Gå til innhold

Kan man ha et sosial liv selv om man er 40+?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts spurte om sosial liv, noe introvert har nok lite av.  Som er tema til tråden.  👍

Anonymkode: 5aff5...5e8

Nei. 

Mange av oss introverte har aktive sosiale liv. Vi må bare passe på at vi lader opp igjen med alenetid etterpå, for å ikke bli utslitt. Å være introvert er ikke det samme som å være innadvent eller usosial. 

Jeg er 45, og har et mye mer sosialt liv enn tidligere. Treffer venner oftere, har tid til trening og er i mye bedre form, har mye mer overskudd, bedre råd til å finne på ting og ungene er store. Jeg ELSKER å være over 40!

Anonymkode: 11d87...97a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har lurt på det samme selv, ts. Vi har alle ulike historier, og vi er sosiale i ulik grad, alle sammen, i alle aldre. Selvfølgelig. Men jeg merker dette mye selv, et mye mindre sosialt liv etter fylte 40. (Ja, noen år før den tid også). Jeg er singel og barnløs, desverre, og det hjelper ikke. Alle mine venner har partnere og barn, og selv om noen har store barn og andre små barn, så er de likevel opptatt med familiene sine og forholdene sine. Ukedager er travle, og i helger og ferier skal de ditt og datt med familien. Hver og en av dem har kanskje tid til en kafétur eller vinkveld noen ganger i året, men stort sett tilbringer jeg både hverdag og ferier for meg selv. Har foreldre og en søster da, en søster som også har familie. Ser de jo av til, og vi spiser middag sammen julaften, påskeaften og på noen av bursdagene våre, men ellers er de opptatt de også. Jeg grubler og tenker på hva jeg skal finne på videre, for jeg er et sosialt vesen og har behov for å finne på masse kjekt sammen med venner, mer enn de få gangene vi møtes nå. Men det er ute av min makt å gjøre noe med. Det er også veldig vanskelig å opprette nye vennskap i denne alderen, tro meg, jeg har prøvd, både med folk jeg såvidt vet hvem er, og med gamle venner jeg ikke har hatt kontakt med på mange år. Men jeg får vage svar, og ingenting skjer. Har tenkt at jeg må finne meg en kjæreste hvis jeg skal få noe ut av livet, hvis jeg skal ha noen å dele opplevelser med, men jeg klarer visst ikke finne den kjæresten heller. Er det sånn som dette det skal være i årene fremover..? 

Anonymkode: c99d6...618

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i dette.

Anonymkode: f14da...117

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er også barnløs, godt over 40 og særboer, og har aldri hatt flere venner enn nå. Og bare et lite fåtall av de vennene kommer via særboeren. Jeg har fått mange nye venner de siste årene. Men så er jeg også aktiv i ulike fritidsaktiviteter, og synes det er flott med venner i mange aldre (pluss/minus femten år), med alle typer bakgrunn, nasjonalitet osv. Å treffe nye venner er faktisk ikke så vanskelig, bare man er åpen, positiv og interessert og kunnskapssøkende. Og jeg er mer introvert enn ekstrovert, så det er ikke det det står på.

Anonymkode: 252f0...775

Ser opp til sånne som deg som klarer å skaffe seg mange nye venner, for det er ikke enkelt. Hvilke fritidsaktiviteter har du?

Anonymkode: f14da...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Eller er livet over? 

Anonymkode: 193d6...9c5

Hva definerer du som et sosialt liv?

Anonymkode: 1d335...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For mange av dere norske er nok livet over, unntatt julebord og afterski sesong ja.  Sann er det når folk flest er introvert, konfliktsky og er ganske fornøyd å være alene og for seg selv. 

Anonymkode: 5aff5...5e8

og hva er feil med det hvis man trives med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja. Kommer ikke an på alder, men personlighet

Anonymkode: 43baf...fc8

Sant og hvem man omgåes med 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser opp til sånne som deg som klarer å skaffe seg mange nye venner, for det er ikke enkelt. Hvilke fritidsaktiviteter har du?

Anonymkode: f14da...117

To turgrupper, en slags lesesirkel og noe som startet som en lokal fotogruppe på facebook hvor noen av oss møtes en gang i blant for å dra på lokal «fotosafari». Har fått gode venner i alle disse gruppene, og vi møtes nå også utenom gruppene. 

Anonymkode: 252f0...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

To turgrupper, en slags lesesirkel og noe som startet som en lokal fotogruppe på facebook hvor noen av oss møtes en gang i blant for å dra på lokal «fotosafari». Har fått gode venner i alle disse gruppene, og vi møtes nå også utenom gruppene. 

Anonymkode: 252f0...775

Så gøy😊 Hvor i landrt bor du om jeg kan spørre? Her jeg bor er det ikke enkelt..

Anonymkode: f14da...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så gøy😊 Hvor i landrt bor du om jeg kan spørre? Her jeg bor er det ikke enkelt..

Anonymkode: f14da...117

I vest. Har tatt initiativ selv til en av disse gruppene, noe tilsvarende kan kanskje du også gjøre? 

Anonymkode: 252f0...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I vest. Har tatt initiativ selv til en av disse gruppene, noe tilsvarende kan kanskje du også gjøre? 

Anonymkode: 252f0...775

Jeg bor faktisk også i vest.

Anonymkode: f14da...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse en kan gjøre når en er 40+. Reise på turbuss, cruise, synge i kor, håndarbeidsforeninger, etc.

Anonymkode: 5858a...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Masse en kan gjøre når en er 40+. Reise på turbuss, cruise, synge i kor, håndarbeidsforeninger, etc.

Anonymkode: 5858a...b39

Vi snakker 40 ikke 80 🤣

Anonymkode: 002e7...236

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt et sosialt liv som 40+ - vi har bingo og fyrstekake annenhver søndag etter kirken. 👵

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er midten av førtiårene og er mer sosial enn mine egne barn. Dem er nå i 17 - 18 års alderen og vil ikke finne på ting med oss lengre. Vi drar både på hytteturer, shoppingturer, fjellturer, vennebesøk, fester , firmafester osv osv 

Anonymkode: 1c073...919

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2022 den 19.55):

Eller er livet over? 

Anonymkode: 193d6...9c5

Livet er over, bare å vente på døden  de neste 40 + årene. 

Anonymkode: 4934f...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter bare på at barna skal binde meg fast på sparken, og så sette meg på et isflak for å dø. Har blitt 42 år og har dårlig helse. Begynte med briller for litt siden, og håret har blitt litt grått ved ørene.

Anonymkode: 88466...dee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venter bare på at barna skal binde meg fast på sparken, og så sette meg på et isflak for å dø. Har blitt 42 år og har dårlig helse. Begynte med briller for litt siden, og håret har blitt litt grått ved ørene.

Anonymkode: 88466...dee

Så mange merkelige svar. Kan ikke heller de med litt mer fornuftige få svare, og dere andre gå og gjøre noe annet?

Anonymkode: f14da...117

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så mange merkelige svar. Kan ikke heller de med litt mer fornuftige få svare, og dere andre gå og gjøre noe annet?

Anonymkode: f14da...117

Hvordan svarer man fornuftig på et idiotisk spørsmål?

Anonymkode: dcb3d...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan svarer man fornuftig på et idiotisk spørsmål?

Anonymkode: dcb3d...2be

Man svarer på spørsmålet på en ordentlig måte.

Anonymkode: f14da...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man svarer på spørsmålet på en ordentlig måte.

Anonymkode: f14da...117

Folk bestemmer selv hva de vil svare på idiotiske spørsmål.

Anonymkode: dcb3d...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...