Gå til innhold

Hjemmelaget julegodteri i julegave


Arielle

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tenkte at jeg skulle lage drops å gi bort i julegave i år. Har noen tips til noe man kan ha dropsene i? Tips til hvor jeg kan få kjøpt fine (og billige) glass, gjerne tips til hvordan man kan dekore glass selv, eller andre typer amballasje som er pent? Hva gjorde eventuelt dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikea har fine med lokk i kjøkkenavdelingen.

Disse kan jo brukes senere også. Lettere for mottaker å få noe som kan brukes til syltetøy osv senere. Mamma har fått ting i rødvinsglass opp igjennom (+ også fått to og to rødvinsglass) og hun blir gæren av alle de glassene hun bare har to av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også lage spissposer av cellofan, eller kremmerhus av gråpapir for en skikkelig gammeldags look.

Endret av tuji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cellofankremmerhus er litt kjedelig, men gråpapir var en god idè. Er ute etter en litt sånn koselig gammeldags look. Glasskrukka var var også fin, men jeg føler jeg bør "pynte" dem litt.. noen forslag til hva jeg kan dekorere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha det skikkelig gammeldags kan det også være stilig å bruke ekte Norgesglass.

:Nikke:

Enig! Med en rød og hvit rutete sløyfe på..eller noe... innpakket i gråpapir, stili!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager kremmerhus, kan du lukke dem med gammeldags lakk. Du får mange forskjellige stempler du kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Enig!  Med en rød og hvit rutete sløyfe på..eller noe... innpakket i gråpapir, stili!!

Nå fikk jeg en god gaveide ja.

Men jeg må først finne en kjellerbod jeg kan robbe for Norgesglass, for alle mine står på utstilling med mat i. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også mange bøker på biblioteket om å skjære i papir (nydelige mønster og motiver, til vinduspynt og spesielle gaveesker.)

Om du pakker inn godteriet i cellofan før de legges i eskene bevarer du papirklipp-arbeidet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cellofankremmerhus er litt kjedelig, men gråpapir var en god idè. Er ute etter en litt sånn koselig gammeldags look. Glasskrukka var var også fin, men jeg føler jeg bør "pynte" dem litt.. noen forslag til hva jeg kan dekorere med?

Brio har glitterlim på tube/flaske som du kan skrive med. De koster ca 70 kroner for en flaske, men varer lenge og blir innmari fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde drops og hadde i slike glass, bare det at etter tre dager var det umulig å få ut dropsene, seige og sammenklistrede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde drops og hadde i slike glass, bare det at etter tre dager var det umulig å få ut dropsene, seige og sammenklistrede.

Ja, det er det jeg er redd for. De klistrer seg sånn innmari sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg er redd for. De klistrer seg sånn innmari sammen..

Kan man ikke bare ha en liten tøypose(i lin/bomull eller noe), med noen riskorn i, i bunnen av glasset? Som suger til seg litt fuktighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller melis i glasset. Kommer an på type drops, men hvis du lager sitrondrops eller fruktdrops går det greit med melis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...