Gå til innhold

Drar du på foreldremøter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Er det "innafor" å droppe det? 

Hva mener du om oppgaver f.eks trafikkvakt som blir trukket fordi ingen melder seg? 

Anonymkode: 759db...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal innrømme at jeg ikke har vært på alle (ett barn på u.skole og ett på vgs) 😬 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg drar fordi jeg mene det er noe du forplikter deg til når du velger å få barn. Skulle ønske jeg var flinkere til å ikke melde meg til «verv»,men blir så irritert når ingen andre melder seg. Har to barn på barnetrinnet og har så langt vært Vara klassekontakt, klassekontakt x 2, sittet i 17 mai komiteen x2  og skal sitte i foreldreutvalget neste år…..

Anonymkode: 3d249...152

• Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel avhengig hvor opptatt en er av barna sine. Som lærer synes jeg vi har bra oppmøte de siste årene, hvor "begge" oftest stiller.

Anonymkode: 25f3f...7f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har skolen valgt å legge til rette for seg selv. En fellesdel etterfulgt av en klassevis del for alle klassene samtidig. Med tre barn på skolen sier det seg selv at man må droppe noen av de klassevise foreldremøtene. Vi klarer max to av dem, og da må vi ha barnevakt. Idiotisk ordning. 

Man bør ikke droppe foreldremøter, tenker jeg. Det er viktig å få kontakt med de andre foreldrene og få litt kontakt med kontaktlæreren. 

Anonymkode: be32d...279

Skrevet

Ja. Minst en av oss drar. Helst begge. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tro kanskje det vil blitt bedre oppmøte om et av to foreldremøte gjennomføres digitalt. På skolen vår gjennomførte de digital utviklingssamarbeid hvor barnet satt sammen med lærer og foreldre var med vis teams. Fungerte overraskende bra.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Deltar selvsagt så sant jeg er hjemme, det skulle bare mangle. Men jeg har litt reising i jobben min så av og til går det ikke, da deltar som regel barnas far, og f.eks sist så snakket jeg med læreren på telefon i forkant så jeg fikk vite hva som var på gang. 

Anonymkode: daeba...684

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes oppriktig at man som forelder skal engasjere seg og stille på foreldremøter, bidra etc. 

Er det godt miljø foreldrene imellom, blir det også godt klassemiljø. 

Anonymkode: 30acb...60b

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, vi (dvs minst én av oss) deltar på alt av foreldremøter. Selv om vi har tre tette barn og har hørt 99% fra før. Det er synd at ting må droppes fordi ingen stiller, men det er nå en gang slik at man ikke kan tvinge foreldre til å bry seg om sine barns skolehverdag.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det gjorde jeg alltid, ja. Kan ikke huske vi skippet et eneste et.   

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det registreres i hvertfall hvis man ikke stiller gjentatte ganger.. 

Anonymkode: db3aa...11e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja det har jeg på alle barna. Untatt 2ganger ved sykdom. Kunne de kortet ned møtene så det hadde vært lettere å gått?JA! 

Anonymkode: 3e282...4a9

AnonymBruker
Skrevet

En av oss går alltid på foreldremøter, begge hvis det går. Eneste møtet vi har gått glipp av var et i høst, da læreren annonserte et par dager før møtet at det ble flyttet til en annen dag. Den dagen skulle jeg holde foreldremøte i barnehagen jeg jobber i og mannen var bortreist. 

Anonymkode: 7af51...fc6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi deltar på foreldremøter, men jeg syntes skolen ofte bruker unødvendig lang tid på dill under møtene. I tillegg er det alt for mye som foreldrene må delta på (komiteer for alt mulig rart, diverse utvalg osv. osv.) 

Anonymkode: 3878a...9be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på noen men tror jeg har sosial angst så alle gruppeoppgaver gjør at jeg ikke alltid klarer å manne meg opp til å dra. Syns det er trist da jeg veldig gjerne vil ha informasjonen som kommer frem. Om jeg ikke drar, drar pappaen og han gjenforteller det han husker. 

Anonymkode: 33004...eb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, vi deltar på foreldremøter, men jeg syntes skolen ofte bruker unødvendig lang tid på dill under møtene. I tillegg er det alt for mye som foreldrene må delta på (komiteer for alt mulig rart, diverse utvalg osv. osv.) 

Anonymkode: 3878a...9be

Enig. Mye tid kastet bort på smalltalk og dill. Og trengs virkelig alle komiteer ? Eller er det noen som bare finner på så foreldrene skal ha noe skolerelatert å finne på? 

Anonymkode: 491c2...1de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke? Er det "innafor" å droppe det? 

Hva mener du om oppgaver f.eks trafikkvakt som blir trukket fordi ingen melder seg? 

Anonymkode: 759db...b2b

Selvfølgelig drar jeg på foreldremøter. Om ikke jeg kan så tar far det. Og motsatt. Kun ved spesielle tilfeller har vi nedprioritert det.

Pålagte oppgaver utenfor arbeidstid er ok, men det kan ikke være tvang. I arbeidstiden må det være opp til hver enkelt å avgjøre. Ikke alle kan ta seg fri fra jobb.

Anonymkode: c8e06...9bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg drar fordi jeg mene det er noe du forplikter deg til når du velger å få barn. Skulle ønske jeg var flinkere til å ikke melde meg til «verv»,men blir så irritert når ingen andre melder seg. Har to barn på barnetrinnet og har så langt vært Vara klassekontakt, klassekontakt x 2, sittet i 17 mai komiteen x2  og skal sitte i foreldreutvalget neste år…..

Høres ut som meg…  Har også vært trener og lagleder utenom skolen. Etter å ha hatt barn på skolen i snart 9 år er det de samme foreldrene år etter år som stiller opp i FAU, klassekontakt, skoledisco, skoleball, turer, kjøring, grøtfest ++, mens noen foreldre har aldri hverken dukket opp på noe eller bidratt med noe.

Synes møter er korte of effektive, men mer tid bør brukes 1-3 på å tvinge foreldre til å prate med andre foreldre de ikke kjenner så godt.

Anonymkode: b1af5...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mente 1-3 klasse at foreldre bør prate mer sammen

Anonymkode: b1af5...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...