den "hatten". Det vil - som jeg også sa - ikke si at hun (som alle andre) ikke også kan føle på sosialt ubehag og føle seg utilpass i en drøss av ulike situasjoner. Endret 13. oktober 2018 av Jr.Garcon 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pod Carsten Skrevet 13. oktober 2018 #1122 Del Skrevet 13. oktober 2018 7 timer siden, Jr.Garcon skrev: Helt klassisk sterk sosial angst. Nå vet ikke jeg hva klassisk sosial angst er for deg, men jeg kjenner en person som hadde kraftig sosial angst og som ble oppfattet av "alle andre" som sint, brysk og arrogant. H*n var jo ikke det, men angsten fikk h*n til å fremstå slik. For meg er det et paradoks at et menneske som hadde panikkanfall i sosiale situasjoner valgte konfrontasjon og krangel fremfor ydmyk stillhet når angstangrepene tok over, og det har i ettertid blitt klart for meg at dette var personens forsvarsmekanisme, "dekket over" egen frykt, mindreverdighetsfølelse og panikk. Slike diagnoser er veldig stigmatiserende og jeg synes man skal være veldig forsiktig med å så tvil om andre menneskers diagnoser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulleplutt Skrevet 13. oktober 2018 #1123 Del Skrevet 13. oktober 2018 8 timer siden, Jr.Garcon skrev: Nei. Det at offentlige personer ikke bør påberope seg tunge kliniske diagnoser etter eget forgodtbefinnende, har liten likhet med at jeg i diskusjon med en sitert bruker som var uenig med meg (hvor kontekst er den offentlige personen sin påberopelse av sterk sosial angst), sier at jeg dog ikke tviler på at hun kunne fått en eller annen diagnose- men den hadde ikke vært sterk sosial angst. Jeg satt heller ikke en diagnose på henne. At jeg kunne spart meg for den lille spydigheten er annen sak. Den kjøper jeg ikke. Dette handler ikke om en liten spydighet. Stå for det du sa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 13. oktober 2018 #1124 Del Skrevet 13. oktober 2018 (endret) På 13.10.2018 den 6.04, Jr.Garcon skrev: Nei. Det at offentlige personer ikke bør påberope seg tunge kliniske diagnoser etter eget forgodtbefinnende, har liten likhet med at jeg i diskusjon med en sitert bruker som var uenig med meg (hvor kontekst er den offentlige personen sin påberopelse av sterk sosial angst), sier at jeg dog ikke tviler på at hun kunne fått en eller annen diagnose- men den hadde ikke vært sterk sosial angst. Jeg satt heller ikke en diagnose på henne. At jeg kunne spart meg for den lille spydigheten er annen sak. Hovedpoenget mitt - som jeg prøvde å eksemplifisere - er at hun har en konsekvent væremåte , f.eks. later som hun besvimer på skolen så hun blir center of attention osv. og andre handlinger som er totalt uforenlig med en person som har sterk sosial angst. Jeg har f.eks. vært med som "sikkerhetsnett" når en person med sterk sosial angst skulle øve seg på å gå inn på et kjøpesenter, stå i kø, snakke til betjeningen osv. Da slet jo h+n med puls i øret, svetteperler i panna og gjentagende tvangstanker på at h+n var redd for å få fokus på seg/følte alle tittet på h+n/redd for å tiltrekke seg oppmerksomhet osv. Helt klassisk sterk sosial angst. H+n hadde trolig heller hoppet i elva, enn å frivillig legge seg ned midt i et kjøpesenter og fake en besvimelse for så å bli fraktet ut på båre på et "alter" av center of attention. Den personen jeg var med kunne (dog neppe vanlig) hatt ønsker inni seg om blogg,kjendisstatus, lange flyturer og fotoshoots, forsiden på vg,dates og kjærlighetsdrama, men uuuuuuansett hvor mye h+n hadde ønsket dette så hadde det aldri gått å gjennomføre (måned etter måned, år etter år) før den sterke sosiale angsten var vekk. Det hadde ikke vært praktisk gjennomførbart da. Litt som at knekker du ryggen og begge bena, så må ting gro før har mulighet til å fyke gjennom Vasaloppet. Den type være og handlemåte hun utviser er etter min mening relativt konsekvent motsatsen av hva/hvordan en person med sterk sosial angst ville handlet. Å har man vært rundt folk som har sterk sosial angst - sett hvordan de sliter - så er det ufaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaattelig provoserende å høre de ordene komme ut av kjeften hennes når hun føler for å ta på seg den "hatten". Det vil - som jeg også sa - ikke si at hun (som alle andre) ikke også kan føle på sosialt ubehag og føle seg utilpass i en drøss av ulike situasjoner. det er normalt å være nervøs i sosiale sammenhenger. Det er normalt å skjelve på en fremføring. Det er helt greit å være usikker og bli stresset rundt mange folk. Det er veldig vanlig og helt normalt. At hun var nervøs på TV var helt forståelig. Endret 4. desember 2018 av Jegskulleønskeat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 13. oktober 2018 #1125 Del Skrevet 13. oktober 2018 I hvilken setting var det hun claimet sterk sosial angst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 13. oktober 2018 #1126 Del Skrevet 13. oktober 2018 2 timer siden, Pod Carsten skrev: Nå vet ikke jeg hva klassisk sosial angst er for deg, men jeg kjenner en person som hadde kraftig sosial angst og som ble oppfattet av "alle andre" som sint, brysk og arrogant. H*n var jo ikke det, men angsten fikk h*n til å fremstå slik. For meg er det et paradoks at et menneske som hadde panikkanfall i sosiale situasjoner valgte konfrontasjon og krangel fremfor ydmyk stillhet når angstangrepene tok over, og det har i ettertid blitt klart for meg at dette var personens forsvarsmekanisme, "dekket over" egen frykt, mindreverdighetsfølelse og panikk. Slike diagnoser er veldig stigmatiserende og jeg synes man skal være veldig forsiktig med å så tvil om andre menneskers diagnoser. Poenget er at jeg har ingen egen konstruert definisjon av hva klassisk sterk sosial angst er. Når jeg snakker om klassisk sterk sosial angst så gjør det med utgangspunkt i hva som i klinisk forstand - i faglitteratur, hjelpegrupper, diagnosemanualer osv. - vurderes som sterk sosial angst. Skjønner. Men det er ganske vanlig at en person som f.eks. har max angst og ubehag i en sosial situasjon kan reagere med sinne/virke brysk og arrogant osv. Helt logiske mekanismer som også er velkjent innenfor psykiatrien. Litt samme prinsipp som at en med høydeskrekk - som er plassert på en balkong i 10 etasje - vil kunne virke som en ganske krass og forbanna person hvis man skal dele en kaffekopp der "oppe". 2 timer siden, Gulleplutt skrev: Den kjøper jeg ikke. Dette handler ikke om en liten spydighet. Stå for det du sa. Du leser det jeg skriver på en snodig måte og jeg har ikke norsk kompetanse nok til å uttrykke meg noe tydligere. Jeg står for det jeg reelt sier/skriver - slik majoriteten leser meningsinnholdet i innleggene. 1 time siden, Jegskulleønskeat skrev: Jeg er helt enig. Jeg gikk i klasse med ei som hadde alvorlig sosial angst. Hun ble verre og verre, og dette var på ungdomsskolen. Hun var på skolen noen dager i uka, tok taxi fordi buss var skummelt, var ikke i timene, turte ikke se noen i øynene og si "hei", hadde egen lærer, fullførte nesten ikke ungdomsskolen. VGS måtte hun droppe ut av, og hun kommer seg ikke ut av huset. Kan ikke handle på butikken osv. Stakkars jente. Nå er jo dette et ekstremtilfelle. Hun har nok mye annet enn angst også, men det var bare et eksempel på hvor lammende alvorlig sosial angst kan være. Noen av dem er paralysert av angst og lever innenfor husets fire vegger med gardinene trukket for slik at ingen vet at de eksisterer. Grusom lidelse... Ja, det er normalt å være nervøs i sosiale sammenhenger. Det er normalt å skjelve på en fremføring. Det er helt greit å være usikker og bli stresset rundt mange folk. Det er veldig vanlig og helt normalt. At hun var nervøs på TV var helt forståelig. At hun har alvorlig sosial angst er ikke helt sannsynlig med tanke på hvor mye hun eksponerer seg. Nettopp 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 13. oktober 2018 #1127 Del Skrevet 13. oktober 2018 (endret) https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/VRvqzr/En-ung-blogger-som-rosker-i-sjangrene-og-blir-bestselgende-forfatterinne--Kristoffer-Gaarder-Dannevig- Kristoffer Dannevig kommunikasjonssjef i Panta forlag forklarer kritikken boken til Anniken fikk med at det er kultureliten som er redd for at andre er flinkere/mer suksessfulle enn dem Det har vist intet med at personers privatliv ble utlevert uten tillatelse for det er jo så vanlig nå til dags. Jeg er nå ikke like skråsikker som kommunikasjonssjefen at retten hadde dømt i Annikens/forlagets farvør om saken hadde kommet så langt. Tror det var lurt av dem å inngå forlik selv om dommen hadde vært prinsipielt interessant for mange. Panta forlag virker utrolig useriøst. Blir bare værre og værre hver gang de uttaler seg. Endret 13. oktober 2018 av Inocybe Skrivefeil 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 15. oktober 2018 #1128 Del Skrevet 15. oktober 2018 På 13.10.2018 den 19.11, Inocybe skrev: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/VRvqzr/En-ung-blogger-som-rosker-i-sjangrene-og-blir-bestselgende-forfatterinne--Kristoffer-Gaarder-Dannevig- Kristoffer Dannevig kommunikasjonssjef i Panta forlag forklarer kritikken boken til Anniken fikk med at det er kultureliten som er redd for at andre er flinkere/mer suksessfulle enn dem Det har vist intet med at personers privatliv ble utlevert uten tillatelse for det er jo så vanlig nå til dags. Jeg er nå ikke like skråsikker som kommunikasjonssjefen at retten hadde dømt i Annikens/forlagets farvør om saken hadde kommet så langt. Tror det var lurt av dem å inngå forlik selv om dommen hadde vært prinsipielt interessant for mange. Panta forlag virker utrolig useriøst. Blir bare værre og værre hver gang de uttaler seg. Og tilsvarene kommer https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/bKxGak/Forlagets-forsvar-av-Jorgensens-bok-er-tovete-og-uredelig--Kari-Marstein 🙈😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssophie Skrevet 16. oktober 2018 #1129 Del Skrevet 16. oktober 2018 Annijor bryter alkoholreklameloven på Instagram nå: https://imgur.com/3Ks2Skb Og hun gjør det klinkende klart i kommentarfeltet at hun ikke kan reglene (for dette heller): https://imgur.com/eO1w3nG Hvorfor er det så vanskelig for bloggere å gjøre jobben sin? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. oktober 2018 #1130 Del Skrevet 16. oktober 2018 12 minutter siden, ssophie skrev: Annijor bryter alkoholreklameloven på Instagram nå: https://imgur.com/3Ks2Skb Og hun gjør det klinkende klart i kommentarfeltet at hun ikke kan reglene (for dette heller): https://imgur.com/eO1w3nG Hvorfor er det så vanskelig for bloggere å gjøre jobben sin? Helt utrolig at det går an.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. oktober 2018 #1131 Del Skrevet 17. oktober 2018 7 timer siden, ssophie skrev: Annijor bryter alkoholreklameloven på Instagram nå: https://imgur.com/3Ks2Skb Og hun gjør det klinkende klart i kommentarfeltet at hun ikke kan reglene (for dette heller): https://imgur.com/eO1w3nG Hvorfor er det så vanskelig for bloggere å gjøre jobben sin? Gikk inn å screenshot'et selv og sendte inn til FT jeg.. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 17. oktober 2018 #1132 Del Skrevet 17. oktober 2018 (endret) At det skal være så jævla vanskelig for noen som JOBBER med innholdmarkedsføring å sette seg inn i regelverket. Dette burde Anniken visst fra før, men nok en gang skyver hun fra seg ansvaret. Hun blir irritert over at hun ikke blir tatt seriøst og at hun blir stemplet som en dum blondine, men da må hun jo faktisk vise at det er grunn til å ta henne seriøs og at hun har mer mellom ørene. Dette er langt fra første gang hun viser total mangel på vilje til å forstå regelverk. Det står veldig tydelig på sidene til Helsedirektoratet: https://helsedirektoratet.no/folkehelse/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame#det-er-forbudt-å-la-alkoholholdig-drikk-inngå-i-reklame-for-andre-varer-og-tjenester- Endret 17. oktober 2018 av halvehimmelen 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. oktober 2018 #1133 Del Skrevet 17. oktober 2018 1 time siden, J.. skrev: Gikk inn å screenshot'et selv og sendte inn til FT jeg.. Jeg også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. oktober 2018 #1134 Del Skrevet 17. oktober 2018 1 time siden, halvehimmelen skrev: At det skal være så jævla vanskelig for noen som JOBBER med innholdmarkedsføring å sette seg inn i regelverket. Dette burde Anniken visst fra før, men nok en gang skyver hun fra seg ansvaret. Hun blir irritert over at hun ikke blir tatt seriøst og at hun blir stemplet som en dum blondine, men da må hun jo faktisk vise at det er grunn til å ta henne seriøs og at hun har mer mellom ørene. Dette er langt fra første gang hun viser total mangel på vilje til å forstå regelverk. Det står veldig tydelig på sidene til Helsedirektoratet: https://helsedirektoratet.no/folkehelse/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame#det-er-forbudt-å-la-alkoholholdig-drikk-inngå-i-reklame-for-andre-varer-og-tjenester- Jeg registrerte at vedkommende som gjorde bloggeren oppmerksom på lovbruddet fikk usakelige tilbakemeldinger fra uvitende fans. Hvor vanskelig er det å sette seg inn i lovverket egentlig? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 17. oktober 2018 #1135 Del Skrevet 17. oktober 2018 Det kommentarfeltet under bildet 😲 Jeg er helt sjokkert! Anniijor klikker jo totalt! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. oktober 2018 #1136 Del Skrevet 17. oktober 2018 3 minutter siden, Angeleye skrev: Det kommentarfeltet under bildet 😲 Jeg er helt sjokkert! Anniijor klikker jo totalt! Helt vanlig det.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 17. oktober 2018 #1137 Del Skrevet 17. oktober 2018 1 minutt siden, J.. skrev: Helt vanlig det.. Har jo sett henne klikke før, men for noen argumenter?! Det henger jo ikke på greip det hun skriver... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Llise Skrevet 17. oktober 2018 #1138 Del Skrevet 17. oktober 2018 Så fordi barn sulter så skal ikke hun trenge å bry seg om regler. Ok 👍 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 17. oktober 2018 #1139 Del Skrevet 17. oktober 2018 5 minutter siden, Angeleye skrev: Har jo sett henne klikke før, men for noen argumenter?! Det henger jo ikke på greip det hun skriver... ..SERIØST. Hun er så barnslig.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 17. oktober 2018 #1140 Del Skrevet 17. oktober 2018 11 minutter siden, Angeleye skrev: Det kommentarfeltet under bildet 😲 Jeg er helt sjokkert! Anniijor klikker jo totalt! Pinlig og umoden oppførsel. Skal en drive butikk må en forholde seg til regelverket. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå