AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #61 Skrevet 11. april 2022 On 4/9/2022 at 10:51 PM, AnonymBruker said: Har, men bruker ikke. Så lat er jeg ikke! Anonymkode: 29075...c2c Jeg skjønner at du prøver å få reaksjoner, men jeg spør oppriktig likevel: Mener du at det er latskap å bruke oppvaskmaskin? Støvsuger? Andre moderne hjelpemidler som gjør at hverdagen går litt mer effektivt, slik at man har mer fritid? Anonymkode: f9871...143 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #63 Skrevet 11. april 2022 Nei, har ikke tørketrommel. Bruker stativ og stivet setter jeg oppi badekaret når tøyet skal tørke. Så stativet står ikke i veien noe sted. Anonymkode: 15b14...49b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #64 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har ikke tørketrommel. Bruker stativ og stivet setter jeg oppi badekaret når tøyet skal tørke. Så stativet står ikke i veien noe sted. Anonymkode: 15b14...49b *Stativet Anonymkode: 15b14...49b
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #65 Skrevet 11. april 2022 Jeg har tørketrommel, og bruker den en gang i uken på håndklær og undertøy. Alt annet henges opp til tørk. Helst ute, men inne noe jeg må. Anonymkode: 6186d...1ec
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #66 Skrevet 12. april 2022 Ghostface skrev (På 8.4.2022 den 22.24): Nei, det bruker for mye strøm og tar for mye plass. Henger klærne ut på balkongen da det er vinduer hele veien rundt. Denne «propagandaen» ble jeg servert av mamma da jeg flyttet for meg selv som 18-åring. Måtte aaaallldriii FINNE PÅ å kjøpe oppvaskmaskin og tørketrommel, det var INGENTING som brukte mer strøm enn DET! Så jeg trodde jo på det. Levde i flere år i et «helvete» med store problemer med å tørke klær, det var aldri tomt i kleskurven for måtte «fordele» det utover slik at jeg faktisk hadde plass til å tørke. Så flyttet jeg inn i egen leilighet som var enda mindre enn den forrige, og til slutt nyttet det ikke lengre, jeg MÅTTE ha trommel og kjøpte oppvaskmaskin i samme slengen. Fikk et nytt liv, og strømregninga økte med ca en 100-lapp, og dagens tørketromler bruker nesten ikke strøm sammenlignet med 2002…. For det koster også strøm å ha på ekstra varme for å tørke alle disse klærne, det gir fukt i huset og jeg måtte lufte ofte, noe som kjølte ned leiligheten. Oppvask for hånd er heller ikke gratis… Dette er 20 år siden og tørketrommel er noe jeg ALDRI kunne klart meg uten. Ikke pokker om jeg henger opp truser og sokker for hånd mer, slik tok enormt med tid. Å henge opp en klesvask med sokker, truser, kluter, håndklær osv tok ihvertfall 10 minutter da jeg var alene. Vi er 5 i familien, og tør ikke tenke på hvor mye tid som ville gått med til å henge opp tøy hver uke. Det tar 30 sek å slenge det i trommelen… så tørketrommelen kvitter jeg meg aldri med. De som gidder må gjerne bruke timevis i uka på klesoppheng, men de om det. Sannsynligvis har de for mye tid, og ikke så opptatt av inneklima. Anonymkode: 97268...d25
Fjelltopp Skrevet 12. april 2022 #67 Skrevet 12. april 2022 Jeg har ikke tørketrommel, men har veldig lyst på . Er sååå lei av alt støvet og pels fra dyrene som henger på klærene når de er nyvasket. Jeg tørker og rister klærene godt ute når været tillater , men det er ikke ofte her jeg bor. Så har egentlig bestemt meg for å kjøpe en tørketrommel, for å få mest mulig støv og pels ut av klærene og sengetøy . Kjenner at jeg gleder meg til den er i hus 😊
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #68 Skrevet 12. april 2022 Ja, men bruker den ytterst sjelden etter at jeg åpnet den og så mengden støv som samler seg! Strømprisene gjør det uansett uaktuelt. Anonymkode: b88e3...564
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #69 Skrevet 12. april 2022 Ja, Bruker det til håndklær, sengetøy, undertøy og mindre pene klær. Anonymkode: 755b7...de4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå