Gå til innhold

Er i Spania, glemt igjen førerkort i Norge!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skjer hvis jeg kjører bil i Spania men har glemt igjen førerkortet i Norge? Førerkortet er gyldig, men likevel.. 🙈🙈🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 9c8ec...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fu MÅ ha lappen, du kan risikere å bli tatt med til politistasjonen om du blir tatt uten lappen! Ei venninne ble tatt uten sertifikatet i Hellas og det ble et helsikkes styr, noen måtte sende førerkortet hennes med express over natta, hvilket kostet rundt 1000kr og hun måtte være i arrest på hotellet til det kom frem. Først ville de holde henne på politistasjonen, men mannen hennes fikk diskutert seg frem til at de kunne være på hotellet. Og hun fikk bot ja. 

Anonymkode: 50111...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fu MÅ ha lappen, du kan risikere å bli tatt med til politistasjonen om du blir tatt uten lappen! Ei venninne ble tatt uten sertifikatet i Hellas og det ble et helsikkes styr, noen måtte sende førerkortet hennes med express over natta, hvilket kostet rundt 1000kr og hun måtte være i arrest på hotellet til det kom frem. Først ville de holde henne på politistasjonen, men mannen hennes fikk diskutert seg frem til at de kunne være på hotellet. Og hun fikk bot ja. 

Anonymkode: 50111...0a9

Shit as, tusen takk for svar 🙊👍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Last ned appen «mitt førerkort», den er ikke gyldig gyldig, men den er bedre enn ingenting. Ville i tillegg ha fått sent bilder av førerkortet om noen her hjemme kunne hjulpet det med det.

Du blir sannsynligvis ikke stoppet, og det vil sannsynligvis hå bra. Det er visst noen land nå dom bare har digitale førerkort. Det ordner seg nok 😊 uten at jeg kan gi deg noen garantier.

Anonymkode: 922eb...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan får du tak i bil å kjøre?

Bilutleiefirmaene skal normalt ha kopi av førerkortet til DEN ENE personen som forsikres i forbindelse med billeie (er iallefall min erfaring)... 

Anonymkode: 91f2f...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe problem. Har feriert i Spania og har blitt stoppet uten førerkort. Betalte et par tusen pesetas til politimannen og han vinket meg videre. 

Anonymkode: 17c84...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke noe problem. Har feriert i Spania og har blitt stoppet uten førerkort. Betalte et par tusen pesetas til politimannen og han vinket meg videre. 

Kanskje greit å ikke komme med egenopplevde historier fra 23 år tilbake (eller mer)? Ting endrer seg..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Veggdyret skrev (1 minutt siden):

Kanskje greit å ikke komme med egenopplevde historier fra 23 år tilbake (eller mer)? Ting endrer seg..

27 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva skjer hvis jeg kjører bil i Spania men har glemt igjen førerkortet i Norge? Førerkortet er gyldig, men likevel.. 🙈🙈🙈🙈🙈🙈

Du får bot. Har du ikke annen ID tilgjengelig, så blir du tatt med til politistasjonen, til du kan identifisere deg, deretter får du bot for å ha kjørt uten førerkort, pluss sikkert noen hyggelige bonuser i forbindelse med besøket på politistasjonen.

Guardia Civil er kjent for å være eplekjekke og maktsyke, og snakker de ikke engelsk så er løpet kjørt. Da er det ingen vei utenom.

Anonymkode: 5e0c9...0e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får bot. Har du ikke annen ID tilgjengelig, så blir du tatt med til politistasjonen, til du kan identifisere deg, deretter får du bot for å ha kjørt uten førerkort, pluss sikkert noen hyggelige bonuser i forbindelse med besøket på politistasjonen.

Guardia Civil er kjent for å være eplekjekke og maktsyke, og snakker de ikke engelsk så er løpet kjørt. Da er det ingen vei utenom.

Anonymkode: 5e0c9...0e8

Uff, så må ha med pass for sikkerhets skyld? Skal sjekke hvor høy boten er uten førerkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, så må ha med pass for sikkerhets skyld? Skal sjekke hvor høy boten er uten førerkort. 

Pass er den eneste gyldige legitimasjonen for nordmenn i Spania så det må du alltid ha på deg, kjører du uten å ha med deg førerkort så starter bøtene på 100€ og går helt opp til 6000€ ettersom hvor alvorlig det er.

Husk at det spanske politiet kan ikke sjekke om du har førerkort eller ikke opp i mot DGT sånn som det norske politiet kan gjøre opp i mot Vegvesenet og førerkortregisteret.

Skal love deg at det ikke er verdt det å bli stoppet av Guardia Civil, de er ikke som kosepolitiet hjemme.

Anonymkode: 4cd94...df7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...