Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Speedmaster skrev:

Banalt og slemt? Hele utgangspunktet for tråden er jo det vi ser på Bloggerne. Sier seg selv at min opprinnelige påstand bygger på det. Du hopper jo bare inn i samtalen med fasit uten å vite hva oppgaven går ut på? 

Jeg trodde premisset var at vi leste bloggen. Uansett, se på det innlegget mitt du først siterte i sted. Helt på begynnelsen. Jeg skriver at jeg ikke har sett disse klippene som blir omtalt. 

Så om det var et så viktig premiss for å diskutere med meg, så har jeg i hvert fall spilt med åpne kort og det er ikke min feil at du ikke leser godt nok det du svarer på. 

Endret av Zoey
Endret deg=meg og rettet en leif.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Zoey said:

Så on det var et så viktig premiss for å diskutere med deg, så har jeg i hvert fall spilt med åpne kort og det er ikke min feil at du ikke leser godt nok det du svarer på. 

Du har rett. Jeg fanget ikke opp det. Da blir det helt feil av meg å gå så hardt ut. Beklager. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Og jeg håper det er greit at vi som bare leser bloggene uten å se programmet eller følge dem på snap også kan delta i disse trådene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mheihei skrev:

Jeg studerer mote, så jeg VET at ja HM er en av de verste, men det er fordi det er de man har ettersøkt. Tviler ikke et sekund på at Gina Tricot er særlig mye bedre. 

Dette har jo formodningen mot seg. All den tid de andre ikke er ettergått, så VET ikke du noen ting. Anniken har tidligere skrevet på bloggen at hun ikke mener at man skal slutte å shoppe og at hun trenger klær hun og.. Poenget er vel først og fremst å sette søkelyset på en viktig sak, og prøve å forandre industrien. Ikke prøve å få HM til å gå konk. Når det er sagt, så er jeg enig i at det ikke er helt forenelig med hennes hjertesak å reklamere for GT, det kunne hun kanskje droppet for å beholde litt mer troverdighet. 

Jeg må også si jeg er imponert over hvor mange her inne som bare er perfekte kjærester, som aldri kan glefse til kjæresten sin. Vi har ikke sett ALT som har skjedd i forholdet mellom Anders og Anniken. De kjenner hverandre godt og det kan godt hende han vet hvilke knapper han skal trykke på for å irritere henne, uten at dette kommer godt frem på TV. Kjenner meg igjen i å være stressa/lei meg og kjæresten min som pusher meg ytterligere slik at jeg kan glefse til han. Føler det er ganske menneskelig og er overrasket over hvor mange her som faktisk mener at Anniken er SLEM mot kjæresten sin. 

så vil jeg bare slenge med at hun er utrolig vakker, både med og uten sminke :) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Mheihei skrev:

Jeg studerer mote, så jeg VET at ja HM er en av de verste, men det er fordi det er de man har ettersøkt. Tviler ikke et sekund på at Gina Tricot er særlig mye bedre. 

Helt riktig, de har et stykke å gå før etikken er på plass. I denne rapporten kommer det fram at de og flere andre har benyttet seg av underbetalte syriske flyktninger (fabrikk i Tyrkia). 

https://cleanclothes.org/news/2017/01/18/nordic-fashion-brands-need-to-tackle-abuse-of-syrian-refugees-in-turkish-garment-factories

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, KBNS skrev:

Dette har jo formodningen mot seg. All den tid de andre ikke er ettergått, så VET ikke du noen ting. Anniken har tidligere skrevet på bloggen at hun ikke mener at man skal slutte å shoppe og at hun trenger klær hun og.. Poenget er vel først og fremst å sette søkelyset på en viktig sak, og prøve å forandre industrien. Ikke prøve å få HM til å gå konk. Når det er sagt, så er jeg enig i at det ikke er helt forenelig med hennes hjertesak å reklamere for GT, det kunne hun kanskje droppet for å beholde litt mer troverdighet. 

Jeg må også si jeg er imponert over hvor mange her inne som bare er perfekte kjærester, som aldri kan glefse til kjæresten sin. Vi har ikke sett ALT som har skjedd i forholdet mellom Anders og Anniken. De kjenner hverandre godt og det kan godt hende han vet hvilke knapper han skal trykke på for å irritere henne, uten at dette kommer godt frem på TV. Kjenner meg igjen i å være stressa/lei meg og kjæresten min som pusher meg ytterligere slik at jeg kan glefse til han. Føler det er ganske menneskelig og er overrasket over hvor mange her som faktisk mener at Anniken er SLEM mot kjæresten sin. 

Dette forstår jeg også, selvsagt. Alle trenger klær. Det jeg ikke forstår er hvorfor hun skal være så imot HM når GT er like ille. Ikke bare handler hun klær der, men hun blir sponset og legger ut annonse på bloggen. Det blir bare for dumt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, KBNS skrev:

Dessuten - hvordan kan hun mene hun prøver å forandre industrien når hun annonserer om GT til flere tusen lesere?! 

Endret av Mheihei
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mheihei skrev:

Dessuten - hvordan kan hun mene hun prøver å forandre industrien når hun annonserer om GT til flere tusen lesere?! 

Jeg er enig i at det ikke henger helt på greip altså. Synes hun burde droppet å reklamere for GT. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt sinnsyke som sitter bak en skjerm og mobber en jente som såvidt er over 20.. Anniken er tøffere enn de fleste som tør å vise så mange sider, flere negative, på tv så dere har noe å snakke om. Som Anniken selv skriver, det er ikke rart barn mobber når voksne mennesker holder på sånn som på dette "forumet". De som evt er foreldre her inne og skriver dritt om folk de ikke kjenner burde virkelig gå inn i seg selv. Hva om ditt barn, niese, nevø etc hadde gjort det samme?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med at det plutselig popper opp både 3 og 5 nyregistrerte brukere her i tråden, som kun skriver for å fremme og forsvare A? Er det alle venninnene hennes som er satt til brannslukking?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, snoopyy skrev:

Dere er helt sinnsyke som sitter bak en skjerm og mobber en jente som såvidt er over 20.. Anniken er tøffere enn de fleste som tør å vise så mange sider, flere negative, på tv så dere har noe å snakke om. Som Anniken selv skriver, det er ikke rart barn mobber når voksne mennesker holder på sånn som på dette "forumet". De som evt er foreldre her inne og skriver dritt om folk de ikke kjenner burde virkelig gå inn i seg selv. Hva om ditt barn, niese, nevø etc hadde gjort det samme?

Kan du utdype hvilke utsagn som er skrevet av sinnssyke? Mener du at jeg er sinnssyk som påpeker mangelen på logikk når denne rosabloggeren gjør som alle de andre rosabloggerne: Gir blaffen i å drive research på det de lager reklame for? 

Personlig mener jeg det er mer «sinnssykt» å promotere overforbruk og å støtte kleskjedene som utnytter  bommullsbøndene, fargerne, veverne og syerne, og forurenser drikkevann - for å kunne selge billige klær som blir kastet. 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Mnjah said:

Deg om det. Jeg har slitt med det selv, og kjenner meg veldig igjen i hvordan hun behandlet kjæresten. angst og depresjon kan forsterke en følelse av at kjæresten kveler deg, selv om hen bare vil en godt.

det er så tydelig hvor vondt hun har det, og hun er så modig som setter ord på det og viser ansikt.

Dere klager over de som later som alt er perfekt, og dere kritiserer dem som viser baksiden av medaljen og kaller dem sutrete...

Enig. Og med hånden på hjertet kan jeg si at jeg har vært en helt jævlig datter mot mine foreldre, som også bare ville hjelpe, når jeg hadde så vondt inni meg at jeg ikke ville leve. Ikke skjønte poenget med noe. Da går det dessverre ut over de man er mest glad i. Fordi man ikke orker å holde opp masken foran dem. Fordi det gjør så vondt at man ikke orker noen ting, men dessverre så må man av og til. Og alt føles bare feil. Da renner begeret over, og den som blir klissvåt er den som er tryggest og i nærheten. De man på en eller annen måte føler vil tåle det.

Og det gjør vondt for de også, å måtte se på at en de elsker så høyt har det så vondt og ikke klarer eller orker å gjøre noe.

Alt føles som om det kveler meg når jeg har det så vondt. Jeg føler meg kvalt av å måtte velge ett program å se på på TVn, så jeg orker ikke det en gang. Det står respekt av å vise dette åpent på godt og (mest) vondt, for man vil jo egentlig bare hyle, og så skjule seg under dyna.

Det har vært vondt å se Anniken på Bloggerne denne sesongen. Jeg har bare lyst til å gi henne en klem, for jeg føler sånn med henne, og kjenner meg litt for godt igjen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg håper Anniken lærer av de erfaringene hun har gjort seg, og veldig nøye vurderer om Bloggerne er et konsept som passer for henne. Hvis de personlige omkostningene blir for høye så burde valget være enkelt. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å bli latterlig. Når man har en venninne som er offentlig og er med på et tv program, så må man faktisk tåle hun blir diskutert. Både på godt og vondt. Det blir for dumt å hyle ut mobbing og vi er helt sinnsyke! Jeg synes folk har vært konstruktive nå jeg da. Foreslår venninnene slutter å lese i tråden siden de blir så hissig. 

Endret av Aurora**
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett veldig lite på Bloggerne, men måtte se siste episode nå. Hællandussen så fantastisk sjarmerende hennes daværende kjæreste er! Nesten så jeg får tilbake troen på menn!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, orfeus skrev:

Kan du utdype hvilke utsagn som er skrevet av sinnssyke? Mener du at jeg er sinnssyk som påpeker mangelen på logikk når denne rosabloggeren gjør som alle de andre rosabloggerne: Gir blaffen i å drive research på det de lager reklame for? 

Personlig mener jeg det er mer «sinnssykt» å promotere overforbruk og å støtte kleskjedene som utnytter  bommullsbøndene, fargerne, veverne og syerne, og forurenser drikkevann - for å kunne selge billige klær som blir kastet. 

Helt enig. Blir spennende å se hva venninnen svarer. :) Lurer på det samme selv 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får bare bedre inntrykk av henne jo mer jeg ser på Bloggerne jeg. Hun har i hvertfall ikke en maske på og fremstår falsk og som statusjager på samme måten de andre bloggerne gjør. 

Jeg syntes hun beskriver følelsen av angst og depresjon veldig godt og syntes vi trenger det i bloggverdenen og ikke bare glam, lykke, merkevarer og kosmetiske operasjoner. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, snoopyy said:

Du prøver jo bare å kvele hele diskusjonen ved å kalle alt her for mobbing, men uten å ha noe konkret å vise til. Jeg tror at bloggere må være den eneste yrkesgruppen i hele Norge som er (over)privilegerte nok til å tro at de kan velge og vrake mellom jobbens positive og negative sider. Alle andre må finne seg i å få kritikk av sjefen, kollegaer og klienter. Men når jobben din går ut på å utlevere ditt eget liv til andre, så blir det naturligvis vanskelig å skille mellom hva som er kritikk mot deg som person og hva som er kritikk mot jobben du gjør. Det er medaljens bakside. Men åpenbart så oppveies jo ulempene av de fordelene som følger med, ettersom Anniken og andre bloggere fortsetter å leve av blogging og reality-tv. 

Jeg syns det er noe utrolig usjarmerende med det å sette seg selv i en offerposisjon med en gang man møter motstand. Ja, bloggere får mye kritikk, og også mye dritt. Men når det gjelder Anniken er min oppfatning her at mye av praten har gått i hennes oppførsel på Bloggerne. Jeg kan ikke begripe at man kan bli med i et slikt program, for så å stemple alle negative reaksjoner som "mobbing". Det virker bare som et dårlig skjult forsøk på å frata folk muligheten med å komme med en respons som ikke faller i smak hos en selv. Jeg savner virkelig å se en mer moden og ansvarsfull håndtering fra kvinnene i bloggnorge. I stedet for å lage en bruker på KG for å fortelle alle andre her inne hvor dårlige mennesker de er - og få venninnene til å gjøre det samme - så hvorfor ikke bare si noe som at JA, jeg dreit meg ut, NEI, oppførselen min var ikke ok, men nå vet jeg bedre enn jeg visste da, og derfor handler jeg også annerledes nå. Ydmyket, verdighet og modenhet er mye mer kledelig enn denne offermentaliteten som brukes som våpen mot all form for kritikk.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, 365vinter skrev:

Du prøver jo bare å kvele hele diskusjonen ved å kalle alt her for mobbing, men uten å ha noe konkret å vise til. Jeg tror at bloggere må være den eneste yrkesgruppen i hele Norge som er (over)privilegerte nok til å tro at de kan velge og vrake mellom jobbens positive og negative sider. Alle andre må finne seg i å få kritikk av sjefen, kollegaer og klienter. Men når jobben din går ut på å utlevere ditt eget liv til andre, så blir det naturligvis vanskelig å skille mellom hva som er kritikk mot deg som person og hva som er kritikk mot jobben du gjør. Det er medaljens bakside. Men åpenbart så oppveies jo ulempene av de fordelene som følger med, ettersom Anniken og andre bloggere fortsetter å leve av blogging og reality-tv. 

Jeg syns det er noe utrolig usjarmerende med det å sette seg selv i en offerposisjon med en gang man møter motstand. Ja, bloggere får mye kritikk, og også mye dritt. Men når det gjelder Anniken er min oppfatning her at mye av praten har gått i hennes oppførsel på Bloggerne. Jeg kan ikke begripe at man kan bli med i et slikt program, for så å stemple alle negative reaksjoner som "mobbing". Det virker bare som et dårlig skjult forsøk på å frata folk muligheten med å komme med en respons som ikke faller i smak hos en selv. Jeg savner virkelig å se en mer moden og ansvarsfull håndtering fra kvinnene i bloggnorge. I stedet for å lage en bruker på KG for å fortelle alle andre her inne hvor dårlige mennesker de er - og få venninnene til å gjøre det samme - så hvorfor ikke bare si noe som at JA, jeg dreit meg ut, NEI, oppførselen min var ikke ok, men nå vet jeg bedre enn jeg visste da, og derfor handler jeg også annerledes nå. Ydmyket, verdighet og modenhet er mye mer kledelig enn denne offermentaliteten som brukes som våpen mot all form for kritikk.

👏👏👏

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...