Gå til innhold

Flatbrystet uansett vekt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 12.55):

36 år. Gjør dem det? Er det noen som gir gratis konsultasjon? Takker for svar! 

Anonymkode: ebce0...57b

Da er du en god kandidat for silikonpupper. Verre med unge jenter på 20. 
Er da ikke så dyrt med et sett nye pupper? 30000?

Anonymkode: 7a2c6...d2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått dekket brystoforstørrelse da jeg var flatbrystet, så ut som en 12 år gammel gutt, kirurgen sa at et av kriteriene var at folden under ikke var der. Jeg ble «diagnosert» med underutviklede bryster.

Tok det opp med fastlegen som henviste meg videre. Han ante ikke om det var mulig, men skrev en god henvisning og jeg kom inn til konsultasjon hos kirurg, det er han som avgjør om det blir dekket eller ikke. Lykke til!

Anonymkode: d7b41...1d9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått dekket brystoforstørrelse da jeg var flatbrystet, så ut som en 12 år gammel gutt, kirurgen sa at et av kriteriene var at folden under ikke var der. Jeg ble «diagnosert» med underutviklede bryster.

Tok det opp med fastlegen som henviste meg videre. Han ante ikke om det var mulig, men skrev en god henvisning og jeg kom inn til konsultasjon hos kirurg, det er han som avgjør om det blir dekket eller ikke. Lykke til!

Jeg var foresten 20 da jeg fikk dekket operasjon, var ca 1års ventetid

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken fold?😅🙈 Jeg må bare ha alle detaljene her, for hvis ikke så tør jeg ikke å ta det opp med legen engang

Anonymkode: e40bb...933

AnonymBruker
Skrevet

Min lege som henviste meg hadde aldri hørt om at det var mulig. Byttet fastlege under ventetiden, pga flytting. Min nye fastlege hadde heller ikke hørt om det. Så ikke la fastlegen din være ditt største hinder.

Her er screenshot av kriteriene.

Screenshot_20220405_123513_org.mozilla.firefox.jpg

Anonymkode: 2b7d0...ded

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min lege som henviste meg hadde aldri hørt om at det var mulig. Byttet fastlege under ventetiden, pga flytting. Min nye fastlege hadde heller ikke hørt om det. Så ikke la fastlegen din være ditt største hinder.

Kan du finne linken er du snill? 

Så, skal jeg til lege først eller kirurg i en klinikk? Blir litt forvirret🫣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 13.03):

Mange kirurger aner ikke hva som blir dekket eller ikke, med mindre de swkv dekker operasjonen eller det er en vanlig operasjon.

Dra til kirurg, be om henvisning til en av de store sykehusene (private aktører har ikke avtale innenfor denne operasjonen).

Vestre viken og Haukeland utfører dette.

Hilsen dekket silikonpupper

Kunne du velge størrelsen? Dumt spørsmål men... 

AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 12.55):

36 år. Gjør dem det? Er det noen som gir gratis konsultasjon? Takker for svar! 

Hvor store vil du ha, Ts? 

Anonymkode: 4f966...bec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Aner ikke noe om størrelse jeg. Hva er normalt? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 0.44):

Som tittelen sier. Har gått opp masse opp i vekt, og har vært tynn. Er flatbrystet, da snakker vi 9-10 åring. Kan jeg få dekket brystoperasjon? Eller hvem er det som får det dekket? 

Hva er hensikten, mener du? Større pupper betyr mer tyngdekraft og dermed mer vedlikehold, støtte etc med alderen. 

Så hva er verdien "pupper" gir ditt liv, ts? Ikke "tilfeldige eventuelle partnere". Ditt liv. Vil å ha pupper gi deg høyere livskvalitet? Og i fall du tror det - kan du nevne 3-4 relevante eksempler på hvordan og hvorfor (som ikke gjør deg til et objekt heller enn et menneske)?

Anonymkode: 84a6c...c8a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan du finne linken er du snill? 

Så, skal jeg til lege først eller kirurg i en klinikk? Blir litt forvirret🫣

https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/norsk-plastikkirurgisk-forening/fag/retningslinjer/Retningslinjer-for-plastikkirurgi-i-offentlig-regi/https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/fagmed/norsk-plastikkirurgisk-forening/fag/retningslinjer/Retningslinjer-for-plastikkirurgi-i-offentlig-regi/

Lege først, som henviser deg 😊

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kirurgen kom med anbefaling på proteser, han kunne nesten størrelsene i hodet. Pga min brystkasse har mine proteser 11 cm i diameter. Så er det da tilgjengelige størrelser i ulike profiler.min profil er moderat pluss. Han bestilte to ulike størrelser, i tilfelle den ene størrelsen viste seg å være feil under operasjonen. De legger ikke inn for store proteser, pga økt sjanse for bivirkninger, smerter og synlige proteser osv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Linken funker ikke😐

Google: kirurgiske retningslinjer legeforening

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.4.2022 den 8.47):

Skal jeg vise denne til fastlegen? Og forresten jeg har hatt spiseforstyrrelse før. Har det noe å si at jeg er flatbrystet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Skal jeg vise denne til fastlegen? Og forresten jeg har hatt spiseforstyrrelse før. Har det noe å si at jeg er flatbrystet? 

*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så lenge du har hatt en fin før så er sjansen veldig veldig liten for at du skal få innvilget dette.

Anonymkode: 8757c...c5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så lenge du har hatt en fin før så er sjansen veldig veldig liten for at du skal få innvilget dette.

Fikk sp når jeg jeg var 13 år ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som sagt så er sjansen din da veldig dårlig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje kroppen din sluttet å utvikle seg siden du hadde spiseforstyrrelser i puberteten?

Hvor underernært var du? Har du menstruasjon?

Anonymkode: 56ead...4bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 21.18):

Det er uansett ikke legen som bestemmer, det er kirurgen. Dessuten får kvinner med tubebryst (har et navn) også dekket.

Hva er tubebryst?

Anonymkode: bd2b4...a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...