AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #1 Skrevet 29. mars 2022 Jeg lurer på hva som er galt om man er en mann i alderen 30-50 år som liker å spille 1-3 timer noen dager i uken? For meg er det det samme som å sitte å glane på en serie eller film. Forkjellen er at gaming er sosialt når man spiller med venner som man ofte ikke har mulighet å treffe på in real life pga man bor på forskjellige steder i landet. Anonymkode: a41be...37b 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #2 Skrevet 29. mars 2022 Jeg ser ikke problemet? Det er ikke noe galt i det. Det er sosialt og som du sier får man mulighet til å holde kontakten med venner man ellers ikke møtes. 1-3 timer, noen dager i uken er da ikke så mye. Når man spiller går tiden veldig fort. Jeg gamer ikke selv, men samboer gjør det og jeg synes det er greit å få litt tid for meg selv til å gjøre andre ting. Så lenge han ikke har et problem og det går utover andre ting ser jeg ikke noe problem. Min samboer spør alltid meg før han skal spille. Jeg bestemmer jo selvfølgelig ikke, men han spør for å høre om det passer at han tar seg et par spill eller om jeg har andre planer for hva vi skal gjøre den dagen. Anonymkode: 6b6cd...332 4 1
norw Skrevet 29. mars 2022 #3 Skrevet 29. mars 2022 Det er ikke noe galt i det i det hele tatt, men det er noe man lærer at man bør holde kjeft om. Jeg har en helt tom Tinder-profil (utenom bilde og alder) som følge av at det er så mange dømmende mennesker der ute. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #4 Skrevet 29. mars 2022 Lurer på dette selv, spiller sosiale og kreative spill som trimmer hjernen (design og problemløsning f. eks). Sitte eller ligge som ett slakt på sofaen og bare konsumere innhold blir for døvt. Fun fact: Du forbrenner flere kalorier når du sover enn å se på TV. Lærte tidlig at du må aldri nevne til damer at du gamer, da er du eksludert for alltid 😂 Litt slitsomt å skjule hobbien sin, men slik har det altså blitt. Håper å finne meg en dame engang som setter pris på litt gaming, men det ser ikke lovende ut 😬 Anonymkode: ffb70...df4 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #5 Skrevet 29. mars 2022 Rett og slett en begativ fordom mange kvinner har. Ikke noe annet enn det. Det kommer av uvitenhet. Anonymkode: 5b635...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #6 Skrevet 29. mars 2022 Spill er for barn. Voksne menn bør hugge ved, fikse bilen, male huset, bygge møbler, måke snøen, lese bøker og klippe plenen Anonymkode: 901e7...1ec 3
Lyre Skrevet 29. mars 2022 #7 Skrevet 29. mars 2022 Ikke fått med meg at det er noe galt i det? Kos deg med gamingen du, et par timer her og der er jo bare bra både sosialt og for å få kobla av 😊 2
norw Skrevet 29. mars 2022 #8 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spill er for barn. Voksne menn bør hugge ved, fikse bilen, male huset, bygge møbler, måke snøen, lese bøker og klippe plenen Anonymkode: 901e7...1ec Høres ut som et artig liv. Jobbe + mer jobb privat. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #9 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spill er for barn. Voksne menn bør hugge ved, fikse bilen, male huset, bygge møbler, måke snøen, lese bøker og klippe plenen Anonymkode: 901e7...1ec Så kjedelig. Selv om man er voksen skal man få lov å ha en hobby. Hvis du vil bruke all fritiden din på å pleie huset ditt, så kjør på! Anonymkode: 6b6cd...332 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #10 Skrevet 29. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Spill er for barn. Voksne menn bør hugge ved, fikse bilen, male huset, bygge møbler, måke snøen, lese bøker og klippe plenen Anonymkode: 901e7...1ec Se der ja 😂😂 Anonymkode: ffb70...df4 1
norw Skrevet 29. mars 2022 #11 Skrevet 29. mars 2022 Lyre skrev (Akkurat nå): Ikke fått med meg at det er noe galt i det? Kos deg med gamingen du, et par timer her og der er jo bare bra både sosialt og for å få kobla av 😊 Utenom rusproblemer, tidligere straffedømt, muslim... Så er det vel ikke mye som er mer turn-off enn gaming. Damer kan strikke, men menn skal ikke spille. Forstå det den som kan.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #12 Skrevet 29. mars 2022 Hvis jeg så mye som ser en mann ha noe åpent på pcen som ikke er Word, Excel eller Pdf - så er det rett ut Anonymkode: 901e7...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #13 Skrevet 29. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis jeg så mye som ser en mann ha noe åpent på pcen som ikke er Word, Excel eller Pdf - så er det rett ut Anonymkode: 901e7...1ec Med den logikken må jo du kaste deg selv ut også. 😂 Du sitter jo med en datamaskin foran deg eller i hånda i en webbrowser.. 🤔 Anonymkode: ffb70...df4 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #14 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med den logikken må jo du kaste deg selv ut også. 😂 Du sitter jo med en datamaskin foran deg eller i hånda i en webbrowser.. 🤔 Anonymkode: ffb70...df4 Jeg er en kvinne? Anonymkode: 901e7...1ec
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #15 Skrevet 29. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er en kvinne? Anonymkode: 901e7...1ec ah stemmer, beklager så meget deres majestet. 👸 Anonymkode: ffb70...df4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #16 Skrevet 29. mars 2022 Ingenting galt med det så lenge mannen også husker på å bidra i hjemmet 😊 min mann er en gamer og det gjør meg ingenting. Vi spiser middag, gjør unna litt rydding og annet som trengs i huset på ettermiddag/kveld før han setter seg å spiller og jeg setter meg med tven. Anonymkode: 595fd...d37 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #17 Skrevet 29. mars 2022 Ser personlig ikke problemet. Gamer selv, men har også flere andre hobbyer, og jobber og går skole. Så lenge man ikke gror fast i gamingen, eller andre hobbyer, så er det for meg likegyldig hva den tiden brukes på. Anonymkode: 6cf17...948
Daria Skrevet 29. mars 2022 #18 Skrevet 29. mars 2022 Det handler vel litt om tidsbruk og hva det går på bekostning av (og hvor ufleksibel man blir - man hører jo om de som må spille på konkrete tidspunkt fordi da er alle andre på og det er samarbeid man er avhengig av osv). Mye av det andre som nevnes her, som tv-serier og strikking - kan man drive med mens man er sosial med de øvrige tilstedeværende. Det er ikke mye selskap i en som sitter klistret til skjermen med headset, uansett hvor sosial hen er med andre i spillet. Men jeg skal også innrømme at en del av min skepsis handler om fordommer og manglende kunnskap og forståelse - dette er en verden jeg aldri har hatt et snev av interesse for eller nysgjerrighet på, og det er alltid lettere å akseptere hva andre bruker tid på om man har en viss forståelse for hva de får ut av det. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #19 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ah stemmer, beklager så meget deres majestet. 👸 Anonymkode: ffb70...df4 Du blir tilgitt når vedstabelen har blitt høyere enn meg. Jeg er litt over 170, så det er bare å sette i gang og hugge Anonymkode: 901e7...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #20 Skrevet 29. mars 2022 Voksne menn som spiller er tragisk. Hadde aldri blitt sammen med en gamer. Er ikke interessert i barnslige, uansvarlige "menn" som ikke klarer å vokse opp. Anonymkode: 43be4...c53 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå