Gå til innhold

Anti-bac produkter


Gjest Gjest_stjerna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_stjerna_*

Heisann!

Jeg lurer veldig på om jeg skal gå til anskaffelse av disse produktene? Er det noen som erfaringer med disse? Jeg må jo tilføre at jeg har trøblete hud... :sur:

Og du "Elphaba". det virker som du har skikkelig peiling på all verdens produkter. jobber du med dette, eller? Er skikkelig imponert! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg lurer veldig på om jeg skal gå til anskaffelse av disse produktene? Er det noen som erfaringer med disse? Jeg må jo tilføre at jeg har trøblete hud... :sur:

Og du "Elphaba". det virker som du har skikkelig peiling på all verdens produkter. jobber du med dette, eller? Er skikkelig imponert! :klappe:

:smigret: Nei, jeg jobber med noe milevidt unna hudpleie (er snart ferdig med doktorgrad i et hyperteoretisk fag), men hudpleie har vært interessen min i lange tider.

Ang. Anti-Bac tror jeg mange her inne har sagt at produktene er veldig sterke, og tørker ut huden så sterkt at det blir mer kviser til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stjerna_*

Takk for svar. Det betyr vel at jeg får prøve noen andre produkter. Hvor er det best og bestille fra? Lookfantastic eller strawberrynet? Og evt. hvorfor?

Lykke til med doktorgrad, Elphaba! Imponerende! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å bestille fra Lookfantastic, for jeg er for lat til å begynne å kreve refundering fra SN for eventuelle utlegg for moms og gebyrer. Eventuelt kan du dele opp; kjøpe det som koster under 200 hos SN, og det andre hos LF.

Special Cleansing Gel er bra for de fleste hudtyper (unntatt tørr hud). Dessuten vil jeg anbefale Active Moist som fuktighetskrem. I tillegg kan det være lurt med et produkt som inneholder fruktsyrer, for eksempel Facial Lotion fra MD Formulations, som brukes under kremen. Den fjerner døde hudceller og løser opp i ting som tetter porene, så på sikt blir huden mye renere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet meg gjennom en stor flaske av anti-bacrensen, kjøpte ikke ny. Synes ikke den gjorde noe som helst, men den tørket ikke ut heller. Og så hadde jeg den masken, eller fysisk så har jeg den fortsatt, synes den tørket ut. Og så popper det frem masse småkviser hver gang jeg har brukt den, så gidder liksom ikke bruke den så ofte.

Og selv om noen roser produkter opp i skyene, er det ikke sikkert det passer deg for det om. Du må nok bare prøve deg frem, kanskje anti-bac er perfekt for din hud?

Hva med å kjøpe å kjøpe prøve/reisesettt på Lookfantastic først, så kan du sjekke om den tørker ut huden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anti-bac er perfekt for min hud!!! Huden min både er og ser renere og klarere ut etter at jeg begynte å bruke den. Har vært fast bruker i over 2 år nå.

(Men så har jeg uren blandingshud også,...)

utlogget Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_stjerna_*

Litt delte meninger ja. Hmm, hva gjør jeg nå? Er liksom litt fristet til å kjøpe denne serien da. Har lest etter eller annet sted at den skal være svært god mot uren hud, og ingenting ville vært bedre...

Noen andre med positive erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe et prøvekitt først. Eller be om prøver hos en hudpleier. Du vil ikke få noe ordentlig resultat på så kort tid, men du finner fort ut om de er for sterke for huden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti-Bac-produktene inneholder Triklosan, som er et veldig omdiskutert stoff. Matilssynet vil forbi det i tannpasta og andre kosmetiske produkter, mens SFT vil ha det karakterisert som miljøfarlig.

Er det en god idé å bruke produkter på huden sin som på kort sikt riktignok dreper bakterier, men på lang sikt fremmer utviklingen av multiresistente bakterier og potensielt virker svekkende på immunforsvaret?

Om Triklosan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...