Gå til innhold

Det fineste du har fått i julegave eller det du år


fluesopp

Anbefalte innlegg

Her er det mange som har skrevet hva det verste man har fått, eller det man ikke ønsker seg i julegave. Jeg vil vri denne om og si hva er det fineste du har fått. Og hva ønsker du deg.

Jeg synes det blir for mye negativitet hvis man bare skal tenke på det verste man har fått. Hva er det beste du har noen sinne fått. Eller hva ønsker du deg. Det kan jo gi litt inspirasjon for noen fortapte skjeler.

Det baste jeg har fått må nok være da jeg og søsteren min fikk vør sin hammer og en pakke spiker på deling av nissen. Da var jeg ca 3 år og jeg syntes det var den beste gaven jeg kunne få. :)

Det er en ting som står høyt på min ønskeliste i år, er en ny mobiltaleforn. Jeg trenger ikke nødvendigvis ikke den nyeste modellen med alt det utstyret og alle duppe dingsene.

Jeg har heller ikke så mye imot myke gaver. Jeg er en person som blir veldig glad for klær og tilbehør. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Synes det er så vanskelig å velge jeg da.... kan jeg skrive flere??? :sjenert:

* 15 000 på bsu konto

* Cruise ferie med familien

* En gammel nintendo 8 bits (har alltid ønsket meg en sånn!!)

I år ønsker jeg meg digitalkamera...

Og et nydelig gullarmbånd av typen min (men det er til bursdag da!)

Jeg må fortelle om den mest rørende bursdagsgaven jeg kan huske å ha fått! (det blir nesten julegave siden jeg har bursdag rett før jul ;) )

Jeg har en forkjærlighet for kaker og har hatt et inderlig ønske om å smake på de lekre små kakene på Pascal. Dette har jeg derimot aldri følt at jeg har hatt råd til... I fjor ringte min søster og spurte om jeg kunne komme innom henne dagen før bursdagen min. (vi var naboer da) Hun sa at hun måtte snakke litt med meg! Å hjelp så nervøs jeg var!! Da jeg kom dit overrasket hun meg med 4 små lekre kakebiter fra Pascal!! Jeg ble så rørt at tårene begynte å trille!

Det er nok den mest omtenksomme gaven jeg har fått tror jeg! (hvis man ikke tar med kjempegaven på 15 000 i bsu sparing da) Bare at hun hadde fått med seg hvor inderlig jeg ønsket dette er ganske utrolig...

:)

Ble litt uttafor topic dette :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syntes det var flott jeg...

Hm... Julegave... Jeg fikk jo tv av mamma og pappa en jul, men den har en slags eks av meg... :klø: Hmm...

Fikk et veldig dyrt smykke av mor og far i fjor. Byttet det til en ring vi plukket ut sammen, og har brukt den mye.

Men det som har betydd mest var nok to bursdagsgaver, en jeg fikki fjor og en fra året før.

En venninne av meg hadde malt et bilde til meg, noe jeg ble enormt glad for! Utrolig gøy å få noe noen har laget.

Og en annen venninne som er hobbyfotograf, hun gav meg et bilde hun har tatt som er helt utrolig kult. Hun derimot ga meg et gavekort hos parfymeriet i tillegg, for hun syntes ikke det var nok med bildet :roll:

Også søsteren min som laget to tegninger hvor hun skrev navnet mitt med to n-er ;) og hadde perlet et kylling som hadde brukket :ler:

Jeg liker sånne ting jeg, sånne rare ting folk lager selv, eller ordentlige ting folk lager selv :ler:

En jeg var vledig nær før ga meg varmeteppe et år, det var en flott gave. Har leddgikt, så det var perfekt. Hun er en sånn som følger med i timen på hva folk ønsker seg, og det er flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest rørende gaven jeg kan huske å ha fått var verken bursdag- eller julegave. Det var derimot en vanlig dag som jeg kom på besøk til kjæresten min.

Noen uker i forvegen hadde vi handlet i en Rema 1000-butikk sammen - og jeg la merke til at de hadde den beste pinne-isen jeg vet om på salg (sånn sommersesongsluttsalg..). Jeg ble så glad at jeg kjøpte to stykker og tenkte ikke mer på det.

Noen uker etterpå altså, kom jeg hjem til han, og han sa at jeg skulle sjekke om vi hadde noe spisbart i fryseren hans. (Han befant seg da på et annet rom) Jeg gikk for å titte, og der lå det titallsvis av pinne-isen!

Han hadde altså husket at jeg likte den så godt at han hadde kjøpt inn en hel eske. Jeg ble så rørt, forvirret og glad at jeg smilte i en evighet etterpå.

Hm.. Det skal tydeligvis ikke så meget til å glede meg muligens. Er ganske langt mellom en pakke pinne-is på salg til 15.000 kroner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en dukke av mamma en jul som jeg aldri glemmer.

Jeg var 7 år og ønsket meg denne dukken så inderlig. Men vi hadde ekstremt dårlig råd på den tida og visste at det ikke var noe jeg kunne ønske meg. :tristbla:

Men stakkars mamma jobbet masse ekstra vakter frem mot jul og sparte tipsen sin ( hun var servitør ) for å få råd.

Jeg glemmer aldri den ekstreme overraskelsen og gleden jeg følte da jeg åpent den pakken. :hoppe:

Jeg er takknemlig for det ennå! Verdens snilleste mamma! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh. kom på en ting til.

Oldemor døde bare to måneder før jeg konfirmerte meg, og litt før konfirmasjonen var jeg hos farmor. Da viste hun meg et blått armbånd (emaljert) som hun hadde fått da hun og søstrene hennes delte smykkene til sin mor mellom seg. (Hun fikk mer og da). Armbåndet fikk oldemor til sin konfirmasjon (hun var født samme året som kong Olav).

Så sa hun at det var for kort til henne (oldemor og jeg er sånne tynne bønnestengler med Mette-Marit-holdning). Da mente jeg at hun burde gi det til sin eldste datter, for det ble det mest riktige.

Tenkte ikke noe mer på det og konformasjonsdagen kom. etter kirken bare det hjem på snitter og kaker og gaveåpning.

Turen kom til gaven fra farmor, en konvolutt med 1000 kroner i (hun har 25 barnebarn eller no) og så kjente jeg noe hard bakpå kortet. Og der var det en liten plastpose med armbåndet oppi! :hjerter:

Hun hadde spurt alle tantene mine om hva de syntes og de hadde sagt at jeg burde få det! Jeg ble så glad! Og rørt og sånn da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sambo var i India den første julen vi var sammen, uten mulighet for å snakke med meg på telefon. (ikke mobildekning, og tre kvarters busstur den nærmeste fasttelefon..)

Før han dro fikk jeg en konvolutt jeg ikke fikk åpne før etter at han hadde dratt. Omtrent to tidels sekunder etter at han dro åpnet jeg den, og der stod det bare en nettadresse.. Jeg gikk inn på siden, og der var det en nedteller, som etter litt regning tydeligvis telte ned til julaften et par uker senere. På julaften benket jeg meg foran pc'en, og da åpenbarte siden seg, en hjemmeside full av bilder og små historier fra den første tiden vår, samt beskjed om at han skulle ringe meg klokken 15.00. Jeg ble SÅ glad!!

Så ja, det er nok den beste gaven jeg har fått hittil, og jeg tror den kommer til å være på toppen en god stund fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Apropos arvegaver...

Den beste arvegaven jeg har fått er gifteringen til bestefar da han døde. Jeg har alltid vært skikkelig bestefar jente og ønsket meg denne over alt på jord. Jeg hadde ikke lyst til å spørre bestemor om den fordi jeg regnet med at hun ville ha den selv, men så gikk det bare et par uker så fikk jeg den! :hoppe: Min søster fikk mormor sin ring for hun hadde bedre kontakt med henne enn jeg (mormor døde da jeg var 3).

Denne ringen bruker jeg hver eneste dag! Den er altfor stor, men siden jeg har den innenfor en ring med litt stor sten på faller den ikke av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste gave: Sønnen min som ble unnfanget på julaften!

Hi hi....jeg er født akkurat 9 mnd etter pappas bursdag....kan tenke meg at jeg var en fin bursdagsgave.... :ler:

Hmmm...den fineste julegaven....når jeg var liten er det 2 gaver som sitter godt i minne!! En jul fikk jeg kjelke med røde meier!!Den skal jeg love dere ble mye brukt!!Også en annen jul fikk jeg en dukke som jeg hadde ønsket meg kjempelenge, men var ganske sikker på at jeg ikke fikk, da mine foreldre hadde dårlig råd!!Men jammen låg den under treet på julaften :nisse:

I voksen tid er det en spesiell gave fra min mann som er på topp!! Jeg fikk et nydelig perle chokersmykke og matchende armring. Det brukte jeg på bryllupsdagen vår :hjerter:

Endret av Lady79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Ingrid_*

Den fineste gaven jeg har fått fikk jeg av moren min i 'høstferie-gave' (da jeg var 17) hun hadde kjøpt en nydelig hunde veske, jeg har brukt den heletiden siden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den første bursdagsgaven jeg fikk av min kjære var en dyr flora. vi hadde vært sammen i kort tid så hvordan han fant ut at jeg ønsket meg den vet jeg ikke..

den er snart utslitt :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en ting som står høyt på min ønskeliste i år, er en ny mobiltaleforn.

Venter i spenning på å få høre hva dette er for noe. :ler:

I år hadde jeg blitt veldig glad for en vinterjakke.

Det fineste fikk jeg i fjor tror jeg. Det var et stereoanlegg slik at jeg kunne pensjonere det andre som ikke engang gikk an å åpne cd luka på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det året jeg var 12 år og fikk både sminkehode med hår, Den Lille Kjemiker OG mikroskop!!

Jeg var å glad at jeg gråt da jeg la meg den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Da jeg var 4 år, fikk jeg min første fiolin. Det er nok den fineste julegaven jeg har fått. Og da jeg var 8 år fikk jeg en gammel og ganske slitt bok, Røtter av A Haley. Den var vel ikke verdt stort i kroner men det var yndlingsboka mi på den tida, og mamma hadde skrevet en kjempekoselig hilsen i den. Den er fortsatt en av yndlingsbøkene mine og et av de beste minnene jeg har fra mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den fineste gaven jeg har fått var da jeg var 11-13 år eller noe. Broren min hadde kjøpt 10 bøker i en serie til meg! Og på den tiden var jeg en ekstrem lesehest så ble kjempe glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å si DEN fineste gaven. For det er så mange som har gjort sånn inntrykk.

Andre jule jeg feriet med kjæresten min fikk jeg skøyter. Jeg har ønsket meg skjøyter siden jeg var lita og det hadde jeg nevnt i ei bisetning..

Da jeg var 7 år fikk jeg sminkedokke av mamma og pappa. Det var det STORE ønsket mitt det året, og jeg tror faktisk hun ligger på loftet enda.

En annen utrolig gave er gifteringen til farmor. Hun døde da pappa var liten, så det er litt spesielt for meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...