Gå til innhold

"Sukrinkaker" - skjerpings


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Aldri smakt sunrinkaker, Sukrin gold smaker veldig godt på grøten med kanel og smør!

Anonymkode: e7b36...496

100% enig, har gått helt over til det. Og ikke for å provosere noen, men til "smørklatt" synes jeg faktisk at Soft Lettmargarin smaker best :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Sukrin Gold mye, både i kaker, på grøten og hvor jeg ellers ville brukt strøsukker. Jeg bruker Sukrinmelis i pisket krem, men i glasur bytter jeg bare en andel av melisen ut med SM.

Når jeg baker til meg selv bruker jeg stort sett bare Sukrin G. Når jeg er på feriebesøk hos min mor og baker til bare oss to bruker jeg halvt om halvt SG og vanlig sukker. Baker jeg til selskap/andre gjester baker jeg med vanlig sukker.

Anonymkode: 1e9b4...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk kan spise og drikke det de vil da. Om noen tror de får et bedre liv av å spise raw gluten- og melkefrie sukrinkaker, så vær så god. Selv holder jeg meg langt unna og spiser heller mindre av noe som er skikkelig godt enn mer av noe jeg synes smaker fælt. Når det gjelder brus derimot foretrekker jeg sukkerfritt og synes det smaker bedre enn sukkerbrus (for meg er det å drikke sukkerbrus nå litt som å drikke helmelk når jeg er vant til lettmelk, det går bare ikke). Om andre tenker det er djevelens verk plager meg like lite som min mening om kaker plager de som spiser sukrinkakene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Svigermor har hivd seg på trenden. Jeg spiser ikke kaker til vanlig, men skal jeg først ha kake, skal den være skikkelig. Jeg styrer unna. Hun tåler plutselig ikke gluten heller. 

Anonymkode: 645cd...a23

Det der ødelegger så mye for de som faktisk ikke tåler gluten, og de sliter med å bli tatt på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke ha cøliaki eller hveteallergi for å få mage- eller helseproblemer av å spise gluten, så jeg synes det blir rart hvis enkelte grupper skal kreve enerett på "tåler ikke gluten". Man bør selvfølgelig ordlegge seg på en måte som ikke skaper misforståelser. Det er ikke greit å lyve om diagnoser for å få økt troverdighet, det går an å si at man har en mage som ikke tåler gluten så godt eller at man har det bedre om man ikke spiser gluten, og for utenforstående bør det også være en like troverdig og akseptabel årsak til at man avstår fra å spise enkelte matvarer som hvis man kan slenge en cøliakidiagnose i bordet. Jeg synes det blir veldig spesielt hvis man skal begynne å synse om andres matintoleranser og mene at man vet bedre enn personen selv hva man tåler og ikke tåler å spise. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 23.18):

Nå er jeg  helt nysgjerrig,  men hva menes det med å redusere mengden?

Sånn ærlig. 

Jeg spør fordi der er veldig ulike svar på det,  og fordi jeg er av de som legger på meg fort så jeg tillater meg nesten ikke det gode i små mengder engang. En gang i uken er visst for mye for kroppen min. 

Anonymkode: 25e88...a78

DEt høres mye lettere ut enn det er, men jeg tenker 1 kakestykke i stedet for 2, 2 boller i stedet for 4 og så videre.

Jeg spiser det jeg har lyst på, men selv om jeg elsker både kaker og gjærbakst, så holder jeg meg til et par ganger i måneden og da spiser jeg litt mindre enn jeg egentlig har lyst på og kunne klart.

Jeg har forøvrig venner som fungerer bedre i hverdagen når de unngår gluten, de får servert noe som passer dem når de er på besøk, men jeg lager ikke sukkerfri bakst, og jeg unngår helst å spise det hvis jeg ikke må for å være høflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/13/2022 at 11:18 PM, AnonymBruker said:

Nå er jeg  helt nysgjerrig,  men hva menes det med å redusere mengden?

Sånn ærlig. 

Jeg spør fordi der er veldig ulike svar på det,  og fordi jeg er av de som legger på meg fort så jeg tillater meg nesten ikke det gode i små mengder engang. En gang i uken er visst for mye for kroppen min. 

Anonymkode: 25e88...a78

Det vil jo variere fra person til person, men jeg mener å spise ett stykke kake istedenfor to, et par striper sjokolade framfor hele plata, og det å "kose seg" på lørdag, ikke hele helga. Men for å si det sånn, om et kakestykke en gang i uka er for mye for kroppen din, så er det totalen av kostholdet som blir feil, og ikke det ene stykket med kake.

Anonymkode: f589d...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 21.20):

Aldri smakt sunrinkaker, Sukrin gold smaker veldig godt på grøten med kanel og smør!

Anonymkode: e7b36...496

enig

Anonymkode: b9485...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...