AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #61 Skrevet 29. mars 2022 Elsker gaming og har så lyst på kjæreste som gamer! Er absolutt ikke interessert i å se på TV selv, leser bøker eller gamer i fritida, så vil mye heller ha en mann jeg kan spille med enn som vil binge TV-serier i timevis. Anonymkode: 8bddf...c8b
Taluno Skrevet 30. mars 2022 #62 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Noen timer et par ganger i uken? Og de kveldene skal du ordne med alt annet da...om dere bor sammen/har barn... Mulig dere ikke har stiftet familie, men med barn som skal følges opp + hus/hjem og annet så er det ikke tid til å game i timesvis flere kvelder i uka. 🤣 må ha au pair da Anonymkode: 0d7ff...e51 Men jeg sier jo tydelig at det er greit så lenge det ikke går ut over andre ting... Men jeg ser ikke noe problem med å velge spille noen timer istedet for å se film eller serie for eksempel. Jeg ser heller ikke noe problem med å utsette støvsuging eller oppvasken noen timer, så lenge man ikke venter besøk... Og dette gjelder alle hobbyer, etter min mening. Hagearbeid som er en av mine hobbyer på sommer gjør jeg helst når det er fint vær, og utsetter gjerne støvsuging eller oppvask nien timer. Men om jeg skal få besøk, eller er invitert bort, så utsetter jeg hobbyen min. Samme med trening. Jeg trener når jeg har tid, og dropper det når andre ting bør prioriteres. Velger man å få barn, så er det klart at mange hobbyer må kuttes eller begrenses, og det er ett valg man tar i fellesskap og må stå for. Men det å få barn betyr ikke at man må kutte absolutt alt annet heller. Men man må gjøre noen prioriteringer, og inngå kompromisser, og dette gjelder begge parter. 2
umAxa Skrevet 30. mars 2022 #63 Skrevet 30. mars 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lurer på hva som er galt om man er en mann i alderen 30-50 år som liker å spille 1-3 timer noen dager i uken? For meg er det det samme som å sitte å glane på en serie eller film. Forkjellen er at gaming er sosialt når man spiller med venner som man ofte ikke har mulighet å treffe på in real life pga man bor på forskjellige steder i landet. Anonymkode: a41be...37b Se det fra et større perspektiv: Hvorfor skal hun velge deg som tjener godt, ser bra ut og gamer i blant, når hun kan velge en annen som tjener godt og ser bra ut, og ikke gamer. Hvis kvinner, som de ofte får, har mye oppmerksomhet fra mange menn. Blir hver lille negative ting som kommer med de ulike mennene store i hennes øyner.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #64 Skrevet 30. mars 2022 umAxa skrev (4 timer siden): Hvorfor skal hun velge deg som tjener godt, ser bra ut og gamer i blant, når hun kan velge en annen som tjener godt og ser bra ut, og ikke gamer. Hvis kvinner, som de ofte får, har mye oppmerksomhet fra mange menn. Blir hver lille negative ting som kommer med de ulike mennene store i hennes øyner. Det finnes vell en grense for hva man som er dealbreaker vil jeg tro. Alle vet nok at man finner aldri noen som er 100% lik eller perfekt uansett. Kvinner som får masse oppmerksomhet er egentlig ikke det jeg heller ser etter. Ser etter noen som man kan ha et godt samliv og samtaler med uavhengig av ulike interesser. Alt med måte tenker jeg. Anonymkode: a41be...37b
Veggdyret Skrevet 30. mars 2022 #65 Skrevet 30. mars 2022 Mannen min gamer (med venner) 3 timer om dagen flere dager i uka. Etter at ungene har lagt seg. Ser ikke noe problem med det. Det hadde jo vært mer sosialt for MEG om han heller ville se en film eller spille et brettspill med MEG, men jeg skjønner jo godt at han vil finne på ting med venner også, og det er vanskelig å finne på noe utenfor huset i tidsrommet mellom leggetid for ungene og leggetid for voksne på en hverdag. Må innrømme at jeg sliter mer med å forstå menn i samme alder som tar seg en ukes ferie fra jobb for å spille 24/7 når et nytt spill kommer ut - men så sliter jeg med å forstå folk som drar på fotballtur til England eller tindebestigning i Alpene også, alt med måte tenker nå jeg.
umAxa Skrevet 30. mars 2022 #66 Skrevet 30. mars 2022 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes vell en grense for hva man som er dealbreaker vil jeg tro. Alle vet nok at man finner aldri noen som er 100% lik eller perfekt uansett. Kvinner som får masse oppmerksomhet er egentlig ikke det jeg heller ser etter. Ser etter noen som man kan ha et godt samliv og samtaler med uavhengig av ulike interesser. Alt med måte tenker jeg. Anonymkode: a41be...37b Du vil bli overrasket over hvor lett det for en kvinne i sin beste alder kan diskvalifisere deg. Tinder er et steroide eksempel på noe som allerede eksisterer i sosialdynamikken mellom menn og kvinner: De diskvalifiserer deg for de mest ymse og ikke en gang betydelige tingene. Alt man trenger å gjøre er å gå med feil farge på en skjorte, så tenker hun hmm nei, han er rar, svipe neste. Heldigvis er kvinner stort sett medgjørlig etter man har blitt litt bedre kjent med hverandre. Men aldri undervurder hvor lett det er å bli dømt helt i starten, om det er Tinder eller første date: Å diskvalifisere deg vil være utgangspunktet hos mange kvinner. Tross alt er å finne hennes riktige, hennes mål. Tips til deg som virker som er på dateren: Du skal selvsagt være deg selv med dine interesser, men ikke presenter ting som gir henne en mulighet til å tolke det fra en negativ vinkel. Som en mann på leteren er du allerede i en oppoverbakke, og du trenger ikke gjøre bakken din brattere. Endret 30. mars 2022 av umAxa
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #67 Skrevet 30. mars 2022 Det er ikke nødvendigvis selve gamingen som er problemet. En fare med gaming er at det er en del spill som er avhengighetsskapende. Dopaminrushet er så sterkt at spillingen tar mer og mer tid. Er man alene er det ikke problematisk, men om man er i et forhold med, og kanskje bor med, en partner som vil bruke tid med deg, så kan det bli problematisk. "1-3 timer noen dager i uken" kan bety alt fra en time to dager i uka, til tre timer seks dager i uka. De færreste reagerer på det første. De fleste som vurderer å bo sammene med noen vil reagere på det andre, uavhengig av om hobbyen er CoD, sjakk, eller klatring. Nyansene mellom har store variasjoner. Og kvinner er ikke like. Noen vil være sammen med andre hele tiden, andre er introverte og ønsker mye tid alene. Her er det også enormt mange nyanser i mellomsjiktet. Om man er imot alt av gaming, vil vel ikke et forhold være liv laga uansett. Man må ha forståelse for at et spill ikke kan pauses når man spiller med andre (dette gjelder i høyeste grad også mødre til sønner som gamer). Ha respekt for at de må konsentrere seg, og ikke kan avbrytes hele tiden. Avtal på forhånd når en skal gjøre andre ting, så de kan time det. Kjedelig om man får beskjed om at det er middag NÅ, når man startet ny runde for fem minutter siden. Og den som gamer må ha respekt for den som ikke gamer. Anonymkode: e1d12...386 1
Raven.Writingdesk Skrevet 30. mars 2022 #68 Skrevet 30. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 29.3.2022 den 11.34): Jeg lurer på hva som er galt om man er en mann i alderen 30-50 år som liker å spille 1-3 timer noen dager i uken? For meg er det det samme som å sitte å glane på en serie eller film. Forkjellen er at gaming er sosialt når man spiller med venner som man ofte ikke har mulighet å treffe på in real life pga man bor på forskjellige steder i landet. Anonymkode: a41be...37b Ingenting galt i det!
MyMichelle Skrevet 30. mars 2022 #70 Skrevet 30. mars 2022 Det er ikke noe galt i det. Men jeg tror mange kvinner har fordommer mot gamere for de knytter det til tenåringer og avhengighet. Så anbefaler at du ikke kaller deg «gamer». Det kan tolkes som at du ikke driver med annet enn det på fritida.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #71 Skrevet 31. mars 2022 Om man har kontroll på spillinga er det egentlig helt ok. Spilte selv da jeg var yngre, så forstår greia. Problemet mitt er at jeg i mange år var samme med en som levde for å spille. Hver kveld gikk til spilling, slet med å legge seg og trøtt dagen derpå, når ungene sov på dagtid spilte han og ble sur når han måtte hjelpe til midt i spillet (som fort varte fra 20-60 min), da fikk han straff i spillet. Kommer til å styre unna gamere i fremtiden, har det helt opp i halsen. Anonymkode: 31e80...700
Daria Skrevet 31. mars 2022 #72 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 30.3.2022 den 14.51): Om man er imot alt av gaming, vil vel ikke et forhold være liv laga uansett. Man må ha forståelse for at et spill ikke kan pauses når man spiller med andre (dette gjelder i høyeste grad også mødre til sønner som gamer). Ha respekt for at de må konsentrere seg, og ikke kan avbrytes hele tiden. Avtal på forhånd når en skal gjøre andre ting, så de kan time det. Kjedelig om man får beskjed om at det er middag NÅ, når man startet ny runde for fem minutter siden. Og den forståelsen ville jeg nok slite med... Greit nok at man helst ikke vil avbrytes eller forstyrres mens man holder på - jeg vil jo også helst slippe det når jeg sitter og leser - men jeg forventer at folk er tilsnakkelige når de oppholder seg i samme hus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå