Gå til innhold

Solkrem med fysisk filter?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg tåler ikke kjemiske solfiltre i ansiktet, og er derfor på jakt etter en ikke-fet solkrem som ikke har slike filtre. Dvs. den bør bruke titandioksid/sinkoksid i stedet. På kroppen tåler jeg alt, så der er det ikke noe problem.

I ansiktet har jeg før brukt MD Formulations, men den smitter lett i varmen. Finnes det kanskje noe fra apoteket? Cliniderm? Dessverre har Avene, Vichy (og alt fra L'Oreal-gruppen) kjemiske filtre, så de utgår av seg selv.

Og helst høyere enn faktor 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Eller hva med Dr. Hauschka eller Weleda? Har bare såvidt prøvd Dr. Hauschkaen, er ikke helt sikker på om jeg likte den eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt rykter om at helsekost-solkremer kanskje ikke helt har den faktoren de påstår, og det tør jeg ikke gamble på når jeg faktisk skal til sol og varme. For enkelte ting stoler jeg nok mer på kjemi enn på natur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heller ikke fete og ekle? Tror jeg må ta en titt.

Oil free! De funker selv på min hud, som har en tendens til å gå mer mot fet om sommeren.

Jeg bruker den med faktor 20 i ansiktet, og den funker perfekt. Anbefales virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weleda har en med faktor 20, og jeg lurer på om de ikke har en stift med faktor 30? Jeg er ikke sikker.

Så på innholdsfortegnelsen på den, og den inneholder både titandioksid og sinkoksid. Titandioksid er faktisk ingrediens nr fire, så det eneste det er mer av i den er vann, sesamolje, og gulrotekstrakt. Gulrot skal og være solbeskyttende om jeg ikke husker helt feil? Ser og det er en del andre ingredienser i den som er kjent for å virke solbeskyttende. Ser ingen grunn til å tvile på at den har den faktoren som det står på den.

Mulig den er litt for fet for din smak, men jeg liker den godt.

God tur, håper du finner en krem du trives med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oil free! De funker selv på min hud, som har en tendens til å gå mer mot fet om sommeren.

Jeg bruker den med faktor 20 i ansiktet, og den funker perfekt. Anbefales virkelig.

Da må jeg også ta en titt på denne. :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt rykter om at helsekost-solkremer kanskje ikke helt har den faktoren de påstår, og det tør jeg ikke gamble på når jeg faktisk skal til sol og varme. For enkelte ting stoler jeg nok mer på kjemi enn på natur...

Mener bestemt at Dr.Hauschka har vunnet solkremtester pga ingen skadelige stoffer + god beskyttelse......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermalogica har en veldig bra for ansiktet med faktor 25: DERMALOGICA SOLAR ULTRA SENSITIVE FACEBLOCK SPF 25.

Vet ikke hvaslags filtre den inneholder, men den er verdt å sjekke ut. Er litt farge i den, så man ser skikkelig fresh ut med en gang.

Fra LF:

"This facial sunblock is designed for even the most sensitive of skins and provides broad spectrum protection without irritating chemicals.

Naturally tinted micronised particles of Titanium Dioxide reflect the sun's damaging UVA, UVB and infrared rays, whilst anti-inflammatory botanical extracts soothe your skin.

Antioxidant vitamins also combat free radical activity to help prevent premature ageing.

This fragrance free cream is suitable for all skin conditions".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra Dermalogica inneholder porselen, ifølge nettsiden, så den skal funke. Men på MUA får den mikset mottagelse, og mange klager over at den er klissete. Og det fordrar jeg ikke i sola. Tror jeg må få tak i en prøve på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den er klissete, den er litt "tung" i konsistensen, men det synes jeg alle solkremer med litt høy faktor blir. Jeg synes iallefall den er meget god, har brukt den flere ganger under sterk tropesol, uten å bli solbrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Hauschka Sunscreen Lotion inneholder titanium. Jeg har denne i faktor 15 og bruker ikke annen solkrem i ansiktet. Den er effektiv (blir ikke solbrent med denne og fargen blir jevn) og ikke spesielt fet. Den finnes også i høyere faktor, men da synes jeg kremen blir litt for hvit og vanskelig å smøre utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...