Gå til innhold

Blir ofte tatt for å være mindreårig - Samboeren kjenner litt på det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år, men ser en god del yngre ut enn jeg, jeg er dessverre en av mange som har ganske babyface, runde kinn, stort hode og store åpne øyne. Rett og slett  veldig barnslige trekk i ansiktet i tillegg til at jeg har langt hår(nesten helt ned på rumpa, som veldig mange yngre jenter har eller hadde for en tid siden). Jeg liker å pynte meg til hverdags, men jeg bruker minimalt med sminke, rett og slett fordi jeg synes jeg kler det best selv. :P Jeg blir alltid spurt om leg på polet og om jeg skal kjøpe alkohol på dagligvarebutikken(greit nok det). Men, forrige uke måtte jeg en tur på legevakten etter å klart å forstue foten og da ble samboer med. Ble tatt imot av legen som lurte fælt på hvem samboeren min var, skal sies at han ser ut som han er godt over 30 mtp oppbygning, skjeggvekst osv. Når han sa kjæreste, fikk han et skikkelig wtf blikk av denne legen som tydelig hadde sett heeelt forbi eller glemt fødselsdatoen min. Og det hele ble ganske kleint. Det har også hendt at vi har fått rare blikk om vi oppfører oss som kjærester mens vi er ute, holder hender, eller at vi sitter på en benk i parken og jeg legger beina mine over hans og han stryker meg på låret for eksempel. Veldig irriterende når jeg er såpass voksen som jeg er aldersmessig! Noen som har tips til hva dette kan hjelpe litt på? kanskje litt vanskelig uten å ha sett meg, men klippe håret og begynne å bruke litt sminke? Tips til klesstil? Kjøper ofte klær på nelly, bikbok, getinspired og tights... :P Etter vi hadde vært på legevakta i bilen tilbake sa kjæresten at han følte seg nesten kriminell der han satt. Måtte bare le av hele greiene...

Anonymkode: 06457...d41

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette er et stort problem for deg/dere blir du den som må forandre deg og kle/sminke deg mer voksen. Det vil ikke være mulig å forandre hva alle andre tenker, og dermed er det du selv som må gjøre det. Eller så må dere lære dere å tåle rare blikk og kommentarer og trøste dere med at om noen år når du mister det barnslige vil ingen reagere. 

Anonymkode: f0cd4...fd0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få barn? Da får du både rynker, grå hår, mørke ringer under øynene samt posete uformelige og fargeløse klær 😂

  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp håret iallfall 😅 du vet jo selv at det er noe ungdommer ofte har. Mtp. Sminke så må du bare prøve deg litt frem. 
 

klær - er en egen «kjærringklær» - tråd her på kg 😂😂 mange tips 😆

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er 26 år, men ser en god del yngre ut enn jeg, jeg er dessverre en av mange som har ganske babyface, runde kinn, stort hode og store åpne øyne. Rett og slett  veldig barnslige trekk i ansiktet i tillegg til at jeg har langt hår(nesten helt ned på rumpa, som veldig mange yngre jenter har eller hadde for en tid siden). Jeg liker å pynte meg til hverdags, men jeg bruker minimalt med sminke, rett og slett fordi jeg synes jeg kler det best selv. :P Jeg blir alltid spurt om leg på polet og om jeg skal kjøpe alkohol på dagligvarebutikken(greit nok det). Men, forrige uke måtte jeg en tur på legevakten etter å klart å forstue foten og da ble samboer med. Ble tatt imot av legen som lurte fælt på hvem samboeren min var, skal sies at han ser ut som han er godt over 30 mtp oppbygning, skjeggvekst osv. Når han sa kjæreste, fikk han et skikkelig wtf blikk av denne legen som tydelig hadde sett heeelt forbi eller glemt fødselsdatoen min. Og det hele ble ganske kleint. Det har også hendt at vi har fått rare blikk om vi oppfører oss som kjærester mens vi er ute, holder hender, eller at vi sitter på en benk i parken og jeg legger beina mine over hans og han stryker meg på låret for eksempel. Veldig irriterende når jeg er såpass voksen som jeg er aldersmessig! Noen som har tips til hva dette kan hjelpe litt på? kanskje litt vanskelig uten å ha sett meg, men klippe håret og begynne å bruke litt sminke? Tips til klesstil? Kjøper ofte klær på nelly, bikbok, getinspired og tights... :P Etter vi hadde vært på legevakta i bilen tilbake sa kjæresten at han følte seg nesten kriminell der han satt. Måtte bare le av hele greiene...

Anonymkode: 06457...d41

Mas på dem rundt deg om at du er 26 år. På venterom, si det til kassamannen før han får sjanse til å si noe, brøl det til forbipasserende, hvis det er et offentlig arrangement - avtal med arrangør om å få ordet helt i begynnelsen hvor du forsikrer tilskuerne om at du er 26 år, så vet alle det og du kan puste lettet ut. Helst gå med ID-en din trykket på alle klærne dine, så alle kan se det, og hvis noen ser litt dårlig presser du det bare opp i øynene deres. Så løser alle problemer seg. 

Kos&Klem ❤️ 

Anonymkode: 0ddfa...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg. Vær som du er. Men kanskje være litt mer frempå om å si alderen din? Og le det bort. 
 

Ikke vært akkurat der du er, men så veldig ung ut lenge. Pluttselig snudde det gitt 😆😆

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det sånn selv. Har prøvd det meste for å prøve å se eldre ut.

Nå er jeg 30 og har to barnehagebarn, kroppen var noe forandret etter fødslene. Nå er yngste 2 år og kroppen er tilbake til normalen. Det syns ikke at jeg har fått barn, jeg veier det samme som for 8 år siden. Jeg fikk noe grå hår rett etter fødsel, men de er borte nå. 

Jeg må vise legg hver gang jeg kjøper røyk, ja jeg røyker, men det har ikke gitt noen endring på utseende.

Jeg kjøper klær fra carlings, Floyd, Vic, bubbleroom. Jeg har en ganske nøytral stil. Høyde og vekt så er jeg 167 høy og 60 kg. 

Jeg er sammen med en mann som er noen år yngre enn meg, men det tror ikke folk på. De tror fremdeles at jeg er rundt 17 år. 

Anonymkode: 4e7f3...e50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett "I'm Shauna" på TLC?  Der er det en 22 år gammel kvinne som sluttet vokse da hun var rundt 8-9 år.

Det hun gjør for å kompensere for sitt barnslige utseende er å bruke til dels provokative klær som viser tatoveringene hennes, og sminker seg, men hun ser fremdeles ut som en 8-åring med tatoveringer som har sminket seg, og bruker til dels provokative klær.

Jeg kjenner også en voksen kvinne, rundt 40-årene vil jeg tro, som også ser ut som ei ungjente (på avstand, du ser at hun er eldre enn 30 på nært hold).
Hun prøvde alle triks i boka for å se eldre ut.  Hun klippet seg kort, sminket seg, brukte klær som skulle gjøre henne mer voksen, men alt hun oppnådde var at hun så ut som en ungjente som hadde klippet, sminket og kledd seg for å se eldre ut enn hun egentlig var.

 

Jeg forstår at du synes det er ubehaglig å se så mye yngre ut enn du er, det kan føre til en del misforståelser.
Likevel tenker jeg at så lenge du vet at du er 26, og du kan bevise det med legitimasjon når du blir spurt, er det ikke så mye annet du kan eller trenger å gjøre.

 

Anonymkode: d454d...ab3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til klær, gå for ting som enten fremhever formene dine (bør ikke forvirres med stramme klær), eller oversized bluser med jeans med høy midje og ankelsko. 

Klipp håret ditt- og ikke bare kortere. Klipp en ordentlig frisyre, og farg håret.

En lang bob og balayage farge.

Blond: 08b74c82ca3b1ece3b8351ebdbf2b2bb.jpg

Brunette:

7077be3a47e8e2c62236f32f075645c6.jpg

Anonymkode: 07b29...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og blir ofte spurt om leg på vinmonopolet eller når jeg handler øl på butikken. 

Merkelig nok blir jeg oftere spurt når jeg har ordnet og sminket meg for fest, enn når jeg kommer inn i butikken i friluftsklær full av gjørme etter å ha vært i skogen med hundene, eller når jeg kun har slengt på meg en vid jakke over jeans og joggesko og ansiktet fri for sminke. 

Trikset er nok å se ut som om du ikke prøver så hardt. Klipp håret og farg det om nødvendig, men ikke bry deg så mye om sminke, og klærne bør være enkle og komfortable med et par fine detaljer (et smykke eller annet)

Anonymkode: 07b29...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du neppe bør overkomplisere. Det er nok så enkelt som at du har kroppsbygningen til en ung jente, og kler deg som en ung jente ville ha gjort. Kjøp mindre klær men heller dyrere plagg. Kjøp dem helst brukt, bare ikke kjøp noe på Bikbok.

Tar du på deg jeans, genser og en blazer, alle av ok kvalitet? Problem løst. Folk sist i 20 årene og 30 årene har ikke egentlig på seg sminke, så om du sminker deg mer vil du bare se yngre ut. Hårstylen er trolig også rimelig uvesentlig. 

Som en over påpeker er også fritidsklær sikret at du ser mindre ung ut. Ikke tights - fritidsklær.

Anonymkode: cdffc...03a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 og blir legget hver gang jeg er på polet.

ble en gang nektet å kjøpe den der pærecideren fra europris da jeg ikke hadde med meg bankkort, men den skal man jo ikke vise leg for heller.

jeg er såpass gammel nå at jeg bare blir glad for når det skjer. men min 10 år yngre søster ble forbannet en gang jeg ble legget og ikke hun:p

Anonymkode: ff15a...aec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 9.31):

Jeg er 26 år, men ser en god del yngre ut enn jeg, jeg er dessverre en av mange som har ganske babyface, runde kinn, stort hode og store åpne øyne. Rett og slett  veldig barnslige trekk i ansiktet i tillegg til at jeg har langt hår(nesten helt ned på rumpa, som veldig mange yngre jenter har eller hadde for en tid siden). Jeg liker å pynte meg til hverdags, men jeg bruker minimalt med sminke, rett og slett fordi jeg synes jeg kler det best selv. :P Jeg blir alltid spurt om leg på polet og om jeg skal kjøpe alkohol på dagligvarebutikken(greit nok det). Men, forrige uke måtte jeg en tur på legevakten etter å klart å forstue foten og da ble samboer med. Ble tatt imot av legen som lurte fælt på hvem samboeren min var, skal sies at han ser ut som han er godt over 30 mtp oppbygning, skjeggvekst osv. Når han sa kjæreste, fikk han et skikkelig wtf blikk av denne legen som tydelig hadde sett heeelt forbi eller glemt fødselsdatoen min. Og det hele ble ganske kleint. Det har også hendt at vi har fått rare blikk om vi oppfører oss som kjærester mens vi er ute, holder hender, eller at vi sitter på en benk i parken og jeg legger beina mine over hans og han stryker meg på låret for eksempel. Veldig irriterende når jeg er såpass voksen som jeg er aldersmessig! Noen som har tips til hva dette kan hjelpe litt på? kanskje litt vanskelig uten å ha sett meg, men klippe håret og begynne å bruke litt sminke? Tips til klesstil? Kjøper ofte klær på nelly, bikbok, getinspired og tights... :P Etter vi hadde vært på legevakta i bilen tilbake sa kjæresten at han følte seg nesten kriminell der han satt. Måtte bare le av hele greiene...

Anonymkode: 06457...d41

Så merkelig av deg å reagere på dette. Jeg har også babyface, er liten og sped og med langt lyst hår. Falt av hesten og brakk armen da jeg var 35, og sykepleieren på ortopedisk legevakt spurte «er det pappen din du har med deg?» mtp på mannen min som var 38 men med fullskjegg og litt grått i hår og skjegg.

Hvis du driver og klår på kjæresten din i offentlighet er det forøvrig ikke rart om folk tenker dere er tenåringer, de fleste over 20 har litt mer folkeskikk enn det. Get a room. Så et tips om man ønsker å fremstå som mer voksen er jo å la være å tafse og kline ute blant andre.

Du beskriver deg selv som uvanlig umoden til å være hele 26 år.

Anonymkode: ee27f...82b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så merkelig av deg å reagere på dette. Jeg har også babyface, er liten og sped og med langt lyst hår. Falt av hesten og brakk armen da jeg var 35, og sykepleieren på ortopedisk legevakt spurte «er det pappen din du har med deg?» mtp på mannen min som var 38 men med fullskjegg og litt grått i hår og skjegg.

Hvis du driver og klår på kjæresten din i offentlighet er det forøvrig ikke rart om folk tenker dere er tenåringer, de fleste over 20 har litt mer folkeskikk enn det. Get a room. Så et tips om man ønsker å fremstå som mer voksen er jo å la være å tafse og kline ute blant andre.

Du beskriver deg selv som uvanlig umoden til å være hele 26 år.

Anonymkode: ee27f...82b

Haha, Who's your daddy? 

Neida, sorry. 

 

Men seriøst TS. Dette er jo et problem som du bare må overse. Vær heller glad for at du ikke ser ut som meg, 35 going on 50...

Jeg ser for meg scenarioet, men dere må jo bare holde ut. Samboeren din må være glad for at han har fått seg ei sånn flott og ung ei, og du må nyte det mens du kan. 

 

 

Anonymkode: 4fabf...f2a

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så merkelig av deg å reagere på dette. Jeg har også babyface, er liten og sped og med langt lyst hår. Falt av hesten og brakk armen da jeg var 35, og sykepleieren på ortopedisk legevakt spurte «er det pappen din du har med deg?» mtp på mannen min som var 38 men med fullskjegg og litt grått i hår og skjegg.

Hvis du driver og klår på kjæresten din i offentlighet er det forøvrig ikke rart om folk tenker dere er tenåringer, de fleste over 20 har litt mer folkeskikk enn det. Get a room. Så et tips om man ønsker å fremstå som mer voksen er jo å la være å tafse og kline ute blant andre.

Du beskriver deg selv som uvanlig umoden til å være hele 26 år.

Anonymkode: ee27f...82b

Jeg tafser masse på mannen min ute blandt folk, vi er over 40. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så merkelig av deg å reagere på dette. Jeg har også babyface, er liten og sped og med langt lyst hår. Falt av hesten og brakk armen da jeg var 35, og sykepleieren på ortopedisk legevakt spurte «er det pappen din du har med deg?» mtp på mannen min som var 38 men med fullskjegg og litt grått i hår og skjegg.

Hvis du driver og klår på kjæresten din i offentlighet er det forøvrig ikke rart om folk tenker dere er tenåringer, de fleste over 20 har litt mer folkeskikk enn det. Get a room. Så et tips om man ønsker å fremstå som mer voksen er jo å la være å tafse og kline ute blant andre.

Du beskriver deg selv som uvanlig umoden til å være hele 26 år.

Anonymkode: ee27f...82b

KG i et nøtteskal ass, angripe trådstartere og dømme på syltynt grunnlag. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

36 og blir legget hver gang jeg er på polet.
Anonymkode: ff15a...aec

Jeg drikker ikke alkohol, så da blir det annet jeg drikker.
Jeg blir legget for energidrikker (14 år) på matbutikken. Jeg er over 45. Altfor mange andre ganger har jeg blitt spurt om hvilken vgs jeg går på. Jeg ser så ung ut visstnok. Passelig kleint.

🤦🏻‍♀️
 

Anonymkode: 65d99...c5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og er sammen med ei som blir legget når hun kjøper energidrikk 😬 Sånn er det bare. Jeg tenker som så at da holder hun seg meget godt i voksen alder også 😊

Anonymkode: 98e20...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg drikker ikke alkohol, så da blir det annet jeg drikker.
Jeg blir legget for energidrikker (14 år) på matbutikken. Jeg er over 45. Altfor mange andre ganger har jeg blitt spurt om hvilken vgs jeg går på. Jeg ser så ung ut visstnok. Passelig kleint.

🤦🏻‍♀️
 

Anonymkode: 65d99...c5d

Sæææærlig :hoho: Du ser helt sikkert ung ut, men ingen 45-åringer ser ut som de er under 14. Ingen! Dessuten er det ingenting som heter å bli legget.

Anonymkode: 6dc5e...52d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...