AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #1 Del Skrevet 28. mars 2022 Min far døde for 4 uker siden, jeg fant han død i sengen etter å ha komt hjem fra hytta da jeg kom hjem å fikk 0 respons og måtte ringe ambulanse. (Mamma å pappa er skilte). Jeg vil egt snakke m psykolog om alt den kvelden, hva ambulanse folkene sa og hva som skjedde og ting i etterkant, men jeg vil ikke at moren min skal vite alt fordi jeg orker ikke at hun skal begynne å drive å prøve og snakke med meg om det fordi vi har aldri hatt ett godt forhold og hun er sånn så alltid vil snakke om alt men jeg vil heller være for meg selv og ikke snakke om triste ting. Så jeg lurte på om det er en måte jeg kan gå til Psykolog uten at hun får vite hva som blir snakka om? hun kan godt vite at jeg går der men ikke mer enn det. Mvh jente 14 år Anonymkode: 63b7e...a80 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 28. mars 2022 #2 Del Skrevet 28. mars 2022 Kondolerer så mye, det må ha vært forferdelig for deg å oppleve dette! ❤ Snakk med helsesøster på skolen, hun kan hjelpe deg videre. ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2022 #3 Del Skrevet 28. mars 2022 Uff, dette var leit. Skjønner veldig godt at du har behov for å snakke med en psykolog. Noe annet hadde nesten vært rart etter det du har opplevd. Siden du er yngre enn 16 har moren din rett til å få vite at du går til psykolog, men hun har ikke krav på å få vite hva du og psykologen har snakket om. Du kan bestille time hos helsesykepleier på skolen eller hos fastlegen din, så henviser de deg til psykolog. Det kan ta litt tid før du får time, så kanskje hadde det vært fint med noen samtaletimer med helsesykepleier mens du venter. Anbefaler forresten at du leser svaret fra helsesykepleier her: https://www.ung.no/oss/237675 Anonymkode: 4b538...f86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #4 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg har barn som går til psykolog. Psykologen snakker kun med meg om hva slags behandlingsform de bruker, og ellers hvis det er snakk om fare for liv og helse. Jeg får aldri vite detaljert hva de snakker om. Så du trenger ikke bekymre deg for det❤ barn har også rett på privatliv. Helsesøster kan også være et godt alternativ. Anonymkode: efd6c...ee5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #5 Del Skrevet 30. mars 2022 Gå til helsesøster på skolen, hvis du ikke tør å gå dit kan du jo skrive en lapp og gi til enten helsesøster eller lærer som kan ta det videre slik at du får time der. Jeg tror du kan snakke med helsesykepleier uten at moren din får vite noe, med mindre det selvsagt er alvorlig. Du kan også bli sendt videre, men helsesykepleieren på skolen er som regel dyktig, så du kan jo prøve det først om du heller har lyst til det, å holde det litt mer "uformelt". Anonymkode: f2082...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karma91 Skrevet 4. april 2022 #6 Del Skrevet 4. april 2022 Psykologer har taushetsplikt så hva du forteller dem kan de ikke si videre. Med mindre de mistenker noe kriminellt eller mistenker du kan være suicidal for eksempel. Og som nevnt ovenfor så kan de diskutere eventuell behandlings form så du kan trygt snakke med en psykolog uten at din mor har rett på å vite hva du snakker med de om 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #7 Del Skrevet 11. april 2022 Stakkars deg. Dette setter spor og det er mange vonde tanker og følelser inni deg nå. Snakk med helsesøster på skolen om hvordan du har det og hva du har opplevd. Hun kan være kjempefin å snakke med. Hun kan hjelpe deg videre med psykolog hvis du ønsker det. Anonymkode: 6e3bf...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #8 Del Skrevet 11. april 2022 Kondolerer♥️ så ufattelig vondt dette må være for deg. Det er absolutt viktig at du får hjelp til å snakke og bearbeide dette. Din mor får ikke vite hva du og helsesøster snakker om. Har du en lærer du har god kontakt med kan du sikkert snakke med den også. Du kan snakke med helsesøster eller legen din og det finnes også kommunal psykisk helsehjelp, det er gratis og du kan få time veldig fort der (det tok en uke fra jeg tok kontakt til jeg fikk time). Kanskje det kan være noe for deg, het ikke om de har noen nedre aldersgrense der men du kan få hjelp av helsesøster til å finne ut av det. Ellers er jeg ganske sikker på at helsesøster vil ta seg tid til å snakke så mye du måtte ha behov for. Anonymkode: d349a...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #9 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg var i en krise da jeg var rundt 16 år. Kontaktet helsesøster på eget initiativ og det var de neste terapitimene jeg har fått noen gang. Har vært hos psykolog i voksen alder, men ingen kan måle seg med den helsesøsteren. Moren din trenger heller ikke vite at du prater med helsesøster. Helsesøster kan henvise deg videre til psykolog om du fortsatt skulle ha behov for det. Din mor får melding om at du har får psykologtimer, men ikke noe info om behandlingen. Hun har ikke rett på å lese journalen din uten ditt samtykke. Når jeg tenker meg om vet jeg ikke selv hva som står i journalen av hva som har blitt sagt fra den gang. Anonymkode: fedf2...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 17. april 2022 #10 Del Skrevet 17. april 2022 ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå