pia mater Skrevet 9. april 2022 #41 Skrevet 9. april 2022 Nei, aldri sett behovet for det. Bruker vanlige stativ med vinger. Tørker i gangen med gulvvarme, tørker på under et døgn og står ikke i veien. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #42 Skrevet 9. april 2022 Har ikke hatt det før pga plassmangel Var ikke noe problem egentlig, iallfall ikke med en sånn lufttørker stående ved siden av. Store ting som sengetøy brettet jeg og hang opp. Nå har jeg flyttet og vi har plass til en trommel, så nå bruker jeg den på alt som kan tromles 😍 elsker den, elsker myke tekstiler. Anonymkode: a5272...54c
K.B. Skrevet 9. april 2022 #43 Skrevet 9. april 2022 Tørketrommel og maskin satt oppå hverandre. Tørker klær mesteparten av året i trommelen. Maskinen har varmepumpe teknologi, så den bruker mindre strøm en gammeldagse tørketromler.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #44 Skrevet 9. april 2022 Vi har tørketrommel, men den brukes veldig lite pga strømprisene. Vi har vaskerom så det går greit å henge opp alt fra klær til sengetøy (skifter sengetøy annenhver uke). Det blir trangt når vi bruker begge tørkestativene der inne (2 voksne og 3 barn genererer mye tøyvask), men vi er på vaskerommet nesten bare i fbm klesvask uansett. Anonymkode: d857f...751
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #45 Skrevet 9. april 2022 Har, men bruker ikke. Så lat er jeg ikke! Anonymkode: 29075...c2c
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #46 Skrevet 9. april 2022 Jeg har, men brukes knapt. Sliter ekstremt på klærne. Har nok plass til å kunne tørke uten. Anonymkode: a38a5...c23
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #47 Skrevet 9. april 2022 Vi har ikke, og har klart meg uten i alle år siden jeg flyttet hjemmefra for 10 år siden. Men det har tidvis vært et strev å få klærne til å tørke fort nok, og ikke bli sure. Slet spesielt med dette på liten hybel. Hadde jeg visst at luftavfuktere var effektive til det, så hadde jeg nok spandert på meg det, for det verste jeg vet er sure klær. Heller litt skittent og svettelukt enn sånn type sur lukt 😩 Men til neste høst/vinter, så er det mulig vi spanderer på oss en tørketrommel. Begynner å blir ganske lei av å henge opp og vente på at tøyet blir tørt, og tar en del plass inne. Vi skifter sengetøy hver uke/maks annenhver, og det gir en del vask. Bruker klær ganske lenge før det vaskes, og håndklær 2-3 ganger, men synes likevel det blir mye vask. Håper nå at det blir litt varmere i været igjen slik at det kan tørkes ute. Vi har heldigvis ikke noe pollenallergier, men på den verste pollineringen, så har jeg opplevd at ting blir helt gult, og må vaskes på nytt, så må passe på det også. Jeg har prøvd og tørke tøy på vinteren før, men jeg orker ikke vente dagesvis på at det skal bli tørt. I tillegg har jeg ikke mulighet til å ha det under tak, så risikerer at det snør/regner ned. Anonymkode: 81d88...cc3
Gjest Magritta Skrevet 9. april 2022 #48 Skrevet 9. april 2022 (endret) Har det ja. Endret 9. april 2022 av Magritta
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #50 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har tørketrommel, men den brukes veldig lite pga strømprisene. Vi har vaskerom så det går greit å henge opp alt fra klær til sengetøy (skifter sengetøy annenhver uke). Det blir trangt når vi bruker begge tørkestativene der inne (2 voksne og 3 barn genererer mye tøyvask), men vi er på vaskerommet nesten bare i fbm klesvask uansett. Anonymkode: d857f...751 Det var vel 6 kroner per tørk da strømmen er på det dyreste. Anonymkode: 9e1e0...487
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #51 Skrevet 10. april 2022 Aldri hatt det, er snart 35 år. Henger kle på stativ, har derimot ganske stort hus. Om eg har fri og vaske ned heile korga setter eg opp fleire tørkestativ. Det hender eg henger kle ute, men bor på vestlandet så det er ikkje alltid så gunstig. Har tenkt på å skaffa meg ein tørketrommel. Står ikkje på økonomien. Anonymkode: 3139d...200
Antiviruset Skrevet 10. april 2022 #53 Skrevet 10. april 2022 Anonym Bruker0 skrev (20 timer siden): Jeg bor på vestlandet, så det regner en del. Selvsagt fryser våte klær i minusgrader, men de tørker likevel. https://www.dagbladet.no/tema/derfor-torker-klaerne-ogsa-ute-i-kulda/63994399 Problemet er at det ikke er stabilt kaldt på store deler av vått er det store deler av høst, vinter og vår. Da må det henges under tak, selv da tar det lang tid. Det var poenget og for de fleste veldig upraktisk. Dette gjorde de før tiden, men da skitet man på sengetøy en gang i måneden, dusjet/badet en gang i uken, og vasket klærne mye sjeldnere. Det var husmødre stort sett til langt inn på 90 tallet mange steder og alt var tungvint til vaskemaskiner og tørketromler var allemannseie. Tørker selv klærne ute når det er pent vær på vår og sommer. Da tar det ikke mer en et par timer så er alt tørt med sol og litt vind. Tørketromler sliter på vanlige klær, og jeg har aldri mine skjorter eller bukser inne i en tørketrommel. Da får det ta den tiden det tar å tørke ute eller i kjeller med avtrekksvifte.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #54 Skrevet 10. april 2022 Har ikke hatt tilgang på tørketrommel siden jeg bodde i studentbolig, og det begynner å bli noen år siden. I mange av årene etter bodde jeg slik at jeg hadde en veranda å henge tøyet ut på, men det har jeg ikke mulighet til i den lille leiligheta jeg bor i nå. Jeg tørker klærne på bad eller i gangen, men det går likevel ganske raskt siden jeg har en luftavtørker stående ved siden av som blåser tørr luft på stativet. Jeg skulle gjerne hatt trommel, men det er uansett ikke plass det jeg bor nå. Jeg synes det blir værende mer støv og lo i plaggene når de bare henger i ro til tørk. Anonymkode: 6b851...e49
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #55 Skrevet 10. april 2022 Ja, vi har tørketrommel og den brukes til nesten alt. Er så glad for å slippe å ha stygge tørkestativ stående. Det lille som ikke tas i tørketrommel tørker vi på badet. Anonymkode: 5b01e...dff
Gjest mariama Skrevet 10. april 2022 #56 Skrevet 10. april 2022 Nei, har tenkt at det er unødvendig bruk av ressurser (maskinen + strøm + ekstra slitasje på klær) for meg. Bor i lavblokk med tørkeloft, så har rikelig med plass til å tørke innendørs når det regner. Kan også tørke i felles hage, men det blir i hovedsak gulvtepper og en runde med vask av dyner om sommeren.
Cata Skrevet 10. april 2022 #57 Skrevet 10. april 2022 Har kombimaskin nå. Bruker trommel til håndklær og sengetøy for jeg har ikke stort nok stativ til å tørke den slags inne og jeg har ikke uteplass for å tørke. Vanlige klær henger jeg som regel opp til tørk. (Det hender T-skjorter og truser blir tromlet.) Har effektiv sentrifuge så selv dongeribukser tørker gjerne over natta.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #58 Skrevet 10. april 2022 Nei, har aldri hatt tørketrommel heller. Men jeg har varmepumpe, så tørkestativet står foran den og tørker veldig greit der. Anonymkode: fa367...200
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #59 Skrevet 10. april 2022 ti10 skrev (23 timer siden): Det er jo greit nok det, men har du ekstremt stort tørkestativ, da? Det går vel bare et dynetrekk eller et laken på et sånt vanlig tørkestativ med klaffer man kan brette ut. Ikke meg du siterer, men om man planlegger litt kan man få veldig mye på et helt vanlig stativ med to vinger! Enkle dynetrekk brettes i to på kortsiden og henges over to av strengene, stretchlaken brettes i to og henges over den ytterste stangen, håndklær trenger bare en streng, det samme gjør putetrekk, kluter og undertøy, så man kan lett få en full maskin på et stativ😊 Anonymkode: fa367...200
Skyblue7 Skrevet 11. april 2022 #60 Skrevet 11. april 2022 Ja. Bruker den flere ganger i uka, og kunne ikke vært foruten. Hater å ha tørkestativ med våte klær overalt 😜 Tørker det medte i trommelen, hverdagsklær, barnas klær, handduker, sengeklær. Min kan jeg også bruke på ull, så stort sett bare «finvask» jeg ikke tørker i trommelen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå