Gå til innhold

Russland har et våpen så hemmelig at Putin ikke kjenner til det. Med det kan krigen stoppes.


I Grosny

Anbefalte innlegg

Dette supertopphemmelige våpenet er "sannheten".  Putin ser ingen utvei . Men den finnes . Sannheten kan brukes.

Putin har to problemer i Russland. De sinte haterne som har fått sitt raseri pumpet opp av krigshissende propaganda, og de fredelige som ikke vil ha krigen.

Om Putin ikke avslutter krigen snart, kan han bli drept av de fredelige, men avslutter han krigen snart så kan han fort bli drept av haterne som vil dundre på til Ukraina faller.

Hvordan kan han da trekke seg ut av dette hjørnet han er innesperret i?

Med sannheten.

Han bør forhandle fram amnesti fra krigsforbryterdomstolen for både seg selv, sine soldater, og Ukraina sin arme, mot at han forteller sannheten hjemme i Russland og tar bort alle de nye diktaturlovene. Han kan glede haterne med å fortelle at jobben er gjort , såpass stor andel av nazister og Azovsoldater er henrettet i dør til dør aksjoner  i Butsja og andre landsbyer at dette miljøet som var hovedmålet er marginalisert. Militæret til Ukraina er såpass redusert at de aldri kommer til å angripe Donetsk og Luhansk. Oppdraget er fullført. Og Armeen kan reise hjem. Han må fortelle at krigen var bygget på løgn og misforståelser og at han trodde den skulle vært ferdig til den bestilte banketten i Kiev 25.Februar. Han må fortelle at propagandaen var løgn, av typen standard løgn som det er vanlig å bruke for å få støtte i folket til å krige.

Når haterne får høre sannheten så reduseres hatet mot  Ukraina, men de  kan bli sinte på Putin. De snille visste alt fra før så de endrer neppe mening, men de kan også bli litt mindre sinte fordi krigen avsluttes. Pga haterne vil neppe Putin noen gang kunne gå trygt og fritt i Russland uten livvakter, derfor er det viktig at han får amnesti og kan komme seg i sikkerhet på Rivieraen , Seychellene , Bahamas eller et annet sted.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest June1996
1 minutt siden, I Grosny said:

 

Han bør forhandle fram amnesti fra krigsforbryterdomstolen for både seg selv, sine soldater, og Ukraina sin arme, mot at han forteller sannheten hjemme i Russland og tar bort alle de nye diktaturlovene. 

 

Putin har allerede amnesti. Krigsforbryterdomstolene har ingen makt i Russland, de kommer ikke og henter Putin. 

Endret av June1996
Lenke til kommentar
Del på andre sider

June1996 skrev (8 minutter siden):

Putin har allerede amnesti. Krigsforbryterdomstolene har ingen makt i Russland, de kommer ikke og henter Putin. 

Ja i Russland blir han ikke hentet, men det er for farlig for han å være i Russland. Det er ikke sikkert han tør det, pga noen millioner rasende enkeltpersoner.  Det er grunner til at han sitter bak et 8 meter langt bord og gjemmer seg i en bunker dypt nede i Altaifjellene.

Jeg tror han er livredd for å bli tatt av krigsforbryterdomstolen. Han har jo også døtre i Europa som han kanskje vil besøke, og luksusyachter rundt omkring i verden. Alt utenfor Russland tas vekk fra han når han blir dømt, og amnesti vil kunne være et særdeles fristende lokkemiddel for å få han til å avslutte krigen.

Et amnesti vil også gjøre det mulig for han å fortelle den nøyaktige sannhet i stedet for å skjule og lyve bort krigsforbrytelser. Det er ikke bare han som trenger amnesti. Krigsforbrytelser har skjedd fra begge sider i krigen.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle

Hvilke kilder bruker du til vanlig? Du virker som en bra person som vil andre mennesker godt, jeg håper du vurderer alle kildene du leser. 

Putin er ikke et ensidig onde, han har gjort mye for sitt folk, han har gjort livet for den gjennomsnittlige russer bedre. Han har redusert de rikes makt for å bedre livene til den jevne russer. Han vokste tross alt opp i en familie utenfor rikdom, han vet hvordan det livet er. Han har følt matmangel på kroppen. 

Det er en grusom ironi at Putin har jobbet for å bedre livet til arbeidere og redusere de rikets makt (ikke en enkel oppgave, og rike har fortsatt makt, det er ikke noe man kan endre på en tikroning), mens verden dømmer han for å være en egoistisk ond person

Putin bryr seg mer om russere, enn norske politikere bryr seg om nordmenn. Om du mener putin er ond, så viser det bare hvor ille norsk politikk har blitt. Den personen du syntes er ond, gjør mer for sitt folk enn norske politikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (1 time siden):

Hvilke kilder bruker du til vanlig? Du virker som en bra person som vil andre mennesker godt, jeg håper du vurderer alle kildene du leser. 

Putin er ikke et ensidig onde, han har gjort mye for sitt folk, han har gjort livet for den gjennomsnittlige russer bedre. Han har redusert de rikes makt for å bedre livene til den jevne russer. Han vokste tross alt opp i en familie utenfor rikdom, han vet hvordan det livet er. Han har følt matmangel på kroppen. 

Det er en grusom ironi at Putin har jobbet for å bedre livet til arbeidere og redusere de rikets makt (ikke en enkel oppgave, og rike har fortsatt makt, det er ikke noe man kan endre på en tikroning), mens verden dømmer han for å være en egoistisk ond person

Putin bryr seg mer om russere, enn norske politikere bryr seg om nordmenn. Om du mener putin er ond, så viser det bare hvor ille norsk politikk har blitt. Den personen du syntes er ond, gjør mer for sitt folk enn norske politikere

Hvis Putin bryr seg så mye om russere, og er så opptatt av å bedre livet til arbeidere - hvorfor har han, og hans samarbeidspartnere (oligarkene) da tappet landet (og dermed innbyggerne) for midler år for år, og bygget seg opp en enorm rikdom, samtidig som mange, mange russere lever i en enorm fattigdom og nød? Putin er god for mangfoldige milliarder dollar. Hvis han var så god, og opptatt av å bedre leveforholdene for innbyggerne i Russland - hvorfor bruker han ikke da av sin enorme rikdom på befolkningen?

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
4 minutter siden, Kake-Kari78 said:

Hvis Putin bryr seg så mye om russere, og er så opptatt av å bedre livet til arbeidere - hvorfor har han, og hans samarbeidspartnere (oligarkene) da tappet landet (og dermed innbyggerne) for midler år for år, og bygget seg opp en enorm rikdom, samtidig som mange, mange russere lever i en enorm fattigdom og nød? Putin er god for mangfoldige milliarder dollar. Hvis han var så god, og opptatt av å bedre leveforholdene for innbyggerne i Russland - hvorfor bruker han ikke da av sin enorme rikdom på befolkningen?

Her må du nesten komme med kilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

brødskalle skrev (1 time siden):

Hvilke kilder bruker du til vanlig? Du virker som en bra person som vil andre mennesker godt, jeg håper du vurderer alle kildene du leser. 

Putin er ikke et ensidig onde, han har gjort mye for sitt folk, han har gjort livet for den gjennomsnittlige russer bedre. Han har redusert de rikes makt for å bedre livene til den jevne russer. Han vokste tross alt opp i en familie utenfor rikdom, han vet hvordan det livet er. Han har følt matmangel på kroppen. 

Det er en grusom ironi at Putin har jobbet for å bedre livet til arbeidere og redusere de rikets makt (ikke en enkel oppgave, og rike har fortsatt makt, det er ikke noe man kan endre på en tikroning), mens verden dømmer han for å være en egoistisk ond person

Putin bryr seg mer om russere, enn norske politikere bryr seg om nordmenn. Om du mener putin er ond, så viser det bare hvor ille norsk politikk har blitt. Den personen du syntes er ond, gjør mer for sitt folk enn norske politikere

Det er dumt å spikre merkelapper på folk, men han oppfører seg slik at mange titusener har blitt  drept i krigen hans.

Kanskje feil å gi Putin for mye skyld også. Han er ikke alene. Det er demokrati og han speiler sitt folk. Mange , meg inkludert, skriver som om det er en mann alene som skal ødelegge verden. Det er feil. 

Den mest interresante kilden jeg har sett i det siste er BBC for russere. Journalistene der har personlig snakket med folk fra krigsrammet område. Jeg har til og med vært innom den siden jeg tror representerer Donetsk Peoples  Republic, altså southfront, men leser det med veldig kritisk blikk, siden jeg tror de er krigførende part. Jeg leser southfront for å få ett gløtt inn fra den andre siden også. BBC er ikke krigførende part og har en sterk seriøsitetskultur. Deres jobb er å levere informasjon med minimal slagside.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
4 minutter siden, I Grosny said:

Det er dumt å spikre merkelapper på folk, men han oppfører seg slik at mange titusener har blitt  drept i krigen hans.

Kanskje feil å gi Putin for mye skyld også. Han er ikke alene. Det er demokrati og han speiler sitt folk. Mange , meg inkludert, skriver som om det er en mann alene som skal ødelegge verden. Det er feil. 

Den mest interresante kilden jeg har sett i det siste er BBC for russere. Journalistene der har personlig snakket med folk fra krigsrammet område. Jeg har til og med vært innom den siden jeg tror representerer Donetsk Peoples  Republic, altså southfront, men leser det med veldig kritisk blikk, siden jeg tror de er krigførende part. Jeg leser southfront for å få ett gløtt inn fra den andre siden også. BBC er ikke krigførende part og har en sterk seriøsitetskultur. Deres jobb er å levere informasjon med minimal slagside.

Om du syntes BBC er gode på formidling: https://www.youtube.com/watch?v=hE6b4ao8gAQ&t=1s

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (49 minutter siden):

Her må du nesten komme med kilder

Om korrupsjon.

Nå skal du få to historier av meg, fortalt til meg personlig av en tante og en direktør. Du får ikke kilden, men jeg vet navnet på tanta  og har glemt navnet på direktøren. Tante fortalte at hennes nevø var selvstendig firma /elektriker og hadde fått anbud på T-bane i Moskva og at han måttte betale 15% i korrupsjon. Direktøren fortalte at Statoil hadde bestilt en oljeplattform fra Korea, og at det Russiske oljeselskapet som jobbet i nærheten i Barentshavet hadde bestilt to plattformer fra samme verft, og som var lik Statoil sin. Russerne hadde betalt tre ganger så mye, og det var MYE penger. Det betyr mest sannsynlig at verftet har betalt en voldsom korrupt returprovisjon til noen . Denne "noen " kan ha vært Putin sjøl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
4 minutter siden, I Grosny said:

Om korrupsjon.

Nå skal du få to historier av meg, fortalt til meg personlig av en tante og en direktør. Du får ikke kilden, men jeg vet navnet på tanta  og har glemt navnet på direktøren. Tante fortalte at hennes nevø var selvstendig firma /elektriker og hadde fått anbud på T-bane i Moskva og at han måttte betale 15% i korrupsjon. Direktøren fortalte at Statoil hadde bestilt en oljeplattform fra Korea, og at det Russiske oljeselskapet som jobbet i nærheten i Barentshavet hadde bestilt to plattformer fra samme verft, og som var lik Statoil sin. Russerne hadde betalt tre ganger så mye, og det var MYE penger. Det betyr mest sannsynlig at verftet har betalt en voldsom korrupt returprovisjon til noen . Denne "noen " kan ha vært Putin sjøl.

Hvor mye kan du om Jeltsin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
1 minutt siden, I Grosny said:

BBC prøver iallfall å fortelle seriøs sannhet. Mens andre anstrenger seg for å kun vise solsiden til sine bakmenn og skyggesiden til de som de kjemper mot.

Ok. Så du annerkjener at Ukraina hadde/ har  et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (7 minutter siden):

Hvor mye kan du om Jeltsin?

Bruddstykker. Han ødela en kirke i Jekaterinburg. Var formann i byggesaksavdelingen på rådhuset i Moskva der han snakket så stygt at referentene mått e skrive om litt. Bøllete framtreden. Jeg tror han er utdannet byggingeniør og flink til å bli venner med folk det var fordelaktig å bli venner med.  Han ble president, og hadde en sentral rolle i oppløsningen av Sovjetunionen. Jeg tror han hadde fått et enormt privatlån av USA som han fikk Russland til å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brødskalle
Just now, I Grosny said:

Bruddstykker. Han ødela en kirke i Jekaterinburg. Var formann i byggesaksavdelingen på rådhuset i Moskva der han snakket så stygt at referentene mått e skrive om litt. Bøllete framtreden. Jeg tror han er utdannet byggingeniør og flink til å bli venner med folk det var fordelaktig å bli venner med.  Han ble president, og hadde en sentral rolle i oppløsningen av Sovjetunionen. Jeg tror han hadde fått et enormt privatlån av USA som han fikk Russland til å betale.

Han var i ferd med å ødelegge Russland ved å selge det billig til utlandet. Putin satte en stopper for det, satte russiske interesser først og bedret livene til russerne. Les om Putin og hvordan han bedret Russland. Det er en grunn til at russerne stoler på Putin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (25 minutter siden):

Ok. Så du annerkjener at Ukraina hadde/ har  et problem?

Det tviler jeg ikke et sekund på. Jeg tror heller ikke på at Berkut drepte sine egne på Maidan. Jeg er også sikker på at både Ukraina og Russland har behov for amnesti fra krigsforbryterdomstolen.

Ukrainas rolle i Donbassuroligheten som i hovedsak foregikk i 2014 til 2016  er jeg usikker på. Elendig pressedekning her hjemme. Jeg vet egentlig ikke hva som foregikk, men mistenkte Poroshenko for stygge ting.

Både Ukraina og Russland har enorme etiske problemer. Man kan ikke stole på naboen.

Jeg tenker at dersom Putin virkelig ville avnazifisere Ukraina, så burde han sende noen milliarder dollar til utdanningsdepartementet slik at de kunne styrket etikkundervisning på lærerskolen, politiskolen, krigsskolen og barneskolene. Ukraina trenger også å avvikle sine verste armeer, noe som er umulig når Russland skyter på dem. Russland trenger også å avvikle og avvæpne sine verste armeer, og da inkluderer jeg  blant andre  Wagner, Tsjetsjenerne og 64. Bataljon.

Jeg mener at nazismen ikke kan skytes, men må bekjempe med kunnskap og kjærlighet. Jeg tror det vil ta tid. kankje flere generasjoner og at krigen er et enormt tilbakesklag i kampen mot nazismen. Det er også vanskelig å se hvem som er nazister og motsatt. I Butsja var det folk som samarbeidet med Russerne i arbeidet med å finne og henrette Azov-soldater der de bodde. Azov-soldatene er jo de med ganske nazistisk merkelapp, men forræderiet/angiveriet og henrettelsene er jo ganske nazistisk atferd.   Denne angivermentaliteten eksisterte oså i Kiev under 2. verdenskrig, og førte til døden på veldig mange jøder.

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
Just now, I Grosny said:

Det tviler jeg ikke et sekund på. Jeg tror heller ikke på at Berkut drepte sine egne på Maidan. Jeg er også sikker på at både Ukraina og Russland har behov for amnesti fra krigsforbryterdomstolen.

Ukrainas rolle i Donbassuroligheten som i hovedsak foregikk i 2014 til 2016  er jeg usikker på. Elendig pressedekning her hjemme. Jeg vet egentlig ikke hva som foregikk, men mistenkte Poroshenko for stygge ting.

Både Ukraina og Russland har enorme etiske problemer. Man kan ikke stole på naboen.

Jeg tenker at dersom Putin virkelig ville avnazifisere Ukraina, så burde han sende noen milliarder dollar til utdanningsdepartementet slik at de kunne styrket etikkundervisning på lærerskolen, politiskolen, krigsskolen og barneskolene. Ukraina trenger også å avvikle sine verste armeer, noe som er umulig når Russland skyter på dem. Russland trenger også å avvikle og avvæpne sine verste armeer, og da inkluderer blant andre jeg Wagner, Tsjetsjenerne og 64. Bataljon.

Jeg mener at nazismen ikke kan skytes, men må bekjempe med kunnskap og kjærlighet. Jeg tror det vil ta tid. kankje flere generasjoner og at krigen er et enormt tilbakesklag i kampen mot nazismen. Det er også vanskelig å se hvem som er nazister og motsatt. I Butsja var det folk som samarbeidet med Russerne i arbeidet med å finne og henrette Azov-soldater. Azov-soldatene er jo de med ganske nazistisk merkelapp, men forræderiet/angiveriet og henrettelsene er jo ganske nazistisk atferd.   Denne angivermentaliteten eksisterte oså i Kiev under 2. verdenskrig, og førte til døden på veldig mange jøder.

 

Vi er kanskje uenige på noen punkter, men jeg må innømme at jeg liker deg og din saklige tilnærming til ting

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

brødskalle skrev (16 minutter siden):

Han var i ferd med å ødelegge Russland ved å selge det billig til utlandet. Putin satte en stopper for det, satte russiske interesser først og bedret livene til russerne. Les om Putin og hvordan han bedret Russland. Det er en grunn til at russerne stoler på Putin

Dersom Putin hadde vært helt lojal til Russland og holdt seg for god til korrupsjon kunne Russlands vekst ha blitt mye bedre. Det tok altfor mange år før levestanderden kom opp til 1985-nivå igjen. Mange Russere respekterer Putin for at han fikk gangsterskytinger vekk fra gata, og mange hater han av forskjellige årsaker. Mitt inntrykk er at få har et nøytralt forhold til Putin, enten støtter de han blindt, og da mener jeg kjempeblindt, eller så er de veldig, veldig sinte på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
1 minutt siden, I Grosny said:

Dersom Putin hadde vært helt lojal til Russland og holdt seg for god til korrupsjon kunne Russlands vekst ha blitt mye bedre. Det tok altfor mange år før levestanderden kom opp til 1985-nivå igjen. Mange Russere respekterer Putin for at han fikk gangsterskytinger vekk fra gata, og mange hater han av forskjellige årsaker. Mitt inntrykk er at få har et nøytralt forhold til Putin, enten støtter de han blindt, og da mener jeg kjempeblindt, eller så er de veldig, veldig sinte på han.

Er du sikker? Å endre og påvirke et land er komplisert og vanskelig. Kanskje Putin gjorde ganske mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (14 minutter siden):

Er du sikker? Å endre og påvirke et land er komplisert og vanskelig. Kanskje Putin gjorde ganske mye?

Jeg vet ikke nok, men ser jo bruddstykker av ting og problemer. Russland sliter med kulturelle problemer der FSB i veldig stor grad er en videreføring av KGB og KGB-kultur. Det er en ekkel kultur som gjennomsyrer den sentrale eliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...