Gå til innhold

Russisk styrker: - Tusenvis nekter å krige


Gereon Rath

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vestlige aviser sier at flere og flere nekter, mens aviser fra øst sier det motsatte.
Vet ikke hva som er rett, men tror begge sider har rett. Noen ønsker det ikke og andre kanskje melder med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missbluebird skrev (2 timer siden):

Vestlige aviser sier at flere og flere nekter, mens aviser fra øst sier det motsatte.
Vet ikke hva som er rett, men tror begge sider har rett. Noen ønsker det ikke og andre kanskje melder med.

Jeg antar at de aller fleste ikke ønsker å krige men at mange gjør det likevel for å slippe å bli henrettet av tsjetsjenerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (10 timer siden):

Flere og flere russiske soldater nekter nå å krige mot Ukraina. - Kan begrense operasjonen, sier generalløytnant.
 

https://www.dagbladet.no/nyheter/russisk-styrker-tusenvis-nekter-a-krige/75736537

Sitat fra artikkelen: "Girkin er bedre kjent som Strelkov, som på norsk oversettes til «Skytteren». Han er en russisk feltartilleriveteran, som spilte en sentral rolle i Russlands annektering av Krim i 2014, og seinere krigen i Donbas."

Dagbladet underdriver Girkins bakgrunn. Han ble som FSB-offiser sendt til Øst-Ukraina for å lede opprøret, og ble forsvarsminister i Donetsk i 2014. Girkin har mange interessante videoer på youtube, og er veldig troverdig. Det er oppsiktsvekkende at han med hans bakgrunn er klokkeklar kritiker av invasjonen.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle

Så lenge det ikke er bevis annet enn uttalelser fra ukrainske myndigheter, britisk/ usa etterretning eller diverse personer som er kjent for å ha feide med Russland og/ eller lojaliteter til vesten, så kommer jeg ikke til å tro på det. 

2 hours ago, I Grosny said:

Sitat fra artikkelen: "Girkin er bedre kjent som Strelkov, som på norsk oversettes til «Skytteren». Han er en russisk feltartilleriveteran, som spilte en sentral rolle i Russlands annektering av Krim i 2014, og seinere krigen i Donbas."

Dagbladet underdriver Girkins bakgrunn. Han ble som FSB-offiser sendt til Øst-Ukraina for å lede opprøret, og ble forsvarsminister i Donetsk i 2014. Girkin har mange interessante videoer på youtube, og er veldig troverdig. Det er oppsiktsvekkende at han med hans bakgrunn er klokkeklar kritiker av invasjonen.

Han ble presset til å gå av i 2014, av Russland, fordi han og hans støttespillere ikke gjorde som de ble fortalt. Ville ikke antatt han er venn med Russland

https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin#Dismissal_as_Donetsk_People's_Republic_minister

(Påminnelse til folk om å sjekke disse tingene selv, og ikke stole på at media forteller hele sannheten)

Endret av brødskalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (2 timer siden):

Så lenge det ikke er bevis annet enn uttalelser fra ukrainske myndigheter, britisk/ usa etterretning eller diverse personer som er kjent for å ha feide med Russland og/ eller lojaliteter til vesten, så kommer jeg ikke til å tro på det. 

Han ble presset til å gå av i 2014, av Russland, fordi han og hans støttespillere ikke gjorde som de ble fortalt. Ville ikke antatt han er venn med Russland

https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin#Dismissal_as_Donetsk_People's_Republic_minister

(Påminnelse til folk om å sjekke disse tingene selv, og ikke stole på at media forteller hele sannheten)

Interessant. Jeg forsto ikke hvorfor han forsvant, og det underbygger min følelse av at han har integritet.

Wikipedia underbygger at det burde kunne lages en veldig god film basert på hans historie.

Dette sitatet sier noe om hans politiske forhold til Putin : "Girkin said "the Russian National Movement fully rejects President Vladimir Putin's regime and calls for an end to the current climate of fear and intimidation of Russia's citizens".

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missbluebird skrev (På 2.4.2022 den 20.04):

Vestlige aviser sier at flere og flere nekter, mens aviser fra øst sier det motsatte.
Vet ikke hva som er rett, men tror begge sider har rett. Noen ønsker det ikke og andre kanskje melder med.

Den ene siden har større interesse av å ikke fortelle sannheten enn den andre. Det handler om å holde krigsmoralen oppe og da kan ikke russiske aviser melde om at flere og flere nekter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missbluebird skrev (På 2.4.2022 den 20.04):

Vestlige aviser sier at flere og flere nekter, mens aviser fra øst sier det motsatte.
Vet ikke hva som er rett, men tror begge sider har rett. Noen ønsker det ikke og andre kanskje melder med.

Anta at Russland lyver 100% av tiden, helt til det motsatte er bevist.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (På 3.4.2022 den 8.16):

Så lenge det ikke er bevis annet enn uttalelser fra ukrainske myndigheter, britisk/ usa etterretning eller diverse personer som er kjent for å ha feide med Russland og/ eller lojaliteter til vesten, så kommer jeg ikke til å tro på det.

Du tror bare på russiske løgner. Men faktum er at Russland lyver konsekvent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (På 3.4.2022 den 8.16):

Så lenge det ikke er bevis annet enn uttalelser fra ukrainske myndigheter, britisk/ usa etterretning eller diverse personer som er kjent for å ha feide med Russland og/ eller lojaliteter til vesten, så kommer jeg ikke til å tro på det. 

 

Jeg har vært veldig skeptisk til fortellinger fra USA /USA etteretning, og trodde absolutt ikke på at Russland skulle angripe Ukraina. De hadde rett. Jeg tok feil. Jeg forstår at USA etteretning kan desinformere, men det ser ikke slik ut i Ukraina saken. Jeg har iallfall ikke klart å avsløre  noe  desinformasjon. USA etteretning vet mye mer enn oss, men vi har jo ingen garanti for at de forteller det vi trenger av informasjon, med mindre de har interesse av det. Jeg tror altså på USA, men jeg tror med en viss varsomhet.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært veldig skeptisk til fortellinger fra USA /USA ettertning, og trodde absolutt ikke på at Russland skulle angripe Ukraina. De hadde rett. Jeg tok feil. Jeg forstår at USA etteretning kan desinformere, men det ser ikke slik ut i Ukraina saken. Jeg har iallfall ikke klart å avsløre  noe  desinformasjon. USA etteretning vet mye mer enn oss, men vi har jo ingen garanti for at de forteller det vi trenger av informasjon, med mindre de har interesse av det. Jeg tror altså på USA, men jeg tror med en viss varsomhet.

Alt USA, Frankrike og Storbritannia sin etterretning har avslørt for krigen i Ukraina, har skjedd. De må ha noen virkelig gode spioner i Kreml. Ukrainske myndigheter har fortalt at USA og Storbritannia deler etterretninginfo med dem og på denne måten hjulpet Ukraina masse i krigen. Kanskje ikke alt kommer ut i media, men ukrainske myndigheter sier at alt de har fått vite har vist seg å være sant. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Anta at Russland lyver 100% av tiden, helt til det motsatte er bevist.

Nettopp. Den store forskjellen på vestlige medier og russiske medier er at det er ingen fri presse i Russland. Det ekskluderer dem fra sannheten. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 4/4/2022 at 8:17 PM, altius said:

Nettopp. Den store forskjellen på vestlige medier og russiske medier er at det er ingen fri presse i Russland. Det ekskluderer dem fra sannheten. 

Vestlige medier er en fabrikk av løgner for å få ett standardisert "syn".
Det er ganske tydelig når alle skriver nøyaktig det samme. Ingen land er enige med hverandre, men mediene er nesten som samme familie uavhengig av hvor i vesten de kommer fra
Nyheter uavhengig av hvem som står for dem må tas med en klype salt. Alt må dobbelsjekkes.
Begge sider lyver, manipulerer og presser en agenda som passer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missbluebird skrev (9 timer siden):

Vestlige medier er en fabrikk av løgner for å få ett standardisert "syn".
Det er ganske tydelig når alle skriver nøyaktig det samme. Ingen land er enige med hverandre, men mediene er nesten som samme familie uavhengig av hvor i vesten de kommer fra
Nyheter uavhengig av hvem som står for dem må tas med en klype salt. Alt må dobbelsjekkes.
Begge sider lyver, manipulerer og presser en agenda som passer dem.

Eh... de skriver jo bortimot det samme fordi de omtaler samme sak (nyhet). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, CrossRoad said:

Eh... de skriver jo bortimot det samme fordi de omtaler samme sak (nyhet). 

En avis omtaler bare sider som passer det di ønsker å si og stå for.
Det betyr dermed at du ikke er nøytral eller stiller spørsmål til temaet fra flere vinkler.
Alle aviser fokuserer på det Russland gjør fra et ståsted, men ingen skriver om hvordan det er for Russland og hva de mener.
Dette er et spill om informasjon, innflytelse og påvirkning. Noen er lettere å påvirke enn andre til å følge det som blir sagt fordi det er overalt.

Om alle nyheter omtaler deg som et spøkelse fordi de baserer seg på samme sak og du er et menneske. Ut ifra at de da omtaler samme sak, så er du dermed et spøkelse med din slutning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missbluebird skrev (12 minutter siden):

En avis omtaler bare sider som passer det di ønsker å si og stå for.
Det betyr dermed at du ikke er nøytral eller stiller spørsmål til temaet fra flere vinkler.
Alle aviser fokuserer på det Russland gjør fra et ståsted, men ingen skriver om hvordan det er for Russland og hva de mener.
Dette er et spill om informasjon, innflytelse og påvirkning. Noen er lettere å påvirke enn andre til å følge det som blir sagt fordi det er overalt.

Om alle nyheter omtaler deg som et spøkelse fordi de baserer seg på samme sak og du er et menneske. Ut ifra at de da omtaler samme sak, så er du dermed et spøkelse med din slutning. 

Nei, Norske medier er i hovedsak nyhetsformidlere, ikke nyhetspåvirkere. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ser ut som det er stor uenighet mellom den russiske  hæren og FSB/FSO-styrkene (som blant annet inneholder tsjetsjenerne).  Hæren sa i fra allerede tidlig i februar om at krigen var galskap, men ble sendt inn allikevel. De blodtørstige, garvede  yrkesmorderne fra FSB/FSO er forbannet på hæren fordi de ikke kriger skikkelig.  Det ser ut som hæren absolutt ikke liker FSB/FSO. 

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...