Gå til innhold

Bernt Hulsker

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Er dere sikre på at dørvakter har taushetsplikt? Har bare hatt det i 1 jobb, og da var det spesielt sensitive ting jeg jobbet med. Tror ikke det er vanlig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ATLAS6
ltfutt skrev (1 time siden):

Tror egentlig ikke Hulsker er rasist. Tror han fikk for høy promille, og så havnet (i hodet sitt) tilbake på låvefest på bygda, hvor språket er mye røffere og mindre "sofistikert". Han hadde nok slengt dritt til dørvakten uansett etnisitet. Det er jo nesten obligatorisk for noen å bli slengt på rævva ut. 

"Språket er røffere og mindre sofistikert"

Har du til vane å hilse med nazi-hilsen, kallw folk negere og utøve fysisk vold når du fester utenfor byen?

Ikke gi bygda skylden. Han oppførte seg som en pikk.

Hanne Z skrev (1 time siden):

Enig. Jeg unnskylder overhodet ikke det som kommer fram at han har sagt, men om denne vakten har provosert han er dette noe han har slengt ut . Han har vel ikke forklart seg i noe avhør men er dømt i sosiale media og media. Er begynt å gå vel langt denne heksejakten?Tenker han kan få forklart seg først og ikke bare dømme ut i fra dørvaktens opplevelse  

Vakten har provosert frem nazi-hilsen, negerkommentarer og fysisk vold? BH har forklart seg sånn han selv ønsket, og har tatt ansvar for egne handlinger men det betyr ikke at handlingene ikke har konsenvenser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (21 minutter siden):

Er dere sikre på at dørvakter har taushetsplikt? Har bare hatt det i 1 jobb, og da var det spesielt sensitive ting jeg jobbet med. Tror ikke det er vanlig. 

Nei, de er ikke lovpålagt taushetsplikt. Arbeidsgiver også pålegge ansatte taushetsplikt der det ikke er lovpålagt, men det er ikke et krav. Så med mindre noen har kjennskap til arbeidsavtalen til dørvakta er det umulig for andre å svare på. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

------- skrev (1 minutt siden):

Nei, de er ikke lovpålagt taushetsplikt. Arbeidsgiver også pålegge ansatte taushetsplikt der det ikke er lovpålagt, men det er ikke et krav. Så med mindre noen har kjennskap til arbeidsavtalen til dørvakta er det umulig for andre å svare på. 

Det er vel taushetsplikt i de fleste firmaer? Hos oss er det feks kun ledelsen som kan uttale seg i media. Hadde forstått bedre om det var sjefen på stedet som uttalte seg, og da i litt runde former.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (1 minutt siden):

"Språket er røffere og mindre sofistikert"

Har du til vane å hilse med nazi-hilsen, kallw folk negere og utøve fysisk vold når du fester utenfor byen?

Ikke gi bygda skylden. Han oppførte seg som en pikk.

Har vel blitt bedre nå. I min ungdom har jeg sett og hørt litt av hvert. Var ikke uvanlig at folk herfra fikk rundjuling når de var i "byen", og oppførte seg som om de var hjemme. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (12 minutter siden):

Det er vel taushetsplikt i de fleste firmaer? Hos oss er det feks kun ledelsen som kan uttale seg i media. Hadde forstått bedre om det var sjefen på stedet som uttalte seg, og da i litt runde former.

Jeg vet ikke hva de fleste firmaer har i arbeidsavtalen sin, så med mindre man har signert en avtale om taushetsplikt har man ikke det. Unntaket er de som har lovpålagt taushetsplikt. Jeg har kun hatt taushetsplikt hos en av fire arbeidsgivere. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ATLAS6
ltfutt skrev (20 minutter siden):

Har vel blitt bedre nå. I min ungdom har jeg sett og hørt litt av hvert. Var ikke uvanlig at folk herfra fikk rundjuling når de var i "byen", og oppførte seg som om de var hjemme. 

Så er ikke dette 70-tallet heller. Er du voksen nok til å drikke øl og kjøre bil, så er du voksen nok til å forstå at å trakassere, utøve vold og komme med rasistiske slengbemerkelser er ulovlig. Selv om du var idiot i gamle dager så er det ikke greit å være idiot nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (20 minutter siden):

Så er ikke dette 70-tallet heller. Er du voksen nok til å drikke øl og kjøre bil, så er du voksen nok til å forstå at å trakassere, utøve vold og komme med rasistiske slengbemerkelser er ulovlig. Selv om du var idiot i gamle dager så er det ikke greit å være idiot nå. 

70-tallet? Jeg føler at du har veldig forskjellig virkelighetsoppfatning fra det jeg har. Folk er ikke helt med sine fulle fem på fylla. Det er blant annet derfor de nettopp ikke skal kjøre bil. Det er derfor det er dørvakter på utesteder, og ikke på bedehuset. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
ltfutt skrev (7 minutter siden):

70-tallet? Jeg føler at du har veldig forskjellig virkelighetsoppfatning fra det jeg har. Folk er ikke helt med sine fulle fem på fylla. Det er blant annet derfor de nettopp ikke skal kjøre bil. Det er derfor det er dørvakter på utesteder, og ikke på bedehuset. 

Hvis du ikke kan drikke alkohol uten å yte vold, komme med nazi-hilsen og rasistiske kommentarer så kan du faktisk ikke drikke alkohol noen gang. At du forsvarer oppførselen og finner på tåpelige unnskyldninger er skammelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (8 timer siden):

Hvis du ikke kan drikke alkohol uten å yte vold, komme med nazi-hilsen og rasistiske kommentarer så kan du faktisk ikke drikke alkohol noen gang. At du forsvarer oppførselen og finner på tåpelige unnskyldninger er skammelig.

Jeg prøver ikke å forsvare hans handlinger. Det er stor forskjell på å forsvare, og det å si hva jeg tror kan være en stor del av årsaken til handlingene.

I det opprinnelige innlegget jeg svarte på sto dette "Kan jo ikke bli mer rasist enn det. Fylla har ikke skylda her, dette sitter tydeligvis i ryggmargen hans."

Mener folk at alle som har sagt noe rasistisk på fylla er rasister? Jeg tror nemlig ikke det er tilfelle. Du kan kanskje forhøre deg med fagperson på området for å få klarhet i dette istedenfor å beskylde meg for å forsvare slike handlinger bare fordi jeg ikke nødvendigvis tror at Hulsker er rasist til "margen". Uansett utfall. -Hvis han får skværet opp med Vekteren, og Hulsker nå bestemmer seg for å bli en ny og bedre mann, så bør vel samfunnet også kunne klare å gå videre med dette.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (57 minutter siden):

Jeg prøver ikke å forsvare hans handlinger. Det er stor forskjell på å forsvare, og det å si hva jeg tror kan være en stor del av årsaken til handlingene.

I det opprinnelige innlegget jeg svarte på sto dette "Kan jo ikke bli mer rasist enn det. Fylla har ikke skylda her, dette sitter tydeligvis i ryggmargen hans."

Mener folk at alle som har sagt noe rasistisk på fylla er rasister? Jeg tror nemlig ikke det er tilfelle. Du kan kanskje forhøre deg med fagperson på området for å få klarhet i dette istedenfor å beskylde meg for å forsvare slike handlinger bare fordi jeg ikke nødvendigvis tror at Hulsker er rasist til "margen". Uansett utfall. -Hvis han får skværet opp med Vekteren, og Hulsker nå bestemmer seg for å bli en ny og bedre mann, så bør vel samfunnet også kunne klare å gå videre med dette.

Ja er et trist samfunn om ikke vi kan tilgi lenger. Men folk er ulike og hatet er sterkt i samfunnet-ikke rart det er krig i verden. (Støtter fremdeles ikke rasisme så spar dere for å kommentere det)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Forferdelig oppførsel. Ikke nok med at han kommer med rasistiske kommentarer, men han prøver seg på samtlige unge kvinner og forsøker å kysse dem, til tross for at de ikke ville. Skammelig :( Håper han får hjelp for oppførselen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (11 timer siden):

Dette er ikke taushetsplikt, og handler kun om uttalelser på vegne av firmaet. For eksempel en varsler, kan uttale seg til media. ( bør ikke, for egen saks skyld, men kan)

Dette er tydeligvis ett lite sted, som ikke leier inn vekterselskap. Han har følgelig full rett til å prosedere i pressen basert på sin anmeldelse.  

BH har ikke en sak med utestedet, han er i konflikt med vakten

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ltfutt skrev (1 time siden):

Mener folk at alle som har sagt noe rasistisk på fylla er rasister? Jeg tror nemlig ikke det er tilfelle.

Nei. Normalt sett er ikke rasistiske kommentaren av typen kalle noen «jævla neger» et uttrykk for rasisme. I 9 av 10 tilfeller vil jeg trykke på knappene dine.

Men i dette tilfellet fylte han på med et helt sett med ytterligere handlinger, som til sammen VAR helt klart rasistisk.  

Og det er ekstremt vanskelig å se for seg at disse skulle kommet ut av ingenting. 

Jeg har gjort mye spektakulært problematisk i fylla, og kjernen av dem, var at det var meg uten filter og hemninger: jeg har til gode å kanalisere nye, grunnleggende holdninger.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne Z skrev (1 time siden):

Ja er et trist samfunn om ikke vi kan tilgi lenger. Men folk er ulike og hatet er sterkt i samfunnet-ikke rart det er krig i verden. (Støtter fremdeles ikke rasisme så spar dere for å kommentere det)

Ærlig talt! Det er ikke BH som er offeret her. Jeg håper han blir kansellert herfra og til evigheten. Ikke på bakgrunn av denne enkelt hendelsen, men summen av de alle.  

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene
ltfutt skrev (14 timer siden):

Tror egentlig ikke Hulsker er rasist. Tror han fikk for høy promille, og så havnet (i hodet sitt) tilbake på låvefest på bygda, hvor språket er mye røffere og mindre "sofistikert". Han hadde nok slengt dritt til dørvakten uansett etnisitet. Det er jo nesten obligatorisk for noen å bli slengt på rævva ut. 

Nei, ærlig talt. Jeg er fra bygda, og da mener jeg skikkelig på bygda. Det er ikke vanlig å holde på sånn selv om man er dritings. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lill :) skrev (1 time siden):

Ærlig talt! Det er ikke BH som er offeret her. Jeg håper han blir kansellert herfra og til evigheten. Ikke på bakgrunn av denne enkelt hendelsen, men summen av de alle.  

Har ikke sagt han er noe offer. Jeg bare synes der er et trist samfunn vi lever i om en skal hate så mye at en ikke kan prøve tilgi. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokanrullene skrev (6 timer siden):

Nei, ærlig talt. Jeg er fra bygda, og da mener jeg skikkelig på bygda. Det er ikke vanlig å holde på sånn selv om man er dritings. 

Jeg er også skikkelig fra bygda, men tydeligvis en annen bygd. Jeg skal love at jeg både har sett og hørt værre ting enn det Hulsker sa. Tror ikke ungdommen idag er slik den var i min tid. Samfunnet unnskylder jo ofte folk som bruker f.eks n-ordet med at de er fra en annen tid/generasjon. Det er jo tydelig at det pågår en utvikling i positiv retning. 

Endret av ltfutt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Hanne Z said:

Har ikke sagt han er noe offer. Jeg bare synes der er et trist samfunn vi lever i om en skal hate så mye at en ikke kan prøve tilgi. 

Hvem er det som «hater»? Er det ikke bare konstruktiv kritikk ovenfor en veldig seriøs hendelse?

Hvorfor må man uansett «tilgi» noen på et døgn? Har man ikke lov til å se om en person endrer seg og blir et bedre menneske og gjør opp for seg før man velger å «tilgi»? Vi vet han har sagt unnskyld og det er fint det, men når dette er gjentagende oppførsel så må det da være lov å se om han endrer oppførsel før vi snubler over hverandre for å være førstemann til å ydmykt si «JEG TILGIR DEG ASSA». 

Også lurer jeg egentlig på hva dere mener er «tilgivelse» i denne settingen? For folk kan vel «tilgi» han så mye de ønsker på privaten, men for meg virker det som at dere mener tilgivelse skal være det samme som at han automatisk får være på TV eller at han skal slippe konsekvenser? 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (20 timer siden):

Spiller ingen rolle egentlig.

Han har nå vist at han gjør nazihilsen, rasistiske bemerkninger og skal ha drevet med seksuell trakassering (?).

Poenget er at på ett tidspunkt vil ikke arbeidsgivere assosieres med deg mer, og dette er da er helt riktig tidspunkt. 

For alt vi vet er han «kun» et gigantisk rasshøl med et enormt alkoholproblem. 

Har faktisk aldri sett noen vise nazihilsen eller rope rasistiske bemerkninger til noen i fylla ever, og jeg har vært på mye rare plasser. Dette er på absolutt ingen måte normalt. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...