Gå til innhold

Å se avdøde før begravelse - erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topsi skrev (På 9.1.2024 den 18.47):

Jeg så min bestemor , den dag idag angrer jeg på det, skulle aldri gjort det. Likevel spør vi alltid de pårørende etter dødsfall på jobb... sikkert mange som ønsker det, men personlig så angrer jeg

Enig. Blir ikke kvitt bildet på netthinnen som viser hvordan hun lå i sykehussenga med et stort gap av en munn. Det var grusomt for meg å se. Huden var gul og læraktig, og hun så ut som en walking dead😫 Hadde møtt henne bare dager før, og da så hun faktisk ganske så fin ut, selvom hun var syk. Jeg var voksen da jeg så henne, men angrer på at jeg lot min mor overtale meg til å se.

Så min bestefar da jeg var barn, men da var han lagt pent i kisten og sminket til å se "levende" ut. Det var jo bedre, helt klart, selvom jeg var barn. Hjelper når de fikser opp personen først, enn å se dem én time etter døden inntraff.

Anonymkode: ae90d...826

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig. Blir ikke kvitt bildet på netthinnen som viser hvordan hun lå i sykehussenga med et stort gap av en munn. Det var grusomt for meg å se. Huden var gul og læraktig, og hun så ut som en walking dead😫 Hadde møtt henne bare dager før, og da så hun faktisk ganske så fin ut, selvom hun var syk. Jeg var voksen da jeg så henne, men angrer på at jeg lot min mor overtale meg til å se.

Så min bestefar da jeg var barn, men da var han lagt pent i kisten og sminket til å se "levende" ut. Det var jo bedre, helt klart, selvom jeg var barn. Hjelper når de fikser opp personen først, enn å se dem én time etter døden inntraff.

Anonymkode: ae90d...826

Min kjæreste lå også død med gapende munn og øynene åpne, huden var vokshvit og han var helt avmagret etter en grusom kamp mot kreften.

Sykepleier sa til meg dagen etter at han så ekstra utpint ut, og at de fleste kreftpasienter så bedre ut enn han da de var død.

Håper at jeg glemmer bildene jeg har av han på netthinnen, og husker han for den pene mannen han var før han ble syks

Fuck kreft 🖕

Anonymkode: b761f...e27

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt hos min far fra onsdag 13 Desember  til Lørdag 16 Desember siste sykepleieren sa før hun gikk ut av rommet Onsdags kveld var i nettene framover er vi din og nå går vi inn i det som het livets siste fase de var lnnom hver time og sjekket om han ville ha mere morfin Lørdag 16 Desember 2023 klokken 14:44 sovnet han stille inn jeg satt sammen med han til 21:30 på kvelden noen mystiske ting skjedde på rommet vi var svært knyttet han endret seg ikke noe når jeg dro ut på sykehjemmet søndagen ved 14:00 tiden var ingenting endret mandag klokken 14:00 kom begravelsesbyrået og hentet han han var helt lik  5 dager etter var på syninga  han var helt lik bare litt flekker på hendene disse hadde han når han levde også (Blodfortynnende) tok bilde av på syninga det angrer jeg ikke på idag 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Jeg satt hos min far fra onsdag 13 Desember  til Lørdag 16 Desember siste sykepleieren sa før hun gikk ut av rommet Onsdags kveld var i nettene framover er vi din og nå går vi inn i det som het livets siste fase de var lnnom hver time og sjekket om han ville ha mere morfin Lørdag 16 Desember 2023 klokken 14:44 sovnet han stille inn jeg satt sammen med han til 21:30 på kvelden noen mystiske ting skjedde på rommet vi var svært knyttet han endret seg ikke noe når jeg dro ut på sykehjemmet søndagen ved 14:00 tiden var ingenting endret mandag klokken 14:00 kom begravelsesbyrået og hentet han han var helt lik  5 dager etter var på syninga  han var helt lik bare litt flekker på hendene disse hadde han når han levde også (Blodfortynnende) tok bilde av på syninga det angrer jeg ikke på idag 

Hvilke mystiske ting var det som skjedde på rommet?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min kjæreste lå også død med gapende munn og øynene åpne, huden var vokshvit og han var helt avmagret etter en grusom kamp mot kreften.

Sykepleier sa til meg dagen etter at han så ekstra utpint ut, og at de fleste kreftpasienter så bedre ut enn han da de var død.

Håper at jeg glemmer bildene jeg har av han på netthinnen, og husker han for den pene mannen han var før han ble syks

Fuck kreft 🖕

Kondolerer så mye til deg ❤️☹️ min far gikk bort 16 Desember 2023 prostatakreft kols og diverse han ble 78 år gammel han gikk også bort med åpen munn bipap måtte fjernes for at hjerte skulle stoppe han lå og pustet meg åpen munn i 3 minutter  fikk ikke kontakt med han men husk til tross for vonde bilder på netthinnen  så var han en gang den pene mannen du giftet deg med han var der langt langt  inne ett sted  ❤️ ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke mystiske ting var det som skjedde på rommet?

Jeg hadde så vidt begynt og pakke ned tingene han hadde i skuffen så satt jeg meg på stolen og gråt litt og sendte en sms til en veninne og ville fortelle at pappa hadde sovnet inn var en sånn pappeske med 4 kanter sånn at du får lukket dem igjen for å tape igjen sånne 2 korte på enden og 2 lange på siden  mens jeg skriver en sms så ser jeg ene vingen løftet seg opp deretter ned så skjer det ikke noe mere når jeg skal dra så skal min onkel hente meg hører fra branndøra i endeveggen 3 bank bank bank pleieren sier at nå har onkelen din kommet så jeg får låse opp døra men der  er det ingen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde så vidt begynt og pakke ned tingene han hadde i skuffen så satt jeg meg på stolen og gråt litt og sendte en sms til en veninne og ville fortelle at pappa hadde sovnet inn var en sånn pappeske med 4 kanter sånn at du får lukket dem igjen for å tape igjen sånne 2 korte på enden og 2 lange på siden  mens jeg skriver en sms så ser jeg ene vingen løftet seg opp deretter ned så skjer det ikke noe mere når jeg skal dra så skal min onkel hente meg hører fra branndøra i endeveggen 3 bank bank bank pleieren sier at nå har onkelen din kommet så jeg får låse opp døra men der  er det ingen 

😯

Ble du redd?

Kondolerer 💔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

😯

Ble du redd?

Kondolerer 💔

Takk 💔 😯 jeg ble rivd ut av hjemmet mitt som 3 åring og sendt rundt som en postpakke flyttet hjem som 20 åring og vi ble veldig knytt til hverandre så nei var ikke redd 2 dager før han sovnet inn spurte jeg om han kunne besøke meg han var i ørska han sa nei spurte en gang til og han svarte ja så tenker at det var han ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2022 den 17.07):

Har noen erfaringer å dele rundt å se den avdøde før begravelsen? Jeg har fått spørsmålet om jeg ønsker. Jeg syns det er vanskelig å ta stilling til. Personen ble brått syk og ser ikke ut som den personen den en gang var. Er det fint å gjøre eller er det veldig traumatisk? 

Anonymkode: 0d5f1...a04

Jeg ville sagt nei, du trenger absolutt ikke det. Det er også ditt valg hvis du føler det hjelper deg å komme videre. Jeg personlig husket bare det siste av personen, som var ansiktet brent inni hodet mitt og den døde kroppen. Fikk og dødsangst for mitt liv og de jeg holder nær, så der er man forskjellig🙈

Anonymkode: c5391...22c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har ikke lest tråden. Å se et død menneske, en av dine kjære er veldig personlig. Jeg mistet første som 14 åring. Fikk ikke se, deretter mareritt i flere år etterpå. I drømmene var dette en spøk. 

For meg etterpå ble det veldig viktig å se. Måtte, trengte å se at dette var reelt. 

Men ikke alle takler dette. Kjenn på det selv. Følg magefølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg har en god opplevelse og en dårlig opplevelse....

Den gode var min bestefar/ morfar. Han så ut som han sov, med hendene pent foldet på brystet. Det så veldig fredelig ut. Fikk en følelse av harmoni 💕🪷. Da var jeg 16 år. Lokasjonen her var Sørlandet. 

Den andre opplevelsen var vond. Det var min bestefar/ farfar. De hadde ikke klart å få lukket munnen hans, slik at den stod på vidt gap, med tenna på tørk. Det var bare utrolig ekkelt og gjorde sterkt inntrykk på meg. Da var jeg 21 år ca..... Lokasjonen her var Gausdal. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må nesten vurdere dette selv. Veldig mange sier at en må se. Derfor føler man seg dårlig om man ikke gjør det. 
Jeg såg min avdøde nevø etter en trafikk ulykke. En ung gutt. Dette er nå 1 år siden, og jeg angrer på det. 
er var beintøft og det satt seg på netthinnen. 
Jeg trodde jeg ønsket det, og men var ikke i nærheten av forberedt på det 

Anonymkode: 65b5e...fdf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...