Gå til innhold

Dere som ikke har blitt friske etter Corona, hva fikk du til svar på prøvene?


Avstand

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har ikke blitt frisk igjen 3 uker etter. Han blir utmattet av alt, sover mye, blir sliten av alt og har blitt sykemeldt. Han orker ikke å gjøre det han likte best å gjøre engang. Han har tatt blodprøver men vet ikke svaret før noen dager. Er det noen her som har opplevd det samme? Hva kan isåfall Covid gi slags langtidsvirkninger? Kan han ha fått ME? Noe annet farlig så han kan bli døende? Eller er det bare at han bruker lang tid på å komme seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er på 3 uken selv. Feber av og på, vondt i halsen,  utslitt. Tatt blodprøver i dag, ikke fått svar enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snefriid skrev (4 minutter siden):

Er på 3 uken selv. Feber av og på, vondt i halsen,  utslitt. Tatt blodprøver i dag, ikke fått svar enda. 

Har du noen tanke om hva det KAN være? Hva er det Corona kan utløse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (34 minutter siden):

Har du noen tanke om hva det KAN være? Hva er det Corona kan utløse? 

Skal på ØNH for sjekk i morgen. Tror du har rett i at infeksjonen har utløst noe som har ligget i kroppen min. Typ stoffskifte og kanskje en betennelse i halsen av noe slag.

Har tatt meg godt over en uke før jeg skjønte at dette ikke kun kan være korona.  Har gått fra å sove sinnsykt mye de 10 første dagene til å omtrent ikke sove de siste 5, holder på å tørne. Måtte få noe å sove på hos legen i dag. 

Har hørt om mange som er slappe som samboeren din og der har det vart noen uker. Har han ingen andre symptomer ville jeg ikke vært så bekymret. 

Kan faktisk være så enkelt at han trenger d vitaminer, var visst noe forskning på  sammenhengen på lave verdier av det og corona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snefriid skrev (1 time siden):

Skal på ØNH for sjekk i morgen. Tror du har rett i at infeksjonen har utløst noe som har ligget i kroppen min. Typ stoffskifte og kanskje en betennelse i halsen av noe slag.

Har tatt meg godt over en uke før jeg skjønte at dette ikke kun kan være korona.  Har gått fra å sove sinnsykt mye de 10 første dagene til å omtrent ikke sove de siste 5, holder på å tørne. Måtte få noe å sove på hos legen i dag. 

Har hørt om mange som er slappe som samboeren din og der har det vart noen uker. Har han ingen andre symptomer ville jeg ikke vært så bekymret. 

Kan faktisk være så enkelt at han trenger d vitaminer, var visst noe forskning på  sammenhengen på lave verdier av det og corona. 

Han sier han er trett og orker nesten ingenting. Litt muskelverk av og til og han klarer ikke jobbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (2 timer siden):

Kjæresten min har ikke blitt frisk igjen 3 uker etter. Han blir utmattet av alt, sover mye, blir sliten av alt og har blitt sykemeldt. Han orker ikke å gjøre det han likte best å gjøre engang. Han har tatt blodprøver men vet ikke svaret før noen dager. Er det noen her som har opplevd det samme? Hva kan isåfall Covid gi slags langtidsvirkninger? Kan han ha fått ME? Noe annet farlig så han kan bli døende? Eller er det bare at han bruker lang tid på å komme seg?

4 uka her...blir ikke kvitt hosten. får bare prøve å ride it out

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min er også sånn. Fire uker siden hun testa positivt i morgen. Sykmeldt, ligger mest på sofaen, blir utslitt av å gå en liten tur (er vanligvis veldig aktiv). Hoster fortsatt, er en del kvalm. Veldig mye hjernetåke og fatigue. 

Selv var jeg småforkjøla i 3-4 dager, så det er så rart og skummelt at det er så store forskjeller.

Hun hadde lignende bivirkninger etter dose 3, så kom korona oppå det idet hun var i ferd med å bli frisk av det. Men hun har tatt blodprøver for alt mulig (har lavst stoffskifte og fikk sjekka at alt var ok der). Legen sier bare at hun må ta det rolig, gjøre det hun orker. 

Long Covid tror jeg ikke de begynner å kalle det før det har gått flere måneder. Men jeg blir jo sjukt stressa for å smitte henne på nytt igjen hvis jeg gjør noe i samfunnet. Syns egentlig det er litt vilt at man bare skal gå rundt og smitte i vei, at det ikke i det minste er munnbindkrav på konsert og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...