Gjest ATLAS6 Skrevet 30. april 2022 #321 Del Skrevet 30. april 2022 Muffin man skrev (Akkurat nå): Du.. Jeg siktet til eksempelet ditt om å naske fra en butikk og så angre. Hadde du nevnt vold og rasisme hadde saken vært en helt annen 😅 Når det kommer til Bernt Hulsker. Jaja.. La rettsvesenet ta det og så håper vi dørvakten og ofrene hans får kompensasjon og oppfølging for trakasseringen. Hva han fortjener eller ikke utover dette blir for mye for mitt naive lille hode å forholde seg til. BH kom med rasistiske utsagn og handlinger, seksuelt trakasserte jenter og utøvet vold på dørvakten. Er jo greit å lese seg opp om saken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 30. april 2022 #322 Del Skrevet 30. april 2022 ATLAS6 skrev (48 minutter siden): Så hvis jeg stjeler noe på butikken men angrer umiddelbart, så skal ikke jeg bli anmeldt for tyveri? Man skal alltid ta straffen man får når man gjør noe galt. Den straffen har ikke Vg, du eller KG noen som helst rett til å ilegge Hulsker. For det er det som skjer nå! Hulsker er ikke engang rukket å bli dømt for noe, og dere vil bannlyse ham fra arbeid i fremtiden. Dette blir for dumt. Og jeg forventer at du som voksen forstår at gapestokk ikke er riktig straffemetode i 2022? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muffin man Skrevet 30. april 2022 #323 Del Skrevet 30. april 2022 ATLAS6 skrev (Akkurat nå): BH kom med rasistiske utsagn og handlinger, seksuelt trakasserte jenter og utøvet vold på dørvakten. Er jo greit å lese seg opp om saken Det stemmer det og jeg har fått med meg hva som skjedde. Kanskje jeg burde spart meg for å isolere eksempelet ditt vekk fra saken og ta deg på det. Ha en fin dag uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 30. april 2022 #324 Del Skrevet 30. april 2022 Er det straff eller bare en konsekvens når han nå kanskje ikke blir invitert tilbake på skjermen? Er det straff at diverse programmer ikke ønsker å bli assosiert med den typen oppførsel? Det betyr jo ikke at man ønsker ham alt vondt, og at han aldri skal få jobbe igjen. Men det finnes mange jobber som ikke er i tv-ruta, der han kanskje passer bedre. Han kan få seg en vanlig jobb og holde en lav profil. Uten sammenligning mtp alvorlighetsgrad, men jeg følte litt det samme når David Toska ble dratt fram som sjakkekspert på tv2. «Han har sonet sin straff og må jo få ha en jobb» var det mange som mente da. Ja, men det er ingen menneskerett å jobbe på tv/i media. Det er mer enn nok folk å velge blant som ikke viser slike holdninger som Bernt Hulsker har. Jeg vil heller se disse på min tv-skjerm. 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 30. april 2022 #325 Del Skrevet 30. april 2022 Beklager, men det er vanskelig å ta motargumentasjonen på alvor. Dette fordi man tror at alle kan tenke rasistisk og gjøre handlinger som er i mot alle normer så sant de fulle. I tillegg ser jeg at man opphøyer seg til å ha en høy toleransegrense og godt utviklet moralsk kompass, men samtidig går til personangrep på brukere og blir ufine i tilsvar.Det er bare meget spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 30. april 2022 #326 Del Skrevet 30. april 2022 Thanos skrev (1 time siden): Nei. Han har driti seg loddrett ut. Men innså grusomhetene umiddelbart. Gikk direkte tilbake til vakten og ba om unnskyldning og postet også en offentlig unnskyldning på instagram. Da burde den saken vært død! Istede sitter du, en haug av kg brukere, vg, dagbladet og tv2 og bretter ut om hvor jævlig monster han er og at han aldri burde få jobbe igjen. Jeg kaller det karakterdrap på en fyr som gjorde noe skikkelig idiotisk (som de fleste av oss sikkert har gjort iløpet av livet?) Han har tross alt ikke drept noen. Så med andre ord sier du at man kan være drittsekk, komme med rasistiske utsagn og handlinger, trakassere folk seksuelt og være voldelig i løpet av en kveld, bare man går tilbake til utestedet og sier unnskyld når kvelden er over? Eventuelt legger seg flat offentlig (som forøvrig hadde mange fellestrekk med sist gang B.H la seg langflat i offentligheten). Nå vet jeg ikke hvilke mennesker du omgir deg med, men mitt inntrykk basert på folk jeg omgir meg med (eventuelt observerer på byen), er at det overhodet ikke normalt at man oppfører seg slik som Bernt. At man gjør idiotiske ting ja, men ikke at man er jævlig mot andre. Og skal alt man gjør veies opp mot å drepe noen? Da kan man slippe unna med ganske mye. Jeg er helt uenig med deg. Jeg mener at det er viktig at man snakker om når folk oppfører seg som B.H. Det skal være tydelig at sånn oppførsel ikke på noen måte er greit. Det er ikke fritt frem, bare man sier unnskyld etterpå. Man kan ikke bare gå rundt å såre andre mennesker og trakassere andre mennesker, også er det greit bare man sier unnskyld. Hva lærer andre med lignende holdninger som B.H av det? Og er man offentlig person, er det desto viktigere å ta avstand. For da er det alltids noen som ser opp til vedkommende, syns personen er kul og ønsker å være noe lunde lik som den personen. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 30. april 2022 #327 Del Skrevet 30. april 2022 1 hour ago, Thanos said: Karakterdrap: Oversatt fra engelsk-Karaktermord er en bevisst og vedvarende innsats for å skade omdømmet eller troverdigheten til et individ. Uttrykket "karaktermord" ble populært fra rundt 1930. Wikipedia (engelsk) Jeg syntes dette passer godt på hva som skjer med Hulsker nå. Det er da han selv som har gjort en innsats for å skade omdømmet sitt her. Strafferettslig er det kun domstolene som kan ilegge han straff ja, men i alle samfunn har man også sosiale sanksjoner. Hvis du er frekk og utrivelig blir du ikke lengre invitert i fester. Hvis du ikke dusjer og bytter klær får du problemer med å få deg en jobb. At Hulsker nå møter en rekke sosiale sanksjoner for sine handlinger er helt normalt når han har hatt så uakseptabel oppførsel. Jeg hadde ikke invitert han på middagsselskap igjen hvis han var i min krets i alle fall. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vetikka Skrevet 30. april 2022 #328 Del Skrevet 30. april 2022 Å ha sympati med noen er ikke synonymt med å være i mot konsekvens og straff. Diskriminering og seksuell trakassering er straffbare handlinger - det er et faktum. Eks (uten noen sammenligning med BH for øvrig): En person blir tiltalt for flere hendelser med vold, trakassering og tyveri. Det viser seg i ettertid at vedkommende har store traumer fra barndommen pga omsorgssvikt, overgrep og vold. Det unnskylder ikke handlingene, men man får en større forståelse for hvordan ting henger sammen og muligens sympati for tiltalte. Kommentarfeltet her er preget av mye bastanthet og lite nyanser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 30. april 2022 #329 Del Skrevet 30. april 2022 Kinder skrev (4 timer siden): Så med andre ord sier du at man kan være drittsekk, komme med rasistiske utsagn og handlinger, trakassere folk seksuelt og være voldelig i løpet av en kveld, bare man går tilbake til utestedet og sier unnskyld når kvelden er over? Eventuelt legger seg flat offentlig (som forøvrig hadde mange fellestrekk med sist gang B.H la seg langflat i offentligheten). Nå vet jeg ikke hvilke mennesker du omgir deg med, men mitt inntrykk basert på folk jeg omgir meg med (eventuelt observerer på byen), er at det overhodet ikke normalt at man oppfører seg slik som Bernt. At man gjør idiotiske ting ja, men ikke at man er jævlig mot andre. Og skal alt man gjør veies opp mot å drepe noen? Da kan man slippe unna med ganske mye. Jeg er helt uenig med deg. Jeg mener at det er viktig at man snakker om når folk oppfører seg som B.H. Det skal være tydelig at sånn oppførsel ikke på noen måte er greit. Det er ikke fritt frem, bare man sier unnskyld etterpå. Man kan ikke bare gå rundt å såre andre mennesker og trakassere andre mennesker, også er det greit bare man sier unnskyld. Hva lærer andre med lignende holdninger som B.H av det? Og er man offentlig person, er det desto viktigere å ta avstand. For da er det alltids noen som ser opp til vedkommende, syns personen er kul og ønsker å være noe lunde lik som den personen. Nei det sier jeg ikke. Les det jeg skriver én gang til. Nei det er ikke viktig eller riktig at kjendisers handlinger blir brettet ut, analysert og dømt på medie/folkemunne. De er mennesker med store feil og mangler som deg og meg. Handlingene skal og bør fordømmes. Ikke personen. Nå etterforskes saken. Blir han dømt tar han straffen. Han har lagt seg langflat og etter det bør fyren få fred!! Ja han er skyld i å ha havnet der, men denne offentlige uthengingen vi ser nå, kan i værste fall føre til selvmord. Dersom hetsen og kanselleringen blir sterk nok. Gliffy skrev (4 timer siden): Det er da han selv som har gjort en innsats for å skade omdømmet sitt her. Strafferettslig er det kun domstolene som kan ilegge han straff ja, men i alle samfunn har man også sosiale sanksjoner. Hvis du er frekk og utrivelig blir du ikke lengre invitert i fester. Hvis du ikke dusjer og bytter klær får du problemer med å få deg en jobb. At Hulsker nå møter en rekke sosiale sanksjoner for sine handlinger er helt normalt når han har hatt så uakseptabel oppførsel. Jeg hadde ikke invitert han på middagsselskap igjen hvis han var i min krets i alle fall. Stakkars de som omgåes deg, og nåde dem om de driter seg ut iløpet av livet. Da er "premien" utfrysning? Glad jeg har folk rundt meg som ikke tenker slik. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 30. april 2022 #330 Del Skrevet 30. april 2022 Lill skrev (4 timer siden): Beklager, men det er vanskelig å ta motargumentasjonen på alvor. Dette fordi man tror at alle kan tenke rasistisk og gjøre handlinger som er i mot alle normer så sant de fulle. I tillegg ser jeg at man opphøyer seg til å ha en høy toleransegrense og godt utviklet moralsk kompass, men samtidig går til personangrep på brukere og blir ufine i tilsvar.Det er bare meget spesielt. Tror du virkelig at du er født gjennomtrengende god og at du bare har holdt deg god hele livet? Eller er det moral og samvittighet + en haug andre faktorer som gjør at du ikke oppfører deg dårlig og mister dømmekraften av og til. Du kan ha en helt annen og langt tryggere oppvekst og bakgrunn enn f.eks Hulsker. At noe mørkt grums flyter opp fra ham i en situasjon hvor han har liten eller ingen dømmekraft, betyr ikke at fyren er et ondt menneske. Det er den unisone kanselleringen av ham jeg kritiserer. Ikke at dere fordømmer handlingene hans. Dersom Hulsker, uten ruspåvirkning, hadde stått i kø ved inngangen og oppført seg likedann og at et slikt oppførselsmønster hadde gjentatt seg til stadighet, ville saken stillt seg annerledes. Da velger man å jevnt over være en kødd! Og da ér man en kødd! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 30. april 2022 #331 Del Skrevet 30. april 2022 Thanos skrev (1 time siden): Tror du virkelig at du er født gjennomtrengende god og at du bare har holdt deg god hele livet? Eller er det moral og samvittighet + en haug andre faktorer som gjør at du ikke oppfører deg dårlig og mister dømmekraften av og til. Du kan ha en helt annen og langt tryggere oppvekst og bakgrunn enn f.eks Hulsker. At noe mørkt grums flyter opp fra ham i en situasjon hvor han har liten eller ingen dømmekraft, betyr ikke at fyren er et ondt menneske. Det er den unisone kanselleringen av ham jeg kritiserer. Ikke at dere fordømmer handlingene hans. Dersom Hulsker, uten ruspåvirkning, hadde stått i kø ved inngangen og oppført seg likedann og at et slikt oppførselsmønster hadde gjentatt seg til stadighet, ville saken stillt seg annerledes. Da velger man å jevnt over være en kødd! Og da ér man en kødd! Du har noen merkelige holdninger, meninger og betraktninger. Husk at Hulsker har blitt tatt i med silkehansker så langt. Ørjan Burøe fikk langt hardere medfart. Hulsker blir beskyttet av et stort mediehus, noe flere har kritisert dem for. Thanos skrev (6 timer siden): Man skal alltid ta straffen man får når man gjør noe galt. Den straffen har ikke Vg, du eller KG noen som helst rett til å ilegge Hulsker. For det er det som skjer nå! Hulsker er ikke engang rukket å bli dømt for noe, og dere vil bannlyse ham fra arbeid i fremtiden. Selvfølgelig har VG noe med det og kan gi han konsekvenser (det du kaller straff). De er hans arbeidsgiver og det skjedde på jobbfest. De kan velge å avslutte samarbeidet. Og det er sikkert smart etter oppførselen hans å dømme. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 30. april 2022 #332 Del Skrevet 30. april 2022 2 hours ago, Thanos said: Nei det sier jeg ikke. Les det jeg skriver én gang til. Nei det er ikke viktig eller riktig at kjendisers handlinger blir brettet ut, analysert og dømt på medie/folkemunne. De er mennesker med store feil og mangler som deg og meg. Handlingene skal og bør fordømmes. Ikke personen. Nå etterforskes saken. Blir han dømt tar han straffen. Han har lagt seg langflat og etter det bør fyren få fred!! Ja han er skyld i å ha havnet der, men denne offentlige uthengingen vi ser nå, kan i værste fall føre til selvmord. Dersom hetsen og kanselleringen blir sterk nok. Stakkars de som omgåes deg, og nåde dem om de driter seg ut iløpet av livet. Da er "premien" utfrysning? Glad jeg har folk rundt meg som ikke tenker slik. Mange i min krets har driti seg ut og fått flere sjanser. Men det er også mange i min krets som kommer fra andre land, og en person som blir rasist i fylla er ikke velkommen hos meg. Mine venners rett til å være på fest uten å bli klådd på eller bli utsatt for rasisme trumfer rasistens rett på en sjanse til når som helst. Han har ikke bare driti seg ut. Han har holdt på med seksuell trakassering og rasehat. Syns det blir bagatellisering å kalle det "driti seg ut". Hva med de som har blitt utsatt for denne rasismen? Hva er det vi signaliserer til de om det liksom skal være greit bare man angrer etterpå? 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vetikka Skrevet 30. april 2022 #333 Del Skrevet 30. april 2022 Gliffy skrev (2 timer siden): Mange i min krets har driti seg ut og fått flere sjanser. Men det er også mange i min krets som kommer fra andre land, og en person som blir rasist i fylla er ikke velkommen hos meg. Mine venners rett til å være på fest uten å bli klådd på eller bli utsatt for rasisme trumfer rasistens rett på en sjanse til når som helst. Han har ikke bare driti seg ut. Han har holdt på med seksuell trakassering og rasehat. Syns det blir bagatellisering å kalle det "driti seg ut". Hva med de som har blitt utsatt for denne rasismen? Hva er det vi signaliserer til de om det liksom skal være greit bare man angrer etterpå? Hvem er det som har sagt at det er greit? Hvem!? Ingen i dette kommentarfeltet hvertfall. Du fremstiller det som om dette er noe Bernt Hulsker systematisk har holdt på med over tid, hvilket ikke er tilfelle. Igjen, i klartekst: det unnskylder ingenting. Det er dog ikke riktig å putte ham i samme kategori med folk som ved sine fulle fem til stadighet ytrer rasehat og seksuelt trakasserer. Det kan til og med hende at BH i den tilstanden han var trodde han var morsom. Riktignok særdeles feilslått og dårlig humor sådan, men jeg hadde ikke blitt overrasket. Når alkoholen går inn, går som kjent vettet ut.. Det skal bli interessant å høre hans versjon av saken hvis og når den kommer… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 30. april 2022 #334 Del Skrevet 30. april 2022 1 hour ago, Vetikka said: Hvem er det som har sagt at det er greit? Hvem!? Ingen i dette kommentarfeltet hvertfall. Du fremstiller det som om dette er noe Bernt Hulsker systematisk har holdt på med over tid, hvilket ikke er tilfelle. Igjen, i klartekst: det unnskylder ingenting. Det er dog ikke riktig å putte ham i samme kategori med folk som ved sine fulle fem til stadighet ytrer rasehat og seksuelt trakasserer. Det kan til og med hende at BH i den tilstanden han var trodde han var morsom. Riktignok særdeles feilslått og dårlig humor sådan, men jeg hadde ikke blitt overrasket. Når alkoholen går inn, går som kjent vettet ut.. Det skal bli interessant å høre hans versjon av saken hvis og når den kommer… Veldig mange i denne tråden har jo snakka man burde tilgi han siden ham er lei seg for det. Altså at det er greit siden han er lei seg. Jeg er altså uenig. Det han har gjort er såpass ugreit at jeg skjønner godt at arbeidsgiver og kollegaer velger å ta avstand selv om han er lei seg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 30. april 2022 #335 Del Skrevet 30. april 2022 Thanos skrev (6 timer siden): Nei det sier jeg ikke. Les det jeg skriver én gang til. Nei det er ikke viktig eller riktig at kjendisers handlinger blir brettet ut, analysert og dømt på medie/folkemunne. De er mennesker med store feil og mangler som deg og meg. Handlingene skal og bør fordømmes. Ikke personen. Nå etterforskes saken. Blir han dømt tar han straffen. Han har lagt seg langflat og etter det bør fyren få fred!! Ja han er skyld i å ha havnet der, men denne offentlige uthengingen vi ser nå, kan i værste fall føre til selvmord. Dersom hetsen og kanselleringen blir sterk nok. Ja, du skriver at saken skulle vært lagt død, siden B.H sa unnskyld etterpå. Jeg klarer ikke å lese det på noen annen måte, uavhengig hvor mange ganger jeg leser det. Det er jo nettopp handlingene til B.H som blir dømt, ikke personen i seg selv. Hadde han ikke gjort disse handlingene, hadde det jo heller ikke vært noe å diskutert rundt han nå. Det er jo ingen her, så vidt jeg kan se, som skriver at B.H som person er genuint ond person. Eller en gjennomsyret drittsekk. Det er handlingene hans som blir dømt nord og ned, det er handlingene hans som er drittsekk-handling og slemt mot andre personer. Og det er heller ikke første gang han har gjort lignende ting. Det er heller ikke første gang han har lagt seg langflat. Det er ikke alle som tåler å være en offentlig person, og B.H er muligens en sånn person. Så sånn sett er det jo kanskje bare bra for han at han mister jobber nå. Så kan han finne seg noe mindre offentlig å jobbe med, og bli en mer anonym person. For uansett hvordan du vrir og vrenger på det, så er ikke oppførselen til B.H normal oppførsel. Iallfall ikke i de fleste oppegående kretser. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vetikka Skrevet 1. mai 2022 #336 Del Skrevet 1. mai 2022 Gliffy skrev (13 timer siden): Veldig mange i denne tråden har jo snakka man burde tilgi han siden ham er lei seg for det. Altså at det er greit siden han er lei seg. Jeg er altså uenig. Det han har gjort er såpass ugreit at jeg skjønner godt at arbeidsgiver og kollegaer velger å ta avstand selv om han er lei seg. Tilgi er noe man alltid bør gjøre, mest av alt for å få fred selv til å kunne gå videre. Men slikt kan selvfølgelig ta tid før man er i stand til… En unnskyldning, bare det å høre noen ut, er også noe man fint kan gjøre uten å nødvendigvis godta unnnskyldningen. Dog er det forståelig at vekteren på det tidspunktet var så fly forbanna at det siste han ville var å møte Bernt Hulsker face to face igjen. Men avvisning og silent treatment er liksom aldri veien å gå… Det har allerede konsekvenser og han er nok i påvente av flere… Nå er jeg ferdig med å formulere meg på ulike måter om nøyaktig det samme for å fremme budskapet mitt. Agree to disagree. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 2. mai 2022 #337 Del Skrevet 2. mai 2022 https://www.vg.no/rampelys/i/7dv4dK/bernt-hulsker-ikke-lenger-tilknyttet-managerselskapet-max-social 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 2. mai 2022 #338 Del Skrevet 2. mai 2022 Hummingbird2 skrev (1 time siden): https://www.vg.no/rampelys/i/7dv4dK/bernt-hulsker-ikke-lenger-tilknyttet-managerselskapet-max-social Ikke uventet, det er jo slik kanselleringskulturen fungerer. Vi får håpe det ikke får fatale konsekvenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 2. mai 2022 #339 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) 47 minutter siden, CecilieX said: Ikke uventet, det er jo slik kanselleringskulturen fungerer. Vi får håpe det ikke får fatale konsekvenser. Blir så oppgitt over sånne uttalelser som du legger frem her. Dette skjedde i jobbsammenheng så det er ikke «kanselleringskultur» at du må ta konsekvensene av det i etterkant. Det er ingen menneskerett å beholde jobben eller kjendis-representasjon når du blir etterforsket for hatefulle ytringer, liksom. Det er ene og alene en business-avgjørelse at de ikke kan bruke han til stort når han er avhengig av å trekke publikum. Dessuten står det ingenting om at dette ikke er noe de ble enige om sammen, fullt mulig Hulsker ønsker seg helt pause. Og den der «får han flere konsekvenser for egen oppførsel nå så tar han livet sitt» er fullstendig unødvendig og ser kun ut som en hersketeknikk hvor man ikke skal få diskutere en hendelse fordi det er synd på han som gjorde det. Endret 2. mai 2022 av Licorne Skrivefeil 29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 2. mai 2022 #340 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) Licorne skrev (21 minutter siden): Blir så oppgitt over sånne uttalelser som du legger frem her. Dette skjedde i jobbsammenheng så det er ikke «kanselleringskultur» at du må ta konsekvensene av det i etterkant. Det er ingen menneskerett å beholde jobben eller kjendis-representasjon når du blir etterforsket for hatefulle ytringer, liksom. Det er ene og alene en business-avgjørelse at de ikke kan bruke han til stort når han er avhengig av å trekke publikum. Dessuten står det ingenting om at dette ikke er noe de ble enige om sammen, fullt mulig Hulsker ønsker seg helt pause. Og den der «får han flere konsekvenser for egen oppførsel nå så tar han livet sitt» er fullstendig unødvendig og ser kun ut som en hersketeknikk hvor man ikke skal få diskutere en hendelse fordi det er synd på han som gjorde det. Det er åpenbart at arbeidsgiver forstår at slike handlinger og oppførsel ikke er forenelig med å være en offentlig person. Ser at det står i artikkelen at kollegaene tar avstand fra slike holdninger han har fremvist, og det er jo nettopp det som er sakens kjerne. Selv om enkelte prøver å dra frem enkelte hersketeknikker og manipuleringsmetoder som overhodet ikke har noe direkte med sakens kjerne å gjøre. Ser at Discovery vurderer å bruke B.H som fotballkommentator. Endret 2. mai 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå