Gå til innhold

"Sukrinkaker" - skjerpings


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oi, det var flunkende ny informasjon for meg! Not! Jeg drikker for øvrig mest vann, i motsetning til alle de Pepsi max-oholikerene som finnes der ute. 

Det er også litt av greia med alle disse lett-produktene. Man kan drikke og drikke og drikke og det eneste som skjer er at man har lyst på mer av det. Nei, man får kanskje ikke i seg noen kalorier, men tennene har ikke godt av all syren og tarmsystemet setter ikke videre pris på den kunstige søtningen. Når man drikker vanlig brus med sukker så begrenser det seg selv hvor mye man orker å drikke fordi det faktisk metter litt og man orker ikke fordi det er søtt. I hvert fall er det slik for meg. Et glass eller to holder. 

Og apropos vann. Til og med enkelte vann på flaske inneholder aspartam 😳

Anonymkode: 50c3b...e0d

Ja men milde måne da. Vann kan du få fra springen, du må ikke kjøpe all drikken på butikken. 

Anonymkode: 647a4...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja men milde måne da. Vann kan du få fra springen, du må ikke kjøpe all drikken på butikken. 

Anonymkode: 647a4...daa

No shit, Sherlock! Jeg pleier ikke å kjøpe vann ute, men noen ganger gjør jeg det. Da er det ekstra kjipt å finne ut, etter man bare har rasket med seg noe vann med smak i farta, å finne ut at det jeg har kjøpt er udrikkelig. Eller at jeg har drukket av det uten å lese innholdet først og dermed blir dårlig.

Anonymkode: 50c3b...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

No shit, Sherlock! Jeg pleier ikke å kjøpe vann ute, men noen ganger gjør jeg det. Da er det ekstra kjipt å finne ut, etter man bare har rasket med seg noe vann med smak i farta, å finne ut at det jeg har kjøpt er udrikkelig. Eller at jeg har drukket av det uten å lese innholdet først og dermed blir dårlig.

Anonymkode: 50c3b...e0d

Morsomt at dette ble en diskusjon om vann 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er enig. Sukkerfri brus for eksempel, er djevelens verk.

Det irriterer meg også at alt skal være så magert. Mager rømme skjønner jeg ikke vitsen med i det hele tatt, for ikke å snakke om ekstra lett melk eller skummetmelk. 

Anonymkode: 7a146...3a2

Smak og behag. Drikke med sukker liker jeg ikke, synes det er noe søtt kliss. Smaker ikke godt. Spiller ingen rolle om det er brus, saft eller juice. Drikker mest Zero saft for tiden, lime&sitron. 

Liker generelt heller ikke fete produkter. Har aldri smør på brødskiva, og helmelk er skikkelig grøss. Bruker alltid ekstra lett melk når jeg f.eks koker grøt. Men igjen, smak og behag. Er det ikke greit at det finnes produkter for alle?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig når det gjelder kaker. Skal en først kose seg med kake, så skal det være skikkelig kake, søt, god og saftig.  
Har er familiemedlem som har diabetes, så jeg lager gjerne en variant med sukrin til ham. 

Men så har vi svigermor da, som har fått det for seg at hun skal lage sunnere kaker ved å bruke 1/4 av sukkermengden som står i kakeoppskriftene. Kakene hennes er ikke gode i det hele tatt, helt smakløse. Og så blir hun fornærmet fordi folk bare spiser ei lita flis av kaka. 🙄 

Anonymkode: 0e480...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig når det gjelder kaker. Skal en først kose seg med kake, så skal det være skikkelig kake, søt, god og saftig.  
Har er familiemedlem som har diabetes, så jeg lager gjerne en variant med sukrin til ham. 

Men så har vi svigermor da, som har fått det for seg at hun skal lage sunnere kaker ved å bruke 1/4 av sukkermengden som står i kakeoppskriftene. Kakene hennes er ikke gode i det hele tatt, helt smakløse. Og så blir hun fornærmet fordi folk bare spiser ei lita flis av kaka. 🙄 

Anonymkode: 0e480...361

😅😅 sånn gjorde mormoren min også, og  med boller og vafler. I vaflene brukte hun også brødrester 🤦‍♀️ ingen av barnebarna som spiste usunt der ihvertfall, for vi var alltid « stappmette» når det var kaketid. 
nå bruker jeg sukrin selv, men det er fordi jeg ( og de som spiser mine kaker) ikke merker forskjell. Og bake vonde kaker er jo egentlig er smart måte og få folk til og spise mindre kake 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenker at folk må få lage det de selv foretrekker. Du trenger jo ikke å spise disse «sunne» kakene, ts. 

Anonymkode: c07b6...c3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 11.02):

Jeg er så luta lei av dette sunnhetshysteriet. Denne "helsetrenden" som gir oss angst og bismak.

Nå skal kakene både være sukkerfrie, glutenfrie, melkefrie, veganske, paleo - you name it. Og bollene skal være slankeboller - magre murstein som bare smaker kardemomme.

Herregud.

Selv spiser jeg sunt og trener, men når jeg først skal ha kake, så har jeg ikke lyst på disse sukrinkakene. Da har jeg lyst på SAFTIG sjokoladekake. Ja - sukker smør og andre godsaker som ikke er "abs"-vennlig, men som sammen med et halvt kilo smørkrem SMAKER HIMMELSK.

Kan vi ikke bare la kake være kake og la boller være boller?

God påske 🐣

Anonymkode: b9485...18d

Så lenge man begrenser kosematen til typ en gang i måneden er jeg helt enig med deg. Men siden svært mange nå til dags skal «kose seg» flere ganger i uka er rawfoodkaker og sukrinkaker et bedre alternativ…

Jeg er dog enig med deg, spiser sunn hovedsakelig paleo-mat, og den ene gangen hver jubelår jeg vil spise kake eller kanelboller, så skal det få være så mye smør og sukker i som det vil, bare det smaker godt.

Anonymkode: 8527e...251

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 12.24):

Jeg er enig. Sukkerfri brus for eksempel, er djevelens verk.

Det irriterer meg også at alt skal være så magert. Mager rømme skjønner jeg ikke vitsen med i det hele tatt, for ikke å snakke om ekstra lett melk eller skummetmelk. 

Anonymkode: 7a146...3a2

Litt morsomt at magre produkter er noe folk irriterer seg over. Det er jo bare å overse de magre produktene i butikken og heller kjøpe de fullfeite produktene selv. 

Anonymkode: c07b6...c3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde sunne pannekaker en gang og det var uten mel. Uten mel så kan det vel knapt kalles pannekake, ble mer som en tynn omelett. Sunne vafler også, tar heller en skive grovt brød. Men merker meg at Narvesen selger bolleposer som varmt hvetebrød. Så her er folk veldig splittet.

Anonymkode: 0af6a...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 12.08):

Helt enig. Er så lei av at alt skal være sukkerfritt. Godteri, brus, kaker, yoghurt, kjeks, ja til og med brus med sukker (Pepsi vanlig Pepsi) har de nå puttet aspartam i. Kan snart ikke kjøpe meg noe som helst å drikke lenger... tåler ikke kunstig søtning, men alt er snart med det!

Anonymkode: 50c3b...e0d

De har da mye drikke med kun sukker i?! 

Anonymkode: bd09a...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tenker at folk må få lage det de selv foretrekker. Du trenger jo ikke å spise disse «sunne» kakene, ts. 

Anonymkode: c07b6...c3d

Helt enig! 

Jeg har diabetes og MÅ spise disse sunne tingene istedet for sukker, men forstår ikke at andre kaver seg opp over det. 
Jeg har også arvelig høyt kolesterol, som blir enda farligere pga diabetes, og må derfor spise magre meieriprodukter. 

Anonymkode: bd09a...2a3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

De skulle bare visst hva produsenten av sukrin har brukt som katalysator. Da hadde nok mange styrt unna ;) 

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (10 minutter siden):

De skulle bare visst hva produsenten av sukrin har brukt som katalysator. Da hadde nok mange styrt unna ;) 

Er jo ikke rester av en katalysator i et produkt etter den kjemiske reaksjonen er ferdig, så hva skulle være problemet?🤔

Anonymkode: 47185...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo ikke rester av en katalysator i et produkt etter den kjemiske reaksjonen er ferdig, så hva skulle være problemet?🤔

Anonymkode: 47185...4c8

Det kan da forekomme? Men bare det å vite at kvikksølv er brukt, er jo ganske ekkelt. Er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har hivd seg på trenden. Jeg spiser ikke kaker til vanlig, men skal jeg først ha kake, skal den være skikkelig. Jeg styrer unna. Hun tåler plutselig ikke gluten heller. 

Anonymkode: 645cd...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2022 den 12.16):

Vi burde lære oss å heller redusere mengden og frekvensen, så tåler kroppen helt fint at vi spiser kake med sukker og smør og alt det som gjør at det faktisk smaker godt.

Anonymkode: f589d...055

Nå er jeg  helt nysgjerrig,  men hva menes det med å redusere mengden?

Sånn ærlig. 

Jeg spør fordi der er veldig ulike svar på det,  og fordi jeg er av de som legger på meg fort så jeg tillater meg nesten ikke det gode i små mengder engang. En gang i uken er visst for mye for kroppen min. 

Anonymkode: 25e88...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri smakt sunrinkaker, Sukrin gold smaker veldig godt på grøten med kanel og smør!

Anonymkode: e7b36...496

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...