Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser personlig ikke problemet. Gamer selv, men har også flere andre hobbyer, og jobber og går skole. Så lenge man ikke gror fast i gamingen, eller andre hobbyer, så er det for meg likegyldig hva den tiden brukes på. 

Anonymkode: 6cf17...948

Men damer tenker "åja, han er en svett, energidrikkende gamerslask som spiller i timesvis av gangen, svarer kort, bidrar med null og niks og takker nei til familiemiddager for å spille isteden".

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

. Voksne menn bør hugge ved, fikse bilen, male huset, bygge møbler, måke snøen, lese bøker og klippe plenen 

Anonymkode: 901e7...1ec

Meste av det der betaler jeg folk for å gjøre.

Gjest AprilRyan
Skrevet

Det er det vel ikke noe problem med. Jeg spiller selv og da blir det lignende tidsbruk på det her.

Vil tro at det å skrive at man er gamer gjør at folk tenker på ekstreme gamere som bruker all sin fritid på gaming. Flere har sikkert negative erfaringer med det. Det har jeg også så det er litt viktig at gaming er en hobby og ikke alt det livet til en person består av.

Jeg ser egentlig ikke poenget med å være i forhold om alt man gjør utenom jobb er å game, men det er vel greit å ha noen som kan lage middag da :P

AnonymBruker
Skrevet

Spiller du 1-3 timer i uka er du vel egentlig ikke gamer. Om du må forsvare så kort tid foran pcen må du bytte ut det ubrukelige kvinnfolket ditt.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Voksne menn som spiller er tragisk. Hadde aldri blitt sammen med en gamer. Er ikke interessert i barnslige, uansvarlige "menn" som ikke klarer å vokse opp.

Anonymkode: 43be4...c53

Tviler på at det er mange som vil ha deg uansett. Dont worry.

Anonymkode: 74bd7...ac7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg lurer på hva som er galt om man er en mann i alderen 30-50 år som liker å spille 1-3 timer noen dager i uken? For meg er det det samme som å sitte å glane på en serie eller film. Forkjellen er at gaming er sosialt når man spiller med venner som man ofte ikke har mulighet å treffe på in real life pga man bor på forskjellige steder i landet. 

Anonymkode: a41be...37b

Jeg mener ikke det er er problem. K31 år, og det kan fort blir 6-7 timer med gaming i løpet av en helg.

Men gaming har et dårlig rykte på seg. For det er «bedre» om man bruker 6-7 timer på å lese en bok, eller mekke på bilen, enn å game. Hvorfor? Jeg har ikke en anelse om hvorfor, kanskje de som mener dette kan kime inn og svare 😅

Jeg er helt enig i at det å spille kan sammenlignes med mye, som å se en film, særlig om man spiller noe med en historie.

Anonymkode: 5f124...b7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (2 minutter siden):

Men damer tenker "åja, han er en svett, energidrikkende gamerslask som spiller i timesvis av gangen, svarer kort, bidrar med null og niks og takker nei til familiemiddager for å spille isteden".

Jeg er dame😂

Anonymkode: 6cf17...948

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (2 minutter siden):

Meste av det der betaler jeg folk for å gjøre.

Sjekk ut kongen på haugen, alle sammen 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Hareton Splimby.

Anonymkode: 1ee10...0e0

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Det handler vel litt om tidsbruk og hva det går på bekostning av (og hvor ufleksibel man blir - man hører jo om de som må spille på konkrete tidspunkt fordi da er alle andre på og det er samarbeid man er avhengig av osv). Mye av det andre som nevnes her, som tv-serier og strikking - kan man drive med mens man er sosial med de øvrige tilstedeværende. Det er ikke mye selskap i en som sitter klistret til skjermen med headset, uansett hvor sosial hen er med andre i spillet. Men jeg skal også innrømme at en del av min skepsis handler om fordommer og manglende kunnskap og forståelse - dette er en verden jeg aldri har hatt et snev av interesse for eller nysgjerrighet på, og det er alltid lettere å akseptere hva andre bruker tid på om man har en viss forståelse for hva de får ut av det.

Du skal ha kred for at du reflekterer over dine egne fordommer og innser at du ikke har er sterkt nok grunnlag til å komme med bastante konklusjoner. 

Jeg synes det er nitrist å se hvor forstokket, bastante og lite reflekterte en del damer er når dette temaet kommer opp. "Spill er for barn" og tilsvarende, lettvinte avfeiinger er bare provoserende idiotisk og jeg mister all tro og respekt for at det sitter et oppegående menneske på andre siden av skjermen.

Alt med måte, både spill, tv-titting og andre hobbyer som krever tid. Gaming skiller seg ikke ut i så måte. Alt handler om hvordan man "forvalter" sine hobbyer og hvor flink man er til å tilpasse det til familieliv, jobb etc.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad for å være gift med en gamer❤️

Anonymkode: fe906...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er null stress. Samboer gamer litt hver dag og det er bare koselig. Noen dager gamer vi sammen, andre dager gamer han mens jeg ser på tv ved siden av. Så kliner vi litt i pauser og tar middagspause sammen når vi blir sultne. Verdens beste måte å få alenetid og kos samtidig på. 

Anonymkode: 58916...ad6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne og spiller mer enn 1-3 timer per uke.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Voksne menn som spiller er tragisk. Hadde aldri blitt sammen med en gamer. Er ikke interessert i barnslige, uansvarlige "menn" som ikke klarer å vokse opp.

Anonymkode: 43be4...c53

Så du ser aldri en film selv? En film sitter du å glaner på en oppdiktet historie noen skuespillere skal utføre. I et spill styrer du handlingen selv og er sosial med å snakke med kompiser som nevnt ovenfor. Fordi jeg ønsker å spille et par timer i uken, betyr ikke at jeg er barnslig og uansvarlig som ikke klarer å vokse opp. Hadde jeg spilt 5-10 timer hver eneste dag hadde det vært noe annet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du ser aldri en film selv? En film sitter du å glaner på en oppdiktet historie noen skuespillere skal utføre. I et spill styrer du handlingen selv og er sosial med å snakke med kompiser som nevnt ovenfor. Fordi jeg ønsker å spille et par timer i uken, betyr ikke at jeg er barnslig og uansvarlig som ikke klarer å vokse opp. Hadde jeg spilt 5-10 timer hver eneste dag hadde det vært noe annet.

Nå er det fult mulig å spille 5-10 timer hver dag, uten å være barnslig og uansvarlig.

Det finnes de som har gaming som jobb, enten via YT, eller som noen som lager spill. Og da kreves det en del spilling for å få penger inn på konto.

Men jeg ser for meg at de som er i mot gaming nok ikke vil være enig i at det er «skikkelige voksne» jobber da 😅

Alt med måte, ja. Man skal fortsatt ha et liv. Man skal gå i kusinen sin konfirmasjon, og broderen sitt bryllup, foreldre sine 60 års dager ol. det er om man ikke får gjort ting som det at gaming blir et problem.

Anonymkode: 5f124...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt turnoff. Foe meg. 

Hadde gamere begrenset det til en time eller to, sånn som andre som driver med hobbyer..... men jeg forbinder gaming med AAP,nattevåk og dåelig hygiene.

Anonymkode: 0d7ff...e51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke de som spiller 1 time i uka folk ser problemer med, men heller de som sitter pal etter jobb og aldri kan skru av fordi de er «midt i et game» uansett om huset brenner ned liksom😂

Anonymkode: d025f...307

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spill er for barn. Voksne menn bør hugge ved, fikse bilen, male huset, bygge møbler, måke snøen, lese bøker og klippe plenen 

Min mann gjør alt det der OG spiller :)

Anonymkode: f3133...e54

Skrevet
norw skrev (1 time siden):

Nei, noen damer tenker sånn. Men langt i fra alle.

Jeg ser ingen problemer med noen som spiler noen timer ett par ganger i uken. Men om det er såpass viktig med spillingen at den ofte går ut over andre ting, så ville jeg reagert. Likeså om det er andre hobbyer som ofte går ut over andre ting. Om det er trening, bil, ski, sykkel, strikking, møbelsnekring, fotball, golf eller hva som helst, går fet ofte ut over andre ting så er det negativt. Men å ha en interesse/hobby som krever noen timer ett par ganger i uka, og som er litt fleksibel har jeg ingen problemer med.

Skrevet
Taluno skrev (6 minutter siden):

Nei, noen damer tenker sånn. Men langt i fra alle.

Jeg ser ingen problemer med noen som spiler noen timer ett par ganger i uken. Men om det er såpass viktig med spillingen at den ofte går ut over andre ting, så ville jeg reagert. Likeså om det er andre hobbyer som ofte går ut over andre ting. Om det er trening, bil, ski, sykkel, strikking, møbelsnekring, fotball, golf eller hva som helst, går fet ofte ut over andre ting så er det negativt. Men å ha en interesse/hobby som krever noen timer ett par ganger i uka, og som er litt fleksibel har jeg ingen problemer med.

Mange, altfor mange. Derfor best å holde helt tyst om gaming. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, norw said:

Mange, altfor mange. Derfor best å holde helt tyst om gaming. 

Nei, gjør det motsatte. Nevn gaming før første date. Da luker du ut de rare kvinnene som ikke liker gaming. Vil vell ikke bli sammen med dem, uansett? Å være ærlig er det beste for begge parter.

Anonymkode: 5b635...7a6

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...