Gå til innhold

Bernt Hulsker

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for svar til slettet innhold og kommentar til moderering. Dersom man har spørsmål til moderering kan man stille disse på Ris og Ros Rampelyset eller Private henvendelser Rampelyset. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Licorne skrev (På 23.4.2022 den 15.21):

Også lurer jeg egentlig på hva dere mener er «tilgivelse» i denne settingen? For folk kan vel «tilgi» han så mye de ønsker på privaten, men for meg virker det som at dere mener tilgivelse skal være det samme som at han automatisk får være på TV eller at han skal slippe konsekvenser? 

Dette handler ikke nødvendigvis for min del så mye om tilgivelse, og konsekvenser (det er ikke opp til meg å bestemme uansett).

Rasisme er et alvorlig samfunnsproblem. Denne fordømmelsen fra samfunnet tror jeg også kan være et alvorlig samfunnsproblem. Det er folk, både uskyldige og skyldige som har gått til grunne pga. denne ekstra dommen fra samfunnet. -Trenger ikke gå lengre enn farmen kjendis tråden på dette forumet. Folk diagnostiserte og kom med anbefalinger om å gi enkelte av deltakerne sparken. Disse innleggene fikk somregel enormt med støtte. Dere må gjerne tro at dere kjemper for rettferdigheten. Jeg tror dere gjør det stikk motsatte. Det virker nesten som en flokkmentalitet som kommer ut av kontroll. Det er ikke opp til oss å bestemme hva konsekvensene skal være. Har du tenkt på hva konsekvensene av å for evig og alltid være "dømt" av samfunnet kan bety for den enkelte? Er folk villig til å leve med evt. konsekvenser av denne samfunnsfordømmelsen, er en person som har gått over grensa ikke verdt noe lengere? 

Endret av ltfutt
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne Z skrev (5 timer siden):

Har ikke sagt han er noe offer. Jeg bare synes der er et trist samfunn vi lever i om en skal hate så mye at en ikke kan prøve tilgi. 

Det er jo BH som viser hat i denne settingen. Det er jo BH som er ufin, trakasserer og utviser rasistiske holdninger og uttalelser mot en person som jobber for at kvelden skal bli levelig for alle som er tilstede. Så jeg synes jo det er rart at du blir trist av de som faktisk reagerer negativt på de hatefulle handlingene.

• Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår negative reaksjoner og reagerer selv. Det er ikke det jeg mener . Det er jo det at han har sagt unnskyld men  folk gir uttrykk for at det ikke går an å tilgi!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne Z skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår negative reaksjoner og reagerer selv. Det er ikke det jeg mener . Det er jo det at han har sagt unnskyld men  folk gir uttrykk for at det ikke går an å tilgi!

Selvfølgelig går det an å tilgi,

men det er ikke slik at tilgivelse = ikke konsekvenser.

Folk har tilgitt sine barns mordere, det er ikke slik at morderen dermed slipper straff.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han gjorde er ikke riktig. Det må få konsekvenser.

Men den dørvakten melker situasjonen mener jeg. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ATLAS6
Sacramone skrev (5 minutter siden):

Det han gjorde er ikke riktig. Det må få konsekvenser.

Men den dørvakten melker situasjonen mener jeg. 

Melker situasjonen? Hvordan da?

BH har tatt halvveis ansvar for hva han har gjort, og hans beklagelse på instagram inneholdt ingenting av hva skjedde, og BH fikk masse sympati. Dørvakten har stått fram og informert oss hva som faktisk skjedde og hadde ikke han gjort det så hadde ingen visst hvor alvorlig situasjonen var. BH tabbet seg kraftig ut, utførte til og med kriminelle handlinger, og da bør det komme frem i lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Dævendøtte skrev (1 time siden):

Og da blir alt bra igjen? 

Nei, men da trenger han ikke alle andre til å fortelle ham at han er en idiot. Det har han allerede erkjent i og med at han «ikke orker å se seg selv i speilet en gang». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (31 minutter siden):

Nei, men da trenger han ikke alle andre til å fortelle ham at han er en idiot. Det har han allerede erkjent i og med at han «ikke orker å se seg selv i speilet en gang». 

Hadde vært enig med deg hvis han bare hadde oppført seg som en tulling på byen.

Men dette er mye mer alvorlig! Seksuell trakassering, rasisme og vold er hver for seg så alvorlig at man ikke bare kan la det gå. Her skjedde alt på samme kveld. All min sympati går til de som ble utsatt for dritten hans. 

At Bernt Hulsker ikke orker se seg selv i speilet er 100% p.g.a. hans egne handlinger, og ikke noe som vekker sympati hos meg. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Hummingbird2 skrev (1 time siden):

Men dette er mye mer alvorlig! Seksuell trakassering, rasisme og vold er hver for seg så alvorlig at man ikke bare kan la det gå. Her skjedde alt på samme kveld. All min sympati går til de som ble utsatt for dritten hans. 

At Bernt Hulsker ikke orker se seg selv i speilet er 100% p.g.a. hans egne handlinger, og ikke noe som vekker sympati hos meg. 

Jeg skjønner ikke at det ene utelukker det andre. Det er mulig å ha stor sympati med de som ble offer for trakasseringen og samtidig ha litt hjerte for en mann som føler seg som en dritt. 

De aller fleste har gjort tabber i livet og jeg krymper meg fortsatt over ting jeg har gjort. Gang den følelsen med 100 og legg til offentlig gapestokk så har du Bernt Hulsker akkurat nå. 

Egentlig minner det meg litt om skolegården der folk står i ring og roper «mere blod, mere blod». Gapestokk er en inhuman straffemetode som ble avskaffet for lenge siden. Rettssystemet tar seg av dette, samtidig som han ser ut til å marinere godt i sin egen skam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at det ene utelukker det andre. Det er mulig å ha stor sympati med de som ble offer for trakasseringen og samtidig ha litt hjerte for en mann som føler seg som en dritt. 

De aller fleste har gjort tabber i livet og jeg krymper meg fortsatt over ting jeg har gjort. Gang den følelsen med 100 og legg til offentlig gapestokk så har du Bernt Hulsker akkurat nå. 

Egentlig minner det meg litt om skolegården der folk står i ring og roper «mere blod, mere blod». Gapestokk er en inhuman straffemetode som ble avskaffet for lenge siden. Rettssystemet tar seg av dette, samtidig som han ser ut til å marinere godt i sin egen skam. 

Du hopper jo glatt over det faktum at denne fyren har en historie med utagerende oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (16 minutter siden):

Du hopper jo glatt over det faktum at denne fyren har en historie med utagerende oppførsel. 

Og poenget ditt er? 

Jeg har troen på at det er mulig både å lære og endre seg hele livet. Han fremstår som en som innser at han må endre seg og han har søkt hjelp. Samfunnet rehabiliterer alle typer mennesker og heldigvis er det slik at man ikke dømmes til straff i evig tid. Bortsett fra her da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (2 timer siden):

Men han er anmeldt og må ta konsekvensene i tillegg. Så det hjelper ingen å fortsette å fortelle han at han er idiot.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (32 minutter siden):

Og poenget ditt er? 

Jeg har troen på at det er mulig både å lære og endre seg hele livet. Han fremstår som en som innser at han må endre seg og han har søkt hjelp. Samfunnet rehabiliterer alle typer mennesker og heldigvis er det slik at man ikke dømmes til straff i evig tid. Bortsett fra her da. 

Poenget er at han har vært rehabilitert tidligere, noe som åpenbart ikke de ansatte i denne baren fikk noe utbytte av. Hva med ofrene i denne saken? Hvis de har fått varig men til evig tid så er det viktig at denne saken ikke går glemmeboka. Grenseoverskridende oppførsel får gjerne en konsekvens for de som ufrivillig er involvert, og da er det virkelig ikke på sin plass å trekke frem paralleller til skolegården eller « han la seg så flat», og sympati med bakgrunn i at han «ikke orker å se seg selv i speilet».  Det er et voksent menneske som diskuteres her. Og konsekvensene av handligene er såpass drøye. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
CecilieX skrev (36 minutter siden):

Og poenget ditt er? 

Må du gi deg! Mener du virkelig at media henger han ut / er ute etter å ta ham?? Syntes media har vært SÆRDELES greie og skånsomme mot ham. Er jo knapt nevnt hva han har gjort på tv2/vg. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
AllahBallah skrev (30 minutter siden):

Må du gi deg! Mener du virkelig at media henger han ut / er ute etter å ta ham?? Syntes media har vært SÆRDELES greie og skånsomme mot ham. Er jo knapt nevnt hva han har gjort på tv2/vg. 

Nei, jeg snakker om folk her i tråden som ser det som sin sak å fortsette å slå når mannen ligger nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (45 minutter siden):

Poenget er at han har vært rehabilitert tidligere, noe som åpenbart ikke de ansatte i denne baren fikk noe utbytte av. Hva med ofrene i denne saken? Hvis de har fått varig men til evig tid så er det viktig at denne saken ikke går glemmeboka. Grenseoverskridende oppførsel får gjerne en konsekvens for de som ufrivillig er involvert, og da er det virkelig ikke på sin plass å trekke frem paralleller til skolegården eller « han la seg så flat», og sympati med bakgrunn i at han «ikke orker å se seg selv i speilet».  Det er et voksent menneske som diskuteres her. Og konsekvensene av handligene er såpass drøye. 

Så her skal han henge til spott og sped i evig tid? Fordi? Vi har et rettssystem i landet som sørger for dom og straff. Det er slik det fungerer, og jeg skjønner helt ærlig ikke dette behovet for å stille seg i ring på denne måten. Det er absolutt en parallell til det som foregår når man fortsetter å sparke noen som ligger nede. Selv mennesker med forvaringsdom (for mye verre ting) får sin frihet tilbake når de har sonet og man ser at de har endret seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (14 minutter siden):

Nei, jeg snakker om folk her i tråden som ser det som sin sak å fortsette å slå når mannen ligger nede. 

Tråden har ikke hatt noen få innlegg siden søndag, så her kan man vel påstå at det overdrives fra din side. Sett fra et samfunnsperspektiv er både strukturell rasisme og tafse på ansatte i en bar noe man ikke bør ta lett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...