Gå til innhold

støvletter på fest hjemme hos noen


frizzbee

Anbefalte innlegg

ja nå sitter dere vel å humrer tenker jeg... :sjenert:

men saken er den at jeg og sambo er invitert på middag/fest til et par vi ikke kjenner så godt. jeg spekulerer fælt på hva jeg skal ha på meg (som vanlig), og i dag kom jeg over et par kule, brune støvletter og tenkte å ha de sammen med et eller annet skjørt jeg må shoppe i morgen :)

men kan jeg egentlig ha på meg støvletter inne i stua hos folk???

støvlettene har ikke stiletthæl som vil ødelegge parketten eller noe, men jeg kommer jo sikkert til å ankomme festen i disse støvlettene - og da må jeg jo nesten få vasket de litt under før jeg trasker inn i stua...

men siden jeg ikke kjenner de som inviterer så godt, og heller ikke noen av de andre gjestene som kommer, har jeg ikke så lyst å dumme meg ut.. dersom det f.eks er mest vanlig å ta av seg støvlettene og skifte til "pensko" når man kommer hjem til folk i fint lag...

bør kanskje nevne at det er en litt fin middag vi skal på, det er en stor begivenhet som skal feires :)

så hva ville dere gjort folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig ville jeg ikke ha bedt noen om å ta av skoene med mindre de hadde veldig spiss hel, men ut i fra andre diskusjoner virker det som om de fleste reagerer ganske kraftig hvis folk går med utesko inne....

Siden det er et fint selskap ville jeg kanskje ha tatt med andre sko til å ha på inne eller eventuelt kommet i andre sko for så å ta på støvlettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gått med utesko inne hos folk, fest eller ikke. Og jeg ville ikke satt særlig pris på om folk trampet med uteskoene sine inne hos oss heller. Jeg synes faktisk det er uhøflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville aldri tatt sjansen på at det var ok at man går med støvletter inne, som har blitt gått med ute først.

har opplevd folk som synes det er helt greit at folk har på seg skoa inne, men jeg føler meg likevel ikke komfertabel med det.

ville heller hatt med meg rene støvletter eller sko som jeg kunne ta på meg når jeg kom inn til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke bare ha med støvlettene å ta de på når dere kommer? Da ser til og med verten/vertinnen at du faktisk tar på rene støvletter når du kommer inn, og du trenger ikke tenke på at de tror de er møkkete, eller at du møkker til gulvene.. Om det er en fin middag ser det kanskje dumt ut å gå i bare sokker/strømper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig bra det er å få "syn på saken", tusen takk for svar jenter!!

det med å ta med støvlettene og komme i andre sko, tenkte jeg ikke på. det virker liksom så unaturlig å ta med støvletter for å gå med de inne :ler:

men det er selvfølgelig løsningen!!

siden støvlettene mine er helt nye og fine nå, skal jeg la de forbli ubrukt frem til helga, og ta de på når jeg kommer på festen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare signerer på det de andre har sagt - ta på deg andre sko/støvletter når du drar dit og ta med de nye og rene og bytt om :)

Håper dere får et koselig selskap!

Jeg skal forresten selv på fest i et leid lokale på lørdag, og da har jeg tenkt å gå i de samme støvlettene som jeg ankommer i. Det blir noe helt annet enn å traske inn i hjemmet til folk med skitne støvletter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ha med støvlettene å ta de på når dere kommer? Da ser til og med verten/vertinnen at du faktisk tar på rene støvletter når du kommer inn, og du trenger ikke tenke på at de tror de er møkkete, eller at du møkker til gulvene.. Om det er en fin middag ser det kanskje dumt ut å gå i bare sokker/strømper

Mm, det ville jeg også gjort. Hvis det er en fin fest, så ser det litt merkelig ut å rusle rundt i strømpene ja.. Ved vorspiel og slikt foretrekker jeg at gjestene tar seg av skoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Enig med de fleste andre her, utesko er en uting inne hos folk, med mindre man er i leid lokale. Selv er jeg ikke så begeistret for at folk bruker sko inne hos oss, selv om det nok har skjedd innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ankommer en fest og oppdager at alle andre har på seg støvletter, beholder jeg dem på (etter å ha tørket ordentlig av dem først). Men generelt synes jeg ikke særlig om det.

Men jeg må innrømme at de utgjør en essensiell del av antrekket mitt, noen som husker episoden av Sex and the City hvor Carrie måtte ta av seg skoene inne? :sjarmor: Men å gå med utesko inne er mye mer vanlig i enkelte andre land, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg skal også i selskap på lørdag og har tenkt litt på det samme. Alså skoproblemet. Og det som gjør det ekstra vanskleig er at jubilanten/verten eier tre skoforettninger.. Tror jeg skal ta pene innesko som er kjøtp hos han så tråkker jeg ingen på tærne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er rart å ha støvletter på inne hos folk jeg, jeg hadde satset på litt penere sko i og med at det også er en litt stor anledning. På fester på lokale, på restaurant osv. passer støvletter helt fint, men syns ikke det passer hjemme hos folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfører meg hos andre som jeg vil at gjester gjør med hjemme med meg. Jeg tar av alltid utesko og skifter, og alle som kommer til meg gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt Carrie med skoene ja :ler:

Jeg er veldig enig med Carrie. Når jeg skal på fest/vorspiel er skoene en viktig del av antrekket, og jeg lar folk mer enn gjerne ha på sko hos meg.

Jeg har vokst opp i et hjem for man jobber i samme huset + at det går folk inn og ut der hele dagen. Såkalt "åpent hus". Så jeg er vant til å ha på utesko inne (takk Gud for hushejlp ;))

Men jeg tar de av/ser an når jeg er hos andre. Jeg lager ikke et helvete for å kunne ha på meg sko ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...