Gå til innhold

Hvor mye pynter du til jul


SissiB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bortsett fra adventsstake og stjerne i vinduet kommer ingen julepynt fram før lille julaften. Da pynter vi juletreet, setter fram julekrybbe, henger krans på ytterdøra, vi tenner fakkel på trappa hver kveld, vi pynter masse i spisestua og stua (henger ting i taket, på vegger, setter fram figurer på bord/hyller/baren/foran peisen o.l.), henger opp julegardiner på kjøkkenet, tar fram juleduk i spisestue og i stua, setter fram røde stearinlys med julemansjetter, henger julelys på et av trærne i hagen og sikkert mer jeg ikke kommer på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventskrans, nisser, engler, krans, julestjerne, juleduker m.m. kommer fram 1 desember. Juletreet pyntes lille julaften.

Sånn gjorde min mor det og sånn gjør jeg det :nisse:

Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Adventskrans, nisser, engler, krans, julestjerne, juleduker m.m. kommer fram 1 desember.

:Nikke: Her også. Juletreet blir som regel pyntet 2-3 dager før julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kommer all julepynt fram første søndag i advent. Da setter vi også lys på et tre i hagen.

Juletreet blir pyntet siste søndag før jul.

Tror ikke jeg er blant dem som har mest julepynt. Pynter kun i stua og entreen, og på kjøkkenet henger vi kun opp pepperkaker i vinduet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julen starter første advent,men juletreet kommer ikke opp før 23 desember.

Laaaaaaang koselig jul,vi elsker den alle sammen,liker å feire dette lenge,for tiden går så fort.

Og vips er julen over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventsstaken kommer fram førstesøndag i advent - resten på lillejulaften. I år kanskje en dag før tenkte jeg sånn at man kan slappe helt av dagen før dagen.

Ha juletre

krans på døren ute

Noen store nisser i gangen

Juleduker

Juleblomster (røde tulipaner, amaryllis)

Masse lys

Lite juletre på guttungen sitt rom

Nisse på guttungen sitt rom

Nydelig julekule som spiller vakker musikk på bordet

.........og det er vel stort sett det

Ja også store hjemmelagete dekorerte pepperkake hjerter i vinduene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

så mye som mulig! :sjarmor:

resten av året har vi lite ting og lite farger, men i jula skal det være overflod, synes jeg! :)

har brukt å pynte treet lille julaften, men det er jo tida før julaften som er koslig, så i år blir det tidligere. (synes treet bare er i veien fra 3.juledag egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treet kommer på plass lille juleaften. Annen pynt kommer litt sånn sporadisk siste uka før jul. Hverken jeg eller mannen min er veldig gode på å pynte, dessverre.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til første søndag i advent setter jeg opp syvarmet stake og adventsstake. Så henger jeg opp "julesnora" i kjøkkenvinduet med 2-3 ting på.

Snora fyller jeg på hver søndag i advent og lille julaften er den "full". Jeg har ikke julegardiner.

Lille julaften vasker jeg hus. Jeg finner frem all julepynten og pynter tre. All julepynten vil stort sett si røde duker, røde lys og hjemmelagde nisser. I tillegg har jeg alltid hite svibler og hvite amaryllis til jul.

Kan ikke si det er overpyntet hos oss, men jeg tror det er koselig allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye som mulig!  :sjarmor:

resten av året har vi lite ting og lite farger, men i jula skal det være overflod, synes jeg! :)

Helt enig!

1.søndag i advent kommer staker og stjerner frem, sammen med julegardiner. Disse henger jeg opp såpass tidlig for å få glede av de lengst mulig! :Nikke: 1. Desember kommer adventskalenderne frem. En til dattera og en til meg! :sjenert:

I løpet av Desember kjøper jeg diverse juleblomster sånn litt etter litt. Julestjerner, amaryllis, svibler osv.

Så er lille julaften den store pyntedagen. Da har juletreet stått inne siden dagen i forveien, og er klart til og pyntes, dette gjør min datter og jeg sammen, enten før hun drar ned til sin far når hun feirer julen med de, eller etter hun kommer opp til meg når hun feirer med meg. Julenisser dukker opp stort sett overalt, sammen med engler, julekrybbe, duker og diverse annen (masse) pynt.

I år starter ikke jula før 4. juledag for meg egentlig, siden jeg skal jobbe fra julaften-t.o.m. 3. juledag og min datter kommer hjem igjen til meg da. Oooh, gleder meg!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal søsteren min komme til oss på lillejulaften. Vi har tradisjon på at hun og jeg pynter treet ho sforeldrene våre lille julaften. Men i år skal vi for første gang pynte treet hjemme her hos oss sammen lille julaften, etter at ungene er i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har adventsstake i hele desember, men pyntingen foregår ikke før Lille Julaften. Og da kommer treet med pynt, litt lys i vinduene og julepynt litt rundt omkring, blandt annet et lite bord med julepynt som vi har laget som unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter til advent med adventsstake og lys på busken utenfor og litt lilla duke rog sånn, når advent begynner og til jul når julen begynner. Dvs vi gjør klart lille julaften og tenner lysene på treet når julen ringes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å ta frem adventsstjerne og lysestaker 1.søndag i advent. Skifter til julegardiner på kjøkkenet da oxo og henger opp lys i trærne ute og på huset. Resten av pynten venter jeg med til lillejulaften.Treet pynter jeg når ungene har lagt seg :)

Bruker å ta frem juleservice i adventstia, for ellers blir det så lite brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er juloholik (kan man kalle seg det?).. :sjenert:

Masse pynt og masse, masse lys...Men det må være stilfullt! ;)

Pynter treet søndagen før julehelgen, da varer det lengre... :ler: For meg er det nesten en vitenskap å pynte. Storkoser meg med planlegging og det ferdige resultat. :) Gleder meg jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter alt ferdig til 1. søndag i advent. Jeg setter frem juleservise som vi også bruker hele adventstiden, og henger frem julehåndduker på gjestebadet. Jeg er veldig glad i julen, og pynter mye. Hos oss er det veldig lyst, og med lyse vegger, gardiner og møbler, er det ekstra kos å pynte med masse rødt til jul. Jeg liker ikke lilla, så hos oss bruker vi rødt i adventstaken. Vi bruker mye stearinlys, også til frokost på hverdager, og hører mye på julemusikk og snakker om julen.

Juletreet pyntes lillejulaften eller dagen før det. :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Jeg pynter MYE til jul. Til vanlig har jeg lite dilldall og pynt i leiligheten, men til jul skal det overdrives litt syns jeg. Første søndagen i advent tar jeg frem adventsstaker og stjerne i vinduet. + lilla lys og lysmansjetter. Resten kommer fram lille julaften. Juletreet skal være så stort at stjernen på toppen rekker helt opp til taket. Og masse nissefigurer, røde duker, julegardiner, julestjerner osv. Rett og slett litt overfylt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...