Gå til innhold

Har du tørketrommel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde tørketrommel var noe de aller fleste hadde, men treffer på så mange som ikke har det. Jeg bruker ikke tørketrommelen så mye selv, men til sengetøy og håndklær har jeg alltid pleid å bruke det. 

Har dere tørketrommel? Dere som ikke har det, hva gjør dere med store ting som sengetøy eller hvis dere skal tørke større mengder klær?

Anonymkode: 71d27...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke tørketrommel.

Jeg tørker klærne ute hele året.

Gjest Ghostface
Skrevet

Nei, det bruker for mye strøm og tar for mye plass. Henger klærne ut på balkongen da det er vinduer hele veien rundt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tørketrommel, men tror jeg skal kjøpe. Tørker klærne inne pga pollenallergi

Anonymkode: b2c89...f4f

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi har kondens tørketrommel. Vi har hatt det i over 20 år. Tørketrommelen var en velsignelse når barna var små 😂 Alt som kan gå i tørketrommelen, tørkes i den - sengetøy, håndklær, sokker, truser og andre klær som kan tromles. Vi bor i en 4-roms leilighet og har et lite bad, så det er ikke plass til et tørkestativ der.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg trodde tørketrommel var noe de aller fleste hadde, men treffer på så mange som ikke har det. Jeg bruker ikke tørketrommelen så mye selv, men til sengetøy og håndklær har jeg alltid pleid å bruke det. 

Har dere tørketrommel? Dere som ikke har det, hva gjør dere med store ting som sengetøy eller hvis dere skal tørke større mengder klær?

Anonymkode: 71d27...92b

Hva tror du? Henger det opp på tørkestativet, selvfølgelig. Store strechlaken henger jeg på en snor over badekaret. Tørketrommel er noe jeg sjelden har savnet. 

Anonymkode: 13068...65b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hatt det i 6-7 år.  Er fantastisk.  Slenger all 70 gr vask i den.  Henger opp klær.  Har vaskekjeller med avfukter. 

Anonymkode: e4f6f...af8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke før, men kjøpte det når jeg ble gravid. Vasker jo babyklær ca hele tiden og det blir mykere om det tromles.

Anonymkode: a8bdc...93b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg. Er inne på min andre tørketrommel, den første sa takk for seg etter nesten 20 år.

Anonymkode: 53191...499

Skrevet

Jeg har kombimaskin. Jeg er såpass tiltaksløs til tider at om jeg kjører en vaskemaskin kan jeg la den våte vasken ligge i vaskemaskinen et par dager, evt ikke orke å henge opp eller flytte til trommel da jeg hadde det separat. Det luktet passe råte av klærne når jeg endelig orket. Nå starter jeg et vask+tørk program og åpner døra når den er ferdig for å slippe ut varmen som kan gjøre klærne fuktige igjen. Da blir ingen klær ødelagte om det tar en uke før jeg orker å ta dem ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ghostface skrev (13 timer siden):

Nei, det bruker for mye strøm og tar for mye plass. Henger klærne ut på balkongen da det er vinduer hele veien rundt.

Nei de bruker ikke mye strøm, jeg har en gammel jeg bruker til sengetøy og handklær, da strømmen var dyr så droppa jeg å tørke med den i 1 mnd for å sjekke, kunne spart meg den besparelsen for det utgjorde knapt noe som helst på regninga! Bruker min ca 5-7 ganger i mnd. 

Anonymkode: df503...bfc

• Liker 1
Skrevet

Ja, og det er kjipt å ikke ha det syns jeg. Vi har ikke så stor plass, og om vi skulle tørket sengetøy her inne måtte vi hengt det over dører og skap, og det hadde økt luftfuktigheten her inne altfor mye. I tillegg til at det er tidkrevende og ser rotete ut. Elsker tørketrommelen:) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt i over 20 år og elsker det!! 🥰 Det jeg ikke tromler henges i snor i taket på vaskerommet.

Anonymkode: a9aca...10c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tørketrommel, jeg har kombimaskin. Tromler kun sengetøy og håndkler da :)

Anonymkode: b6a0f...9da

Skrevet

Bor i leilighet og har derfor stor nytte av tørketrommel. Tromler alt som går på 60 grader og alle barneklær. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Må ha det til håndklær og sengetøy. Kjekt å ha til sokker og kosetøy.

Anonymkode: c6842...0da

Skrevet

Har tørketrommel og bruker den om vinteren på alt som heter håndklær. Om sommeren tørkes dette stort sett ute, i alle fall med de strømprisene som er nå. Problemet er  sen høst og vinter. Tørke klær ute på Vestlandet er ikke noe smart prosjekt :) i denne perioden.

Skrevet

Nei har ikke det.

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Har tørketrommel og bruker den om vinteren på alt som heter håndklær. Om sommeren tørkes dette stort sett ute, i alle fall med de strømprisene som er nå. Problemet er  sen høst og vinter. Tørke klær ute på Vestlandet er ikke noe smart prosjekt :) i denne perioden.

Jeg bor på vestlandet og tørker klær ute hele året.

Anonymkode: f81f8...e94

Skrevet
Anonym Bruker0 skrev (13 timer siden):

Nei, jeg har ikke tørketrommel.

Jeg tørker klærne ute hele året.

Men hva gjør du når det regner eller er minusgrader?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...