Gå til innhold

Tips til ting å lage?


Mysti

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst til å lage noe til jul, det være seg oppsatser, broderier, u name it. Sånne juleting og -tang! :tommelsmil: Er det noen som har "oppskrifter" på sånt, eller vet hvor på nettet dette kan finnes? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan f. eks kjøpe et hefte fra Familien som har kommet ut nå til 79 kr. Der er det forskjellige juleting og kranser, strikkeoppskrifter o.l. Ellers finnes det vel en del mønster og oppskrifter i ukebladene nå før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har flere tips?

Jeg kan ikke strikke, dvs, jeg kan ikke det der med å "legge opp"... Så da blir vel strikketøyet deretter også, formoder jeg! :ler:

Jeg tar imot alle mulige slags lage-tips med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panduro Hobby har en del sett med nisser, engler osv. som man kan lage selv. De blir veldig fine! I fjor sydde jeg smaa nissejenter til familie og venner, og de ble kjempesoete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en hobby butikk der jeg bor har jeg sett flere typer sett med ting man kan lage. Det er en liten boks med alt man trenger og med gode oppskrifter for hvordan man skal gjøre det. det er bare å se etter noe slikt i en hobby butikk nær deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest'n

Julegave verksted med venner er koselig!!

Jeg har ingen oppskrifter, men det er jo veldig populært å lage smykker nå da, kjøpe perler på Perleslottet, Perlemor og sikkert mange steder :) Ihvertfall ikke så veldig vanskelig! Man kan få kjøpt perler løst, altså plukke selv....eller det finnes bokser med et ferdigplukket utvalg i passende farger! Bare å mixe i vei!!

Eller du kan gå i en stempelbutikk og kjøpe stæsj og lage fine julekort og julepynt!

Hvis du har lyst til å prøve deg på å male, kan du kjøpe olje- eller akrylmaling og kjeramikknisser/figurer! Lønner seg å få en mini-opplæring, en oppskrift hvis man ikke har vært borti det. Butikkpersonalet hjelper sikkert til :)

Store pepperkaker som du pynter og henger i viduet er koselig!

Hobbybutikker har alltid masse tips!!

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

-Notatbøker/album/telefonbok/bursdagsbok med selv-dekorert perm/forside (decoupage, bilder fra ukeblader, male osv...)

-Lag en liten kokebok med favorittoppskriftene dine

-Lag koselig julepynt i filt m/perler

-Fotoalbum (Kjøp gjerne billige notisbøker og dekorer)

-Lag ringer av ståltråd og fine knapper og perler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flasker med innhold hvor du fjerner etikettene, og lager nye som du limer på. Flaskene kan innholde alkohol, eller hjemmelaget olje, saft, syltetøy...

Bokser/glass med kaker/julegodt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...